2026-02-04, 13:09
Medlem
pyroclasms avatar
Vågar vi tro på ett åtal eller i alla fall en uppdatering imorgon?
Citera
2026-02-04, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Vänta nu! Är hon inte vriden i ansiktet på ett märkligt sätt som diskvalificerar henne from epitetet "hot"?

Sitter hon inte mandat tiden ut för att få tillgång till omställningspengar, typ full lön i tre år efter uppdraget?

Ja, nåt corny är det som känns väldigt onaturligt.

Men kan ha att göra med långvarigt missbruk också.

Nyare bilder har hon alltid tjockt lager av smink på sig.
Citera
2026-02-04, 14:33
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vägs det in i domen att Katja faktiskt vållat en singelolycka innan hon blev tagen av polisen eller spelar det ingen roll för bedömningen? Hade hon fått samma straff om polisen "bara" stoppat henne vinglade mellan inbillade råttor uppe på körbanan?

Ja det säger ju faktiskt väldigt mycket att hon har vållat en singelolycka för då har hon ju bevisligen inte lyckas framföra sitt fordon på ett säkert sätt och det i kombination med narkotika i kroppen gör nog att hon är tämligen super körd hos polisen som anställd.

För att den inte tala om innehavet på två gram.
Det i kombinationen gör henne till en säkerhets risk.

Har ändå en hel del bekanta inom polis med tanke på mitt tidigare yrke i Sverige.
Och det är inte många som tror Katja har närheten till en chans. Inte ens om media glömmer detta så finns det dem inom polisen som fortfarande inte är genomruttna och som faktiskt vill ha bort de kriminella från de egna leden.
Citera
2026-02-04, 15:47
Medlem
Jag kommer att följa rättegången ska bli intressant!
Citera
2026-02-04, 16:00
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Ja det säger ju faktiskt väldigt mycket att hon har vållat en singelolycka för då har hon ju bevisligen inte lyckas framföra sitt fordon på ett säkert sätt och det i kombination med narkotika i kroppen gör nog att hon är tämligen super körd hos polisen som anställd.

För att den inte tala om innehavet på två gram.
Det i kombinationen gör henne till en säkerhets risk.

Har ändå en hel del bekanta inom polis med tanke på mitt tidigare yrke i Sverige.
Och det är inte många som tror Katja har närheten till en chans. Inte ens om media glömmer detta så finns det dem inom polisen som fortfarande inte är genomruttna och som faktiskt vill ha bort de kriminella från de egna leden.
Men bedöms själva rattfyllan "hårdare" om den höga politikern (pun intended) vållat en olycka eller har det ingen betydelse för straffet?

Det är verkligen inte ok att köra bil hög som ett Riksdagshus, men får man mildare dom om man trots drogerna lyckats hålla sig kvar på vägen?

Katja får rimligen ersätta skadorna på stolpen hon körde på i fyllan, men jag menar straffet för själva rattfyllan?

(Jag hör redan försvarsadvokaten med butandiolmascara mässa i tingsrätten att det är "dubbel bestraffning" att Katja måste betala både för stolpen och betala dagsböter för rattfyllan och att "dubbel bestraffning" är emot EU-rätten. Nämndemännen kommer under tiden att räkna fönsterrutor i rättssalen och fundera på vad de ska äta till middag när de kommer hem.)
Citera
2026-02-04, 16:10
Medlem
Citat:
Sverigedemokraten Katja Nyberg är ett destillat av svensk narkotikapolitisk dubbelmoral. Samtidigt som politiker jagar fattiga missbrukare med blåljus och urinprov, verkar de själva ha betydligt friare tillgång till både nåd och näspulver.
https://www.flamman.se/sveriges-droghyckleri-vet-inga-granser/

Näspulver lät ju humoristiskt i sammanhanget. Men flamman har ju helt rätt i det usla hyckleriet.
Så när får åklagaren fingrarna ur och meddelar fortgången i ärendet.
Citera
2026-02-04, 16:30
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.flamman.se/sveriges-droghyckleri-vet-inga-granser/

Näspulver lät ju humoristiskt i sammanhanget. Men flamman har ju helt rätt i det usla hyckleriet.
Så när får åklagaren fingrarna ur och meddelar fortgången i ärendet.

Det var bra rutet av Flamman, men ledaren bör avvisas då den spetsar in sig på vår egen favoritknarkare och före detta SD-politiker Katja.

Flamman får "ladda om" om komma igen när Katja blivit dömd och det är ok att kritisera henne i försiktiga ordalag.

Är inte Flamman dessutom "vänsterblivna" och allt de skriver kan avfärdas här på FB?
Citera
2026-02-04, 16:33
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Vågar vi tro på ett åtal eller i alla fall en uppdatering imorgon?

Stämmer teorierna om att Åklagaren är ute efter Katjas skalp bör åtalet släppas imorgon torsdag då rödvinsfyllona i slaskpressen går hem tidigt på fredagar.

Det blir helt enkelt mer skrivet om Katja om åtalet släpps på torsdag istället för på fredag.
Citera
2026-02-04, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag accepterar lagar som begränsar min frihet (ett pris vi alla får betala för att samhället skall fungera) men då skall lagstiftarna gå före med gott exempel. Det kan man begära av alla riksdagsrepresentanter.

Hur känns det med vetskap om att riksdagen röstade ner förslaget att alla riksdagsledamoter skulle drogtestas?
Citera
2026-02-04, 16:42
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Hur känns det med vetskap om att riksdagen röstade ner förslaget att alla riksdagsledamoter skulle drogtestas?

Vi kan gissa hur Katja röstade i den omröstningen.
Citera
2026-02-04, 17:32
Medlem
vargenbaras avatar
Sånt som händer människor av alla partier och åldrar.

Människor tar mycket droger. Vårt psyke kan vara vår värsta fiende.

För övrigt kan hon ha snortst två dagar innan, varit HELT nykter men ändå torska på drograttfylleri ifall hon blev testad av någon anledning och då påvisar METABOLITER av kokain.

I Sverige är du drogpåverkad om du påvisar psykiyropiskt inaktiva metaboliter.
Totalt bullshut, med andra ord.

Jag vet inte detaljerna i det här målet, men jag vet att åtalspunkterna kan väldigt ofta vara helt världsfrånvända från vad som egentligen hänt.

Jag kunde inte bry mig mindre om att gömma tavlor kokain.
Citera
2026-02-04, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargenbara
Sånt som händer människor av alla partier och åldrar.

Människor tar mycket droger. Vårt psyke kan vara vår värsta fiende.

För övrigt kan hon ha snortst två dagar innan, varit HELT nykter men ändå torska på drograttfylleri ifall hon blev testad av någon anledning och då påvisar METABOLITER av kokain.

I Sverige är du drogpåverkad om du påvisar psykiyropiskt inaktiva metaboliter.
Totalt bullshut, med andra ord.

Jag vet inte detaljerna i det här målet, men jag vet att åtalspunkterna kan väldigt ofta vara helt världsfrånvända från vad som egentligen hänt.

Jag kunde inte bry mig mindre om att gömma tavlor kokain.

Nu har hon ju blivit testad av en anledning, troligen en singelolycka och/eller att hon verkat vara påverkad. Då har hon troligen tagit kokainet senare än två dagar innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in