2026-02-03, 13:27
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Jag har grävt igenom allt...tror jag
Och det finns inget bekräftat än om vem Lupita Nyong'o skall gestalta.

Det är bekräftat att hon ska gestalta Helena av Troja.

Jag gillar henne som skådespelare. Men att man gör om historien så här.. Tragiskt!
Citera
2026-02-03, 13:36
Medlem
Jag tycker att USA och Hollywood ska hålla sina fingrar borta från att göra filmer som utspelar sig i forntida grekland. Det blir bara så jävla fel att se vita män/kvinnor spela rollerna när historien helt uppenbart händer i forntida Grekland öar och möjligen utanför Italien.

Det hade varit mycket bättre och mer trovärdigt om skådespelarna då varit greker och deras grannländer.

Nu är man väl även tvungna att fylla flera roller med afrikaner, asiater och även en och annan viking bara för att uppfylla woke-kriterierna.

Som sagt, denna historia ska berättas av rätt land helt enkelt, vilket är Grekland.
Citera
2026-02-03, 13:39
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Jag gillar henne som skådespelare. Men att man gör om historien så här.. Tragiskt!
Vad har du för källa på att det är bekräftat?
Citera
2026-02-03, 14:04
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vad har du för källa på att det är bekräftat?

Överallt på internet.
Gå in på IMDB. Alla roller är klara. Den enda som inte har fått någon, är Lupita. Och den enda rollen som inte är tillsatt ännu, är ”Helena”. Gör sedan matten.
Citera
2026-02-03, 14:07
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Överallt på internet.
Gå in på IMDB. Alla roller är klara.
"Överallt på internet". Så ge då en gedigen källa? Väntar.

Citat:
Överallt på internet.
Den enda som inte har fått någon, är Lupita. Och den enda rollen som inte är tillsatt ännu, är ”Helena”. Gör sedan matten.
Så vad spelar Elliot Page för karaktär enligt IMDB? Med tanke på att Lupita är den enda som inte fått någon.
Senast redigerad av peterZiipen 2026-02-03 kl. 14:10.
Citera
2026-02-03, 14:12
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag tycker att USA och Hollywood ska hålla sina fingrar borta från att göra filmer som utspelar sig i forntida grekland. Det blir bara så jävla fel att se vita män/kvinnor spela rollerna när historien helt uppenbart händer i forntida Grekland öar och möjligen utanför Italien.

Det hade varit mycket bättre och mer trovärdigt om skådespelarna då varit greker och deras grannländer.

Nu är man väl även tvungna att fylla flera roller med afrikaner, asiater och även en och annan viking bara för att uppfylla woke-kriterierna.

Som sagt, denna historia ska berättas av rätt land helt enkelt, vilket är Grekland.
Kanske de var vitare då, Om jag inte minns fel, betecknade sig Platon/Sokrates som vit. Men minnet är inte alltid pålitligt.
Citera
2026-02-03, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Kanske de var vitare då, Om jag inte minns fel, betecknade sig Platon/Sokrates som vit. Men minnet är inte alltid pålitligt.

Men då kan man såklart välja en grek som inte är så mörkt, det finns gott om greker med ljusare hud om det nu är så viktigt.

I vart fall det känns som att Hollywood återigen inte respekterar andra länders kulturhistoria.

btw, såklart Helena ska vara en grekiskt skönhet. Finns så många grekiska skönheter som skulle ta den rollen och göra det med glans. Men man får välja någon utan anknäbb och tatueringar såklart.
Citera
2026-02-03, 15:14
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Men då kan man såklart välja en grek som inte är så mörkt, det finns gott om greker med ljusare hud om det nu är så viktigt.

I vart fall det känns som att Hollywood återigen inte respekterar andra länders kulturhistoria.

btw, såklart Helena ska vara en grekiskt skönhet. Finns så många grekiska skönheter som skulle ta den rollen och göra det med glans. Men man får välja någon utan anknäbb och tatueringar såklart.
Bättre än en negress i alla fall, om det blir så. Sen är väl frågan om man inte måste ta Perser(Arier) som trojaner. Eller om den delen faktiskt var bebodd av greker då eller dardarerna som verkar försvunna. Hur gör man då om man ska vara historiskt korrekt, för nu kan vi förstås inte fuska här.
Citera
2026-02-03, 16:57
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:

Nix!
Hon står med som en i besättningen, men inte i vilken roll.

När jag grävde använde jag även min AI, för ev. källor jag missar. Nada.

Det faktum att studion/Nolan inte bara styr upp det för att döda rykten el. woke-misstankar får mig att helt tappa lusten för att se den.
Citera
2026-02-03, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Bättre än en negress i alla fall, om det blir så. Sen är väl frågan om man inte måste ta Perser(Arier) som trojaner. Eller om den delen faktiskt var bebodd av greker då eller dardarerna som verkar försvunna. Hur gör man då om man ska vara historiskt korrekt, för nu kan vi förstås inte fuska här.

Jag undvek nämna det direkt eftersom jag inte är så säker på var Troja låg, dagens Syrien eller Turkiet?
Citera
2026-02-03, 19:49
Medlem
EggBoxJuans avatar
Ryktas att Ellen/Elliot Page ska spela Hermes i filmen.
Luktar kalkon lång väg.
Citera
2026-02-03, 19:57
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag undvek nämna det direkt eftersom jag inte är så säker på var Troja låg, dagens Syrien eller Turkiet?
Västra Turkiet vid egeiska havet, några mil från Europa sjövägen. Men fortfarande i Turkiets europeiska del i dag. Men på den tiden fanns inte turkarna. De kom senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in