2026-02-03, 12:27
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Inte så stor idé att neka till allt svineri han ägnat sig åt hela sitt vuxna liv och dessutom själv dokumenterat. Fattar han inte att det är kört? Att gömma sig bakom sin kungliga koppling som han gjort hittills går inte längre. Han har helt klart trott att han var oåtkomlig pga hans familjeband.

Jag tror inte han tänker så mycket, verkar ju inte vara en reflekterade och planerande person. Han har någon diagnos, förmodligen något som föräldrarna känner till men mörkat (vilket i sig inte är ovanligt att föräldrar gör). Till och med helgen innan rättegång hittar han på jävelskap. Men nu är det nog slut med det, frågan är väl inte om utan hur länge han skall sitta i fängelse. En brasklapp är dock att han "råkar" fly landet, tror att MM skulle kunna ordna det. Innan hon själv åker ut.
Citera
2026-02-03, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Han kommer inte få ett skit, blir väl bara beroende behandling.

Möjligtvis fotboja 2v.

Det kommer bli värsta rättsfiaskot i norsk historia

Jag känner också lite detta på mig... vad vi vet hittills hade de ju legat flera gånger frivilligt samma dag/ kväll osv. Detta var också innan samtyckeslagen, sades det.. bevisningen ligger väl då i om kvinnan sov eller inte vid tillfället M filmade.... ord mot ord? Men det var iofs kanske bara en av alla gånger.
Citera
2026-02-03, 12:41
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Ja, Norge har långsamt blivit ruttet. Är själv halvnorsk på mammas sida. Sedan oljeinkomsterna började flöda har också knarket börjat flöda.

Billigare att knarka än att ta en bira på krogen.

Mette-Marit & Marius är 2 av otaliga exempel, men de mest kända.

Att Marius skakar med händer & fötter i Tingsrätten talar sitt tydliga språk.

Han är inte nervös, han är drog-torsk/cold turkey.

Det är bara ett spel för galleriet, stå med radband och verka ledsen och nervös.

Han kommer gå fri och det kanske blir billigast för norrmännen.

Sen så kan kronprinsen skilja sig asap .
Citera
2026-02-03, 12:45
Medlem
Konstigt att tjejerna inte vaknade när Marius började kladda. Måste ha varit rejäla droger.
Citera
2026-02-03, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Jag tror inte han tänker så mycket, verkar ju inte vara en reflekterade och planerande person. Han har någon diagnos, förmodligen något som föräldrarna känner till men mörkat (vilket i sig inte är ovanligt att föräldrar gör). Till och med helgen innan rättegång hittar han på jävelskap. Men nu är det nog slut med det, frågan är väl inte om utan hur länge han skall sitta i fängelse. En brasklapp är dock att han "råkar" fly landet, tror att MM skulle kunna ordna det. Innan hon själv åker ut.

Tror bara det är en kombination av dels saknar han moral och dels blir hjärnan förstörd av knark. Troligen är det väl så att ganska många skulle ha svårt att avstå om man trodde sig ha frikort till att supa, härja och våldta om man tror man är immun mot att kunna få några konsekvenser. I alla fall den sortens våldtäkter som han har ägnat sig åt, vilket inte är överfallsvåldtäkter i skogen utan snarare att han filmat när han stoppat in fingrarna i sovande kvinnor som frivilligt följt med honom hem. Men polisen har som jag förstår det hittat väldigt många filmer av det slaget, så detta gjorde han ju systematiskt.
Citera
2026-02-03, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffeez
Jag känner också lite detta på mig... vad vi vet hittills hade de ju legat flera gånger frivilligt samma dag/ kväll osv. Detta var också innan samtyckeslagen, sades det.. bevisningen ligger väl då i om kvinnan sov eller inte vid tillfället M filmade.... ord mot ord? Men det var iofs kanske bara en av alla gånger.

Kvinnorna har alltså inte anmält detta själva utan det är polisen som hittat filmerna, och då frågat kvinnorna som bekräftat att de inte vetat om detta.

