2026-02-02, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag är kvinna.

Med så stort intresse av kvinnors olyckor och misär, om man tittar på din historik. Fascinerande. Varför baktalar du ditt eget kön. Bitter mycket? Sådant är däremot jävligt oattraktivt.
Citera
2026-02-02, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Med så stort intresse av kvinnors olyckor och misär, om man tittar på din historik. Fascinerande. Varför baktalar du ditt eget kön. Bitter mycket? Sådant är däremot jävligt oattraktivt.

Vadå jag påtalar ju bara att även män har höga krav på kvinnor, något som hela tiden förnekas på detta forum.

Någon som sitter och fikar, äter ost, dricker vin och aldrig går till gymmet = fet för män. Det trådstarten insinuerar är att det handlar om alldagliga normalfula kvinnor som alldagliga normalfula män föraktar.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-02-02 kl. 17:04.
Citera
2026-02-02, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Vadå jag påtalar ju bara att även män har höga krav på kvinnor, något som hela tiden förnekas på detta forum.

Någon som sitter och fikar, äter ost, dricker vin och aldrig går till gymmet = fet för män. Det trådstarten insinuerar är att det handlar om alldagliga normalfula kvinnor som alldagliga normalfula män föraktar.

Och man måste såklart gå till ett gym? Du tror inte att motion finns i andra former? Med tanke på hur du uttrycker dig om ditt eget kön. Så är du antingen man eller en jävligt bitter kvinna lol. Inget classy beteende över dig. Men du är förmodligen en sådan där kvinna som gör vad som helst för att få mäns uppmärksamhet. Till och med prata skit om ditt eget kön. På min arbetsplats kallar vi män det för blåsta bimbos.
Citera
2026-02-02, 17:10
Medlem
Citat:
Och man måste såklart gå till ett gym? Du tror inte att motion finns i andra former? Med tanke på hur du uttrycker dig om ditt eget kön. Så är du antingen man eller en jävligt bitter kvinna lol. Inget classy beteende över dig. Men du är förmodligen en sådan där kvinna som gör vad som helst för att få mäns uppmärksamhet. Till och med prata skit om ditt eget kön. På min arbetsplats kallar vi män det för blåsta bimbos.

Jag ser mig själv som realist. Andra skulle kanske kalla det cynism.
Citera
2026-02-02, 17:48
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Feminismen har gjort att oerhört många kvinnor ser sig själva som Guds gåva till mannen - som enbart förtjänar den vite riddaren, den 110% perfekte, världens bäste och mest ofelbare drömprinsen. Rik, snygg, välutbildad, och allmänt perfekt.

Nej, det är inte feminismen. Då skulle du ha sett den här förändringen för flera decennier sedan.

Istället beror det på sociala medier, eller rättare sagt på att så många unga, av båda könen, inte klarar av att hantera sociala medier mentalt. De har tappat bort eller aldrig ens etablerat en fungerande gräns mellan den riktiga verkligheten och det som kommer emot "i flödet", "i scrollandet" och indirekt från deras "sociala medier"-påverkade vänner. De inbillar sig att de nog har en sådan tydlig gräns, men det har de inte.

Det är förstås normalt att drömma om en fulländad prins och en fulländad prinsessa, det har förekommit ungefär så långt tillbaka i den mänskliga historien som det finns litterära verk och teater. Men sedan har det "gått som det går", man träffar någon "normal" och blir dödförälskad i en annan riktig människa, och plötsligt är det sista man vill är att byta ut den man älskar mot nån töntig prins/prinsessa.

Men fram tills för sådär 10-15 år sedan så var det inte möjligt att dag ut och dag in, timme ut och timme in, sitta och jämföra sig själv och sin älskade med andra