2026-02-03, 07:50
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/politik/busch-maste-ha-en-grans-for-att-halla-packet-borta/
Citat:
Det måste vara glasklart vilka värderingar som gäller i Sverige.

Det menar KD-ledaren Ebba Busch.

– Dels för att hålla packet borta, säger hon i KDU:s podd ”Vad sa du nu”.

Hur ser ni på hennes uttalande? Jag tycker inte en vice stadsminister skall kall folk för pack oavsett vad de har för värderingar. Men givetvis skall man följa svenska värderingar i Sverige
Citera
2026-02-03, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.expressen.se/nyheter/politik/busch-maste-ha-en-grans-for-att-halla-packet-borta/

Hur ser ni på hennes uttalande? Jag tycker inte en vice stadsminister skall kall folk för pack oavsett vad de har för värderingar. Men givetvis skall man följa svenska värderingar i Sverige
Så otroligt låg nivå och traschigt

Hon borde avgå
Citera
2026-02-03, 07:54
Medlem
Lite tabu att använda ordet packet, eftersom man kan själv tolka in vad för typ av människor som är packet.

Hade varit mer okej säga "hålla kriminella borta" för då kan man inte tolka in själv vilka typer av människor som det syftas på.
Citera
2026-02-03, 08:11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Sanningen är ibland hård att höra men kan hålla med om att Ebba borde ha använt något bättre ord även om det är sant.
Citera
2026-02-03, 08:17
Medlem
Xpander-s avatar
Hon har helt rätt naturligtvis..
Citera
2026-02-03, 08:19
Medlem
Lite olyckligt då att ta in 3 miljoner av "packet" om man också vill hålla dessa borta.

Nästan så att jag inte köper det som sägs av våra politiker längre. De vet exakt vad de har gjort med landet och det är permanent.
Citera
2026-02-03, 08:39
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Den bubbliga och förtalande lilla kaosfjortisen representerar ett parti utan politik och det enda någon tänker på när de hör KD är grovt förtal och Kanon-böcker, hon gillar att säga en massa saker och kräka ur sig svordomar och ogenomtänkta saker.

Det behövs ingen gräns, det behövs bara ett förbud mot ökenfolkens religionsutövning och legalisering av droger i det här landet så löser sig alla problem innan valet!
Citera
2026-02-03, 08:59
Medlem
ENTPs avatar
Ptjae hon har inte fel, till exempel så är det väl rätt olämpligt att som förtroendevald posera med andra lnders arméers merchandise? Bara en tanke.
Citera
2026-02-03, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum

Den kriminella ekonomin omsätter dubbelt så mycket som försvaret.
DET packet.
Och om du inte ingår i den kriminella ekonomin, vad kan du då ha för problem med att "hålla packet borta"? (Helst utanför EU)!
Citera
2026-02-03, 10:42
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Äntligen någon som talar klartext.
Citera
2026-02-03, 10:56
Medlem
Jag hör inte att hon säger: "hålla packet borta"..
Citera
2026-02-03, 11:19
Medlem
Borta från vad? Henne? Hon är ju smutset själv men har fått för sig att hon är förmer än andra. Tillgjord och vidrig kärring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in