Han kan ha drogat dem - olagligt. Sex med någon avsvimmad som är oförmögen att samtycka var olagligt redan innan samtyckeslagen. Att filma folks könsorgan utan samtyckte är olagligt. Dessutom är han åtalad för misshandel, knarkbrott, vapenbrott och trafikbrott. Det borde väl kunna räcka till en fängelsedom.

Ord står ju inte mot ord när han själv har filmat sina övergrepp, då finns det filmbevis. Och så pass många att det blir svårt även för den mest ivriga våldtäktspåhejare att hävda att kvinnorna har gaddat ihop sig mot honom och ljuger för att få honom fälld. De har ju inte ens anmält detta själva. Filmerna är antagligen av sådan natur att det framgår att de inte deltar aktivt.
Senast redigerad av Trues245 2026-02-03 kl. 12:54. Anledning: .
Citera
Medlem
Imnshos avatar
Kul att min avatar får lite förnyat strålkastarsken i sitt perverterade nylle! Det är inte för att jag idoliserar avskummet, utan för min vilja att inducera en chockverkan i ekosystemet Flashback.

Han ser väldigt mycket ut som en slem-Helge, och stödjer min teori att ett frånstötande utseende är relaterat till en frånstötande karaktär. Även om vissa unga damer säkert attraherats av hans kungliga titel "bonusprins". Han har förvisso fått knulla mer societetsluder än sina kriminella jämnåriga.

Tror jag ska reka en annan avatar så småningom.
Citera
Medlem
Hehehe - psykiater lånte bort Porsche Carrera til Høiby - som ikke hadde lappen...

https://inyheter.no/03/02/2026/psykiater-lot-marius-borg-hoiby-kjore-hans-porsche-uten-lappen/
Citera
2026-02-03, 12:54
Medlem
Norrmän är ett glatt, roligt och härligt brodersfolk men för att fortsätta vara friska å huvudets vägnar behöver de dumpa sitt psykstörda kungahus. Mal ned Mette-Marit, Marius, Märta-Louise och Shaman Derek till prickig korv. Behåll Harald, Sonja och Haakon och bygg en ny kungsfamilj som inte knarkar, begår grova brott, vänstrar med pedofiler och är charlataner.
Citera
2026-02-03, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Kvinnorna har alltså inte anmält detta själva utan det är polisen som hittat filmerna, och då frågat kvinnorna som bekräftat att de inte vetat om detta.

Han kan ha drogat dem - olagligt. Sex med någon avsvimmad som är oförmögen att samtycka var olagligt redan innan samtyckeslagen. Att filma folks könsorgan utan samtyckte är olagligt. Dessutom är han åtalad för misshandel, knarkbrott, vapenbrott och trafikbrott. Det borde väl kunna räcka till en fängelsedom.

Ord står ju inte mot ord när han själv har filmat sina övergrepp, då finns det filmbevis. Och så pass många att det blir svårt även för den mest ivriga våldtäktspåhejare att hävda att kvinnorna har gaddat ihop sig mot honom och ljuger för att få honom fälld. De har ju inte ens anmält detta själva. Filmerna är antagligen av sådan natur att det framgår att de inte deltar aktivt.

Jo det svåra är väl ord mot ord. Han kan ju hävda att han hade tillåtelse för 7 år sedan att göra detta. Det är rätt lång tid tillbaka.

Men jag håller med och tror också det blir fängelsedom på de punkter han erkänner åtminstone. Annars övervakning, villkorligt eller liknande. Även dömd till vård säkert/ lämna rena prover.
Citera
2026-02-03, 13:03
Medlem
Kedoxs avatar
Varför lägger de hissmusik över vissa partier?
De känns för långa för att bara beepa namn.
Citera
2026-02-03, 13:03
Medlem
geir44s avatar
Flera veckor med rättegång bara för att några billiga och villiga slynor använder sex-appar. Hur mycket kostar detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in