2026-02-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur kan du jämföra ett bankrån med sexuella övergrepp på barn?

snälla människa begriper du inte att de som begått övergrepp, filma och fotografera de hela skappat möjligheten för att dessa ska kunna titta på de hela. Så ja de är en bra jämförelse med bankrånet
Citera
2026-02-03, 01:00
Medlem
De som menar på att de ju”bara tittade på bP och satte på varann” är fanimej pedofiler själva. Det är fan ett brott, varje j-la gång som videobandet spelas UPP! Ni skulle tycka det var godtagbart att gubbar runtomkring i världen tittade på ER , när ni blir lemlästade i baken med våld?
Citera
2026-02-03, 02:45
Medlem
Vi ser ånyo att homofobernas sanningsenliga föreställningar om homofilerna och deras snuskiga förehavanden och abnorma "livsstil" återigen har bekräftats med råge.
Senast redigerad av larsjohansson 2026-02-03 kl. 03:02.
Citera
2026-02-03, 08:34
Medlem
neomunaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nja, de har fortfarande inte gjort något straffbart... Om jag skulle åtalas och straffas för varje gång jag fantiserat om att jag skall döda någon så skulle jag för länge sedan suttit på livstid... Skillnaden blir om man börjar diskutera och planera om att ex. våldta spädbarn - då hamnar vi i en annan situation. Men, vilken brottsrubricering skulle detta få? Är det ens ett brott? Beror väl på hur långt man går i planeringen utan att fysiskt göra något. Att mentalt planera utan att genomföra är inte brottsligt, eller är det det? Jag vet inte... Kanske måste då planeringen innefatta en fysisk och verklig person/spädbarn? Någon som vet? Jag orkar inte tänka, känner jag - har jobbat natt men detta kanske är ett solklart brott.
Jag svarade inte exakt till dig, mer hela dialogen ovan. Det du säger är precis det jag beskriver. Jag har också velat ha ihjäl några personer när jag haft negativa tankar, men det är inte brott i sig. Skillnaden är att de börjat skriva om detta i en chat på ett sånt explicit sätt att man kan anta det fanns något planeringstadie, hur orealistiskt det än kan låta är det ändå en grogrund för nånting värre. Jag tror detta handlar om att expressen använde ordet "fantiserade" istället för att tex att de "skrev om" - det var inte bara fantasier, eller egentligen ens ett tankebrott överhuvdtaget. Det allvarliga är också att Lucas har också organiserat allt detta, uppmuntrat detta vidriga beteende, och fått ihop tusentals människor både IRL och online i denne extremt sjuka samanslutning med ännu värre planer på horisonten - det är vad "fantasierna" syftade på.

Jag tycker sånt här bör ses som ett brott liknande "förberedelse till allmän ödeläggelse" eftersom att organisera allt på ett sånt här sätt är rätt unikt sjukt och 6 år är FÖR LITE, det känns som han mest blev straffad för det som fanns på hans dator. Han måste bli permanent punktmarkerad enligt min mening. Både samhället och juridiken måste se till att man avskräcker rejält och att pinnar ner pedofiler som dessa, och som är utåtagerande och en fara för andra människor. Precis som man gör mot gängkriminella, terrorceller och farliga sammanslutningar - så är det här mer än livstil som man måste förhindra och se till slå till hårt mot hemliga nätverk som dessa som uppmuntrar detta.
Senast redigerad av neomunaa 2026-02-03 kl. 08:52.
Citera
2026-02-03, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
snälla människa begriper du inte att de som begått övergrepp, filma och fotografera de hela skappat möjligheten för att dessa ska kunna titta på de hela. Så ja de är en bra jämförelse med bankrånet

Hoppas verkligen polisen har koll på din hårddisk.
Citera
2026-02-03, 10:33
Medlem
Kokkashugis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Fantasier är just bara fantasier tills de övergår i något annat och kan då vara straffbara handlingar. Vad mer som människor tänker skall vara straffbart? Att du fantiserar om att döda en pedofil...?

