2026-02-03, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenhyacinten
Borta från vad? Henne? Hon är ju smutset själv men har fått för sig att hon är förmer än andra. Tillgjord och vidrig kärring.

Frimicklare tycker ofta att de är mer än andra, det är väl något de lär sig på sina möten. Speciellt pingstvänner utmärker sig på detta sätt har jag märkt, de vill alltid vara lite "fiiinare" än andra.
Citera
2026-02-03, 12:30
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.expressen.se/nyheter/politik/busch-maste-ha-en-grans-for-att-halla-packet-borta/

Hur ser ni på hennes uttalande? Jag tycker inte en vice stadsminister skall kall folk för pack oavsett vad de har för värderingar. Men givetvis skall man följa svenska värderingar i Sverige

Ebba Busch är den största kola torsken i riksdagen och får SD s förra kandidat Katja polis att blekna i jämförelse.
Därför tycker jag nog att fröken Ebba inte skall tala om packet så länge hon är en av dem. Ja till och med värre för hon är knarkare och stöttar de gängkriminella.

Men så klart Sverige skulle ha en sådan här super smart vice statsminister. Vi har ju dvärgen Ulf som statsminister.
Därför resterande delen av världen ser Sverige som en cirkus och har gjort senaste tio åren.

Vidare så förstår hon inte heller att inget av packet skall in i landet. Inte en neger över gränsen säger jag som lekman.
Medans Tidö säger kom kom...ja även SD gör det.
Citera
2026-02-03, 13:14
Medlem
DaEzzs avatar
Klara risker med att yrkespolitiker tar sig full frihet att svepande placera hela grupper i vad de anser är kategorin "pack", det var ungefär så här som vissa politiker uttryckte sig när arbetskraftsinvandringen från Finland under 60-70 talen tog fart.

Finländare var vid den tiden "pack" dvs som man inte ville ha i närheten av respektabelt folk, och när operahögern i dag säger "pack" om vissa, så tar de sig också friheten att lägga andra grupper i den kategorin i morgon. Typ arbetslösa, eller kanske skåningar. Ingen gillar ju skåningar om vi ska vara helt ärliga.
Senast redigerad av DaEzz 2026-02-03 kl. 13:19.
Citera
2026-02-03, 13:35
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Hur ser ni på hennes uttalande? Jag tycker inte en vice stadsminister skall kall folk för pack oavsett vad de har för värderingar. Men givetvis skall man följa svenska värderingar i Sverige
Oavsett vad hon hade kallat dem, så hade innebörden varit densamma pga sammanhanget.

Jag vet inte vad hon hade kunnat byta ut "pack" emot, som hade gjort den meningen annorlunda. Meningen hade varit samma oavsett.

Det finns skitmänniskor, som föraktas av alla. Kriminella bl.a.
Kan vara bra att ha ett ord för dessa föraktade skitmänniskor. Så att man kan tala klarspråk.
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Sanningen är ibland hård att höra men kan hålla med om att Ebba borde ha använt något bättre ord även om det är sant.
Slöddret? Patrasket?
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Den bubbliga och förtalande lilla kaosfjortisen representerar ett parti utan politik och det enda någon tänker på när de hör KD är grovt förtal och Kanon-böcker, hon gillar att säga en massa saker och kräka ur sig svordomar och ogenomtänkta saker.

Det behövs ingen gräns, det behövs bara ett förbud mot ökenfolkens religionsutövning och legalisering av droger i det här landet så löser sig alla problem innan valet!
KD är "SD för tjejer" som någon sa.
Citera
2026-02-03, 14:24
Medlem
Voloteas avatar
Hon har blivit riktigt obehaglig
Citera
2026-02-03, 14:33
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Underbart, behövs fler som vågar säga det alla tänker. Ungefär som Trump varit för USA.
Citera
2026-02-03, 14:40
Medlem
franges avatar
Äntligen någon som faktiskt kallar en spade för en spade - precis som när Trump rätteligen kallade Somalia och andra länder för shithole countries. För det är precis vad de är.
Citera
2026-02-03, 14:46
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/politik/busch-maste-ha-en-grans-for-att-halla-packet-borta/

Jag tycker inte att fylla Sverige med utländska kriminella är det smartaste draget.
Citera
2026-02-03, 15:10
Medlem
Vad kan du förvänta dig av någon som försöker blåsa pensionärer och dansar i riksdagen. Hon har kommit dit hon är för att hon varit ung och knullbar till skillnad från resten av politikerna. Svenska politik har blivit en cirkus precis som i de flesta andra länder. Särskilt kristna värderingar har hon inte heller, men vilket parti står egentligen för sin grundideologi idag, är ju bara trams alltihop.
Citera
2026-02-03, 15:18
Medlem
Vår egen lilla mini-Trump.
Citera
2026-02-03, 15:25
Medlem
Hon är själv del av packet enligt mig och bör hållas borta från riksdagen, men men.
Citera
2026-02-03, 15:36
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Hon är själv del av packet enligt mig och bör hållas borta från riksdagen, men men.
Men du vill ha in packet då, det blir väl slutsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in