Citat:
Ursprungligen postat av
LilleMonster
MM har hatt mye å si mtp Marius. Der tror jeg heller far ikke har hatt så mye å si egentlig.
Ikke at noen av bostedene var optimale for en liten gutt.
Jeg tror de hadde 50/50 på papiret, men at han var mest på Skaugum. Det fritok far for bidrag osv.
Oppveksten til Marius har på ingen måte vært optimal. Jeg kan til en viss grad forstå driftingen inn i rus. På den annen side,det unnskylder ikke handlingene han er tiltalt for. At han har blitt curlet gjennom livet som barn og ungdomm er jeg imidlertid helt overbevist om.
Etter dagen i dag virker han ikke spesielt ydmyk heller. Jeg syntes «aggressiviteten» og «angrepene» hans utløser mer forakt enn medlidenhet. Men jeg var ikke der.. og jeg er glad jeg ikke skal avgjøre skyld/uskyld, det får retten gjøre.
Jeg har ikke hatt tid til å følge med alt.
Jeg tenker at rettssaken og straffen som følger, er en sjanse for Marius til å være rusfri lenge nok til at kan forstå at det går an å gjøre bedre valg i tiden fremover. At han kan velge et bedre liv, både for seg selv og for sine nærmeste.
Han har ikke vært straffeforfulgt tidligere. Kan hende dette vil bli et vendepunkt i livet hans.
Men, det går som det går. Tiden vil vise.