2026-02-04, 14:35
Medlem
Fegt av mördaren att skjuta dem i ryggen när de försökte fly. Som den jägare han var.
Citera
2026-02-04, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Förstår inte varför media envisas med att kalla honom för Rickard Andersson. Det är uppenbart att han bara ville skydda sin egen anonymitet och familj med namnbytet.

Ställ er upp och skrik ut hans riktiga namn - Jonas Simon!

Vad spelar namnet för roll? Hans anhöriga kan inte hjälpa att han var sjuk. Samhället borde ha hjälpt honom så detta inte kunnat hänt. Vapen skulle han inte fått ha och där hade föräldrarna kanske kunnat gjort något.
Citera
2026-02-04, 22:00
Medlem
RickRozays avatar
Har också blivit ekonomiskt utblottad och tvingats leva på soc, pga missad diagnos.

Men såfort jag fick den kunde jag börja jobba. Fattar inte varför Andersson var så jävla mesig över att t ex ta ett jobb på samhall.

Han måste ha haft extremt låg självtro. Nån som lyckats spekulera i hur han började med amfetamin? Sånt har bara hänt av att man hänger med folk som sysslar med sånt... Och han verkar ha upptäckt det på nätet eller sånt, men förstår inte varför han experimenterade med det. Sitta och surfa flera dygn i sträck?

Citat:
Ursprungligen postat av honn
Fegt av mördaren att skjuta dem i ryggen när de försökte fly. Som den jägare han var.

ja, men fegt att gå och skjuta studerande, det var väl kommunens stadshus eller försäkringskassans anställda han skulle ge sig på istället?
Bara han inte skulle röra Markus Allard är jag nöjd
Citera
2026-02-05, 22:41
Medlem
Jag lyssnade nyss på Ångestpoddens senaste avsnitt som släpptes idag, där säger den de intervjuar att det finns mycket att gräva i ang Rickards farfar? Någon som vet mer där? Sägs typ i mitten av avsnittet. Låter som hon vet nåt hon inte kan/vill säg?
Citera
2026-02-06, 23:22
Medlem
DenTredje84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightDriver
Funderar på om namnbytet kan sammmanfalla med en älskad farfar Anderssons bortgång och ett arv i form av vapenskåp (vilket köparen nämnde, skåpet var ett arv) och tillhörande vapen? Kan somrarna på landet varit hos farföräldrarna? Personer med autism brukar ofta ha lättare att umgås med äldre personer. Resorna verkar också sammanfalla i tid med hans namnbyte. Kan ett rejält arv till familjen fått betala för de? Och så de här bränderna i Örebro som kan vara hans verk där det först var mer lokalt och sedan uppkom längre ut från Örebro. Polisen nämnde då att personen kunde skaffat sig körkort. GW sa i en intervju att det eldades i ”idyllen”. Tänker att även morden på Risbergska innebar att slå sönder livet för de som klarade av att studera samt för den snart pensionerade matteläraren och deras anhöriga. Spekulationer förstås från mig kring möjligheter och utfall med reservation för att jag styrt helt fel
Detta inlägg kanske var på rätt spår.
Citera
2026-02-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Har också blivit ekonomiskt utblottad och tvingats leva på soc, pga missad diagnos.

Men såfort jag fick den kunde jag börja jobba. Fattar inte varför Andersson var så jävla mesig över att t ex ta ett jobb på samhall.

Han måste ha haft extremt låg självtro. Nån som lyckats spekulera i hur han började med amfetamin? Sånt har bara hänt av att man hänger med folk som sysslar med sånt... Och han verkar ha upptäckt det på nätet eller sånt, men förstår inte varför han experimenterade med det. Sitta och surfa flera dygn i sträck?

ja, men fegt att gå och skjuta studerande, det var väl kommunens stadshus eller försäkringskassans anställda han skulle ge sig på istället?
Bara han inte skulle röra Markus Allard är jag nöjd

Jag tror han köpt av någon för att sedan sälja för att på något sätt klara sig ekonomiskt. Eller om han fått hjälp av sina föräldrar och betalat från dem pengarna utan deras vetskap.
Det är nycket i det här man inte får ihop.
Citera
2026-02-14, 17:10
Medlem
HatarNarrativets avatar
Hans liv var styrt av stay behind. Kallas ibland AI Rickard
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in