Dom tittade på barnporr, det är ingen fantasi. Det är ett grovt övergrepp på försvarslösa barn.
Vad får dig att tycka att det skulle vara moralistkt försvarbart att fantisera om dylikt förresten?
Jag skulle ta självmord om denna typ av perversioner hade tilltalat mig, av ren självbevarelsedrift.
Citera
2026-02-03, 10:53
Medlem
Någon med målnummer och tingsrätt?
Citera
2026-02-03, 11:02
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulligtDjur
Någon med målnummer och tingsrätt?
Denna bör fungera
Södertörns TR B 17682-24 FUP
Södertörns TR B 17682-24 Dom 2025-12-30
Södertörns TR T 6221-25 Dom 2025-06-23
Södertörns TR B 17175-17 Dom 2018-05-22
temporär länk
https://gofile.io/d/p1uAKZ

Notera: t3716066.zip 285.0 MB

Credd: ghty43, upplysa
Citera
2026-02-03, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Hårda straff fungerar avskräckande och bör användas mot avskum som detta. Får vi bort honom från gatorna kan han inte ägna sig åt sin "hobby".

Pedofiler som inte agerar på sin pedofili kan fortsatt söka hjälp.

Sista kommentaren från mig om detta.

Det gör det inte. Tänk efter: de är redan bland jordens mest hatade människor. Tror du verkligen att straff fungerar som avskräckning? Pedofili är en psykiatrisk diagnos där personen känner tvångsmässig sexuell dragning till barn. Om driften blir för stark kommer pedofilen att agera, med eller utan straff.

Däremot kan vi inkapacitera dem som inte kan stå emot driften. Därför måste man, för ett fåtal personer, inklusive vissa pedofiler, klart överväga förvar, kanske för evigt. Det handlar inte om avskräckning, utan om att skydda barnen.

Du kan inte skrämma bort en tvångsmässig dragning.
Citera
2026-02-03, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillMycket
De som menar på att de ju”bara tittade på bP och satte på varann” är fanimej pedofiler själva. Det är fan ett brott, varje j-la gång som videobandet spelas UPP! Ni skulle tycka det var godtagbart att gubbar runtomkring i världen tittade på ER , när ni blir lemlästade i baken med våld?
Nu tror jag inte att herrarna tittade på vhs utan via internet 😃 videoband är det ytterst få som använder nuförtiden
Citera
2026-02-03, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokkashugi
Dom tittade på barnporr, det är ingen fantasi. Det är ett grovt övergrepp på försvarslösa barn.
Vad får dig att tycka att det skulle vara moralistkt försvarbart att fantisera om dylikt förresten?
Jag skulle ta självmord om denna typ av perversioner hade tilltalat mig, av ren självbevarelsedrift.

Många pedofiler gör det. Med största sannolikhet talar vi om en markant överrisk. Drogmissbruket kan både vara ett sätt att stärka dragningen till barn och slippa ångesten. Alltså missbruket ökar risken. Dessutom kan missbruket ta bort spärrar.

Stor del av den vuxna befolkningen har någon fantiserat om att ha sex med barn. Nästan alla människor har någon gång tankar eller fantasier som de själva tycker är “förbjudna” eller tabubelagda. Enstaka, icke-handlande fantasier om barn gör inte personen pedofil. Fantasier är ofta kortvariga, situationella och saknar drivkraft eller preferens i vardagslivet.

Pedofili är en varaktig, ihållande sexuell dragning till prepubertala barn. Det är inte bara en tanke, utan en orientering som kan påverka beteende och risker.
Citera
2026-02-03, 11:34
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Många pedofiler gör det. Med största sannolikhet talar vi om en markant överrisk. Drogmissbruket kan både vara ett sätt att stärka dragningen till barn och slippa ångesten. Alltså missbruket ökar risken. Dessutom kan missbruket ta bort spärrar.

Stor del av den vuxna befolkningen har någon fantiserat om att ha sex med barn. Nästan alla människor har någon gång tankar eller fantasier som de själva tycker är “förbjudna” eller tabubelagda. Enstaka, icke-handlande fantasier om barn gör inte personen pedofil. Fantasier är ofta kortvariga, situationella och saknar drivkraft eller preferens i vardagslivet.

Pedofili är en varaktig, ihållande sexuell dragning till prepubertala barn. Det är inte bara en tanke, utan en orientering som kan påverka beteende och risker.
Var får du den villfarelsen ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in