2026-02-04, 20:13
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Finns det faderskaprov på pappan.

Han är rätt lik sin farsa Morten som enligt uppgift också varit långt ute i svängen och dessutom är han dömd för narkotikabrott. Finns det andra som ryktas vara farsa?

https://www.svenskdam.se/kungligt/efter-ar-av-tystnad-marius-pappa-mortens-svar-om-sonens-rattegang/11259350
Senast redigerad av af-Sintistolpe 2026-02-04 kl. 20:17.
Citera
2026-02-04, 20:15
Medlem
Det är nästan en bedrift i sig att lyckas bli den släktens svarta får, hehehe!

Ser ut som han bytt frisyr och satt på sig läsglasögonen lagom till rättegången? Körde han lusekofta också för att förstärka bilden av en helyllegosse också?
Citera
2026-02-04, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffeez
Hade han jobbat också hade det ju räckt. Hade jag haft 20 lax extra utöver min lön hade jag ändå haft ett gött liv känner jag.

Jo men han har väl inget jobb kan jag tro? Dom kanske krökar och får droger gratis dom där? 20 lax räcker väl nätt och jämt till hyra och matlåda?
Citera
2026-02-04, 20:22
Medlem
Alle mannfolka i morsslekta er svarte får. Hans far har sittet i fengsel, “I 2000 ble han straffedømt for blant annet oppbevaring av 50 gram kokain. Fra før er han straffedømt for vold, grove narkotikalovbrudd og promillekjøring.“ Hans morfar solgte seg til sladrepressen da MM giftets seg.

https://www.journalisten.no/sven-o-hoiby-pa-se-og-hors-lonningsliste/237016
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer

Det är nästan en bedrift i sig att lyckas bli den släktens svarta får, hehehe!

Ser ut som han bytt frisyr och satt på sig läsglasögonen lagom till rättegången? Körde han lusekofta också för att förstärka bilden av en helyllegosse också?
Citera
2026-02-04, 20:27
Medlem
En kille på snart 30 år som aldrig haft ett stadigvarande jobb, det borde ju ha stått klart för familjen sedan länge att det var nåt fel på honom.
Citera
2026-02-04, 20:31
Medlem
MBH har hoppet på LM på toalettet to ganger med noen års mellomrom og hatt sex i noen sekunder den kvelden hun ble filmet noen timer senere. Han husker ikke sex på doen og hun husker ikke å hatt sex etterpå. Men begge er enig i at på videoen ser det ut som om hun sover. Han får nok redusert den voldteksttiltalen kraftig.
Citera
2026-02-04, 20:33
Medlem
Citat:
Jo men han har väl inget jobb kan jag tro? Dom kanske krökar och får droger gratis dom där?

Du är nog rätt på förbannelsen som vilar här. Marius har väl levt på apanaget för de kungliga och knarkat, supit och tatuerat sig för pengarna. I hans ålder går ju de flesta till jobbet eller pluggar för att dra in kulor till boende, förplägnad och nöjen. Jävligt få människor mår bra av att dagdriva. Lägger man några NPF-diagnoser i kombination missbruk så kan anrättningen bli Marius. Det förklarar ju dock inte varför grabben också verkar vara sociopat/psykopat.
De borde ha gömt honom i en fängelsehåla på slottet med läxböcker.
Citera
2026-02-04, 20:40
Medlem
Flenzenstocks avatar
Går det att koppla ihop Marius och Linn? Skulle säkert bli bra tillsammans.
Citera
2026-02-04, 20:52
Medlem
Rikskrim08s avatar
7,8 års fängelse om han varit själv utan kungahuset. Tyvärr klarar han sig nog lindrigare undan
Citera
2026-02-04, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleMonster
MM har hatt mye å si mtp Marius. Der tror jeg heller far ikke har hatt så mye å si egentlig.
Ikke at noen av bostedene var optimale for en liten gutt.
Jeg tror de hadde 50/50 på papiret, men at han var mest på Skaugum. Det fritok far for bidrag osv.

Oppveksten til Marius har på ingen måte vært optimal. Jeg kan til en viss grad forstå driftingen inn i rus. På den annen side,det unnskylder ikke handlingene han er tiltalt for. At han har blitt curlet gjennom livet som barn og ungdomm er jeg imidlertid helt overbevist om.

Etter dagen i dag virker han ikke spesielt ydmyk heller. Jeg syntes «aggressiviteten» og «angrepene» hans utløser mer forakt enn medlidenhet. Men jeg var ikke der.. og jeg er glad jeg ikke skal avgjøre skyld/uskyld, det får retten gjøre.

Jeg har ikke hatt tid til å følge med alt.

Jeg tenker at rettssaken og straffen som følger, er en sjanse for Marius til å være rusfri lenge nok til at kan forstå at det går an å gjøre bedre valg i tiden fremover. At han kan velge et bedre liv, både for seg selv og for sine nærmeste.

Han har ikke vært straffeforfulgt tidligere. Kan hende dette vil bli et vendepunkt i livet hans.

Men, det går som det går. Tiden vil vise.
Citera
2026-02-04, 21:16
Medlem
Citat:
Jo men han har väl inget jobb kan jag tro? Dom kanske krökar och får droger gratis dom där? 20 lax räcker väl nätt och jämt till hyra och matlåda?

Tjejen fick ju stå för alla räkningar och hyra, 20 lax gick till droger per månad.

Han har jobbat som mekaniker om jag förstod rätt. Även en kort tid som reporter tror jag.
Citera
2026-02-04, 21:42
Medlem
senhackarens avatar
Rikemansgossen hade krokodiltårar i rätten. Han vill nog helst vara ute och göra kaos och fortsätta knarka sönder hjärnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in