Igår, 20:47
Medlem
Hej allihopa, jag skulle behöva ha lite förslag på vad för typ av arbete en man som mig skulle kunna jobba med.

Jag är i mitten av 30 års åldern, jag har varit sjukskriven senaste 5 åren men har nu fått avslag hos försäkringskassan på sjukpenning då dom anser mig vara arbetsduglig, anledningen till att jag va sjukskriven var för att jag fått flera drog utlösta psykoser, jag är idag 5 år drogfri och lite drygt en månad nykter från alkohol.

Jag har extremt svårt med sociala relationer och att vara social, något har gått snett i huvudet och jag fungerar inte ihop med andra människor, jag drabbas av panikångest attacker och har social fobi.

Tidigare har jag jobbat i kundtjänst och även som säljare men det var som sagt 5 år sedan och inget jag skulle vilja jobba med igen pga den sociala biten.

Helst skulle jag vilja ha ett arbete som inte är allt för fysiskt krävande och där man kan ha hörlurar i och stå och gneta på och lyssna på musik hela dagen samtidigt som man jobbar.

Jag hör själv hur kräsen och självupptagen jag låter men vill bara ha förslag på vad för typ av jobb det finns och om någon har något tips på vad för jobb man skulle kunna söka med förutsättningarna jag har.

Finns det någon som kan komma med något förslag?
Citera
Igår, 20:52
Medlem
Trädgårdsanläggare kanske kan vara intressant?
Citera
Igår, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Trädgårdsanläggare kanske kan vara intressant?

Det låter absolut intressant och ingenting jag ens hade lagt en tanke på! Tack så mycket för tipset.
Citera
Igår, 20:58
Medlem
Du kommer märka att det är hård konkusens och att du inte är arbetsgivarnas dröm snudd på oanställningsbar med din inställning även om försäkringskassan säger annat. Har du någon form av utbildning? I annat fall bärplockare i Norrland kanske? Reklamutdelare? Städjobb?
Citera
Igår, 21:02
Medlem
lagerarbete är nog något för dig!
Citera
Igår, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Du kommer märka att det är hård konkusens och att du inte är arbetsgivarnas dröm snudd på oanställningsbar med din inställning även om försäkringskassan säger annat. Har du någon form av utbildning? I annat fall bärplockare i Norrland kanske? Reklamutdelare? Städjobb?

Jag förstår att jag framstår som att jag har dålig inställning men det har jag inte, jag är ärligt talat ganska motiverad till att komma tillbaka till att jobba då det har gått alldeles för lång tid utan, problemet är bara förutsättningarna för mig och att jag inte vet vad jag vill jobba med, jag har inga riktiga intressen som jag brinner för längre.

Norrland känns långt att flytta till då jag bor i mellansverige, ekonomin tillåter inte en flytt heller.

Reklamutdelare och städjobb är absolut alternativ jag ska överväga. Tack för tipsen.
Citera
Igår, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
lagerarbete är nog något för dig!

Tack för tipset, det är absolut något jag ska överväga. Kom gärna med fler tips folket.
Citera
Igår, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaja69
Tack för tipset, det är absolut något jag ska överväga. Kom gärna med fler tips folket.

Tror du att du kan lära dig köra truck det skulle hjälpa dig mycket?
Citera
Igår, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Tror du att du kan lära dig köra truck det skulle hjälpa dig mycket?

Ja absolut, jag har inte körkort till bil dessvärre men det är något jag planerar att ta när ekonomin tillåter.

Jag har inga svårigheter så med motorik eller allmänbildning, jag skulle inte säga att jag är korkad, jag har bara suttit fast i ett par år och tror absolut att jag skulle kunna lära mig köra truck om tillfället gavs.
Citera
Igår, 21:45
Medlem
Citat:
Det låter absolut intressant och ingenting jag ens hade lagt en tanke på! Tack så mycket för tipset.

Vilka jobb har du haft innan du blev sjuk?
Har du blivit frisk?
Kan du tänka dig att studera en yh-utbilning?
En sådan utbildning varar bara 2 år.
Vad studerade du på gymnasiet och har du godkända betyg i kärnämnena?
Svenska, engelska, matte.
Om du går på csn kanske du har råd att ta körkort under tiden du studerar.
Citera
Igår, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Vilka jobb har du haft innan du blev sjuk?
Har du blivit frisk?
Kan du tänka dig att studera en yh-utbilning?
En sådan utbildning varar bara 2 år.
Vad studerade du på gymnasiet och har du godkända betyg i kärnämnena?
Svenska, engelska, matte.
Om du går på csn kanske du har råd att ta körkort under tiden du studerar.

Jag har haft mycket säljjobb och inom service och kundtjänst, jag var en ganska driftig och social person innan psykoserna.

Frisk och frisk, jag skulle inte säga att jag är helt återställd med tanke på hur min sociala förmåga tryter, jag är även medicinerad men jag är flera mil bättre om man jämför med när jag mådde som sämst.

Jag har godkända betyg i kärnämnena, det va i stora drag bara det jag såg till att bli godkänd i på gymnasiet, jag har godkänt i Matte A+B, Svenska A+B och Engelska A+B. Jag började jobba i gymnasiet men såg till att jag va där på ovanstående lektioner.

Jag undviker helst CSN då jag redan är skuldsatt, jag vill inte att det berget ska växa mer, det är en stor anledning till att jag har blandade och delvis positiva känslor till att jag måste börja jobba igen, för att skuldberget ska minska.
Citera
Igår, 22:04
Medlem
Citat:
Jag har haft mycket säljjobb och inom service och kundtjänst, jag var en ganska driftig och social person innan psykoserna.

Frisk och frisk, jag skulle inte säga att jag är helt återställd med tanke på hur min sociala förmåga tryter, jag är även medicinerad men jag är flera mil bättre om man jämför med när jag mådde som sämst.

Jag har godkända betyg i kärnämnena, det va i stora drag bara det jag såg till att bli godkänd i på gymnasiet, jag har godkänt i Matte A+B, Svenska A+B och Engelska A+B. Jag började jobba i gymnasiet men såg till att jag va där på ovanstående lektioner.

Jag undviker helst CSN då jag redan är skuldsatt, jag vill inte att det berget ska växa mer, det är en stor anledning till att jag har blandade och delvis positiva känslor till att jag måste börja jobba igen, för att skuldberget ska minska.

Vad för skulder har du?
Går det att betala på skulderna med hjälp av CSN?
CSN kanske har lägre ränta än vad du står på idag?
Bara funderingar och vet ej vad som är rätt eller fel här.

Om du faktiskt funderar på trädgårdsanläggning kan du testa redan till sommaren när det brukar dyka upp säsongsarbete. Så får du känna på hur det känns och om du gillar det.
Senast redigerad av indirektreklam Igår kl. 22:07.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in