2026-02-04, 10:59
Medlem
VoktorDodkas avatar
Ny serie, med stor sannolikhet inspirerad eller rent at en carbonkopia av den svenska motsvarigheten. Första avsnittet finns nu på hbomax.

Tänkte först lägga denna i den svenska motsvarigheten men sökte och såg att Australien hade sin egen tråd. Plus att det blev ett himla liv på vissa skribenter när Kärlek över gränserna bara hade en tråd.
Citera
2026-02-04, 11:03
Bannlyst
Jag förstår inte danska. Gränsbevakarna i Australien och Kanada tittar jag ibland på.
Citera
2026-02-04, 11:27
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Ny serie, med stor sannolikhet inspirerad eller rent at en carbonkopia av den svenska motsvarigheten. Första avsnittet finns nu på hbomax.

Du fattar att detta är en franchise som finns överallt va? Ett TV-format man köper in klappat och klart.
Citera
2026-02-04, 11:34
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Du fattar att detta är en franchise som finns överallt va? Ett TV-format man köper in klappat och klart.
Så då är det en kopia av den svenska precis som jag skrev, eller vad är det du menar?

Jag tycker iaf att den danska är betydligt mer intressant än den svenska motsvarigheten, inte mer än halva programtiden går åt till otillåtna livsmedel.
Citera
2026-02-04, 12:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Så då är det en kopia av den svenska precis som jag skrev, eller vad är det du menar?

Jag tycker iaf att den danska är betydligt mer intressant än den svenska motsvarigheten, inte mer än halva programtiden går åt till otillåtna livsmedel.

Ja, det är en kopia.
Citera
2026-02-04, 13:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Jag förstår inte danska. Gränsbevakarna i Australien och Kanada tittar jag ibland på.

Man brukar texta danska i svenskt tv och film. Precis som man textar engelska.
Citera
2026-02-04, 13:06
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Låter som min typ av serie. Ska absolut kolla den.
Citera
2026-02-04, 13:27
Medlem
Riksreptilens avatar
Den låter mer lovande än en om norska gränsvakterna som kontrollerar införd ostmängd och ev snusstockar.

Danskarna var nr 2 i Norden efter Finland att ha s k kontanthundar så vitt jag fått fram.
Citera
2026-02-04, 13:30
Medlem
VoktorDodkas avatar
Inte ett enda livsmedel. Inga tullare i "filtret". Dom tog en bakhjulsåkande motorcyklist. Tjyvrumäner som skyllde på sverige. I det hela betydligt mer intressant än den svenska versionen.
Citera
2026-02-11, 10:07
Medlem
VoktorDodkas avatar
Gränsbevakarna Sverige har sin Olivia, Gränsbevakarna Danmark har en hel uppsjö med riktiga bejbs, nästan så man kan tro att det är statister, modeller.

Några livsmedel i det här avsnittet, men inte olagliga såna, bara utgått datum som var täckmantel för en massa meth.
Citera
2026-02-11, 10:18
Medlem
Sätt på texten så förstår du bättre vad de säger. Lättare att läsa och förstå dansk text än att förstå allt de säger.
Citera
2026-03-11, 16:52
Medlem
VoktorDodkas avatar
Sofia är ganska precis 2,08 gånger så snygg som Olivia i svenska gränsbevakarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in