Citat:
Ursprungligen postat av
Svettigutsugare
Ja det säger ju faktiskt väldigt mycket att hon har vållat en singelolycka för då har hon ju bevisligen inte lyckas framföra sitt fordon på ett säkert sätt och det i kombination med narkotika i kroppen gör nog att hon är tämligen super körd hos polisen som anställd.
För att den inte tala om innehavet på två gram.
Det i kombinationen gör henne till en säkerhets risk.
Har ändå en hel del bekanta inom polis med tanke på mitt tidigare yrke i Sverige.
Och det är inte många som tror Katja har närheten till en chans. Inte ens om media glömmer detta så finns det dem inom polisen som fortfarande inte är genomruttna och som faktiskt vill ha bort de kriminella från de egna leden.
Men bedöms själva rattfyllan "hårdare" om den höga politikern (pun intended) vållat en olycka eller har det ingen betydelse för straffet?
Det är verkligen inte ok att köra bil hög som ett Riksdagshus, men får man mildare dom om man trots drogerna lyckats hålla sig kvar på vägen?
Katja får rimligen ersätta skadorna på stolpen hon körde på i fyllan, men jag menar straffet för själva rattfyllan?
(Jag hör redan försvarsadvokaten med butandiolmascara mässa i tingsrätten att det är "dubbel bestraffning" att Katja måste betala både för stolpen och betala dagsböter för rattfyllan och att "dubbel bestraffning" är emot EU-rätten. Nämndemännen kommer under tiden att räkna fönsterrutor i rättssalen och fundera på vad de ska äta till middag när de kommer hem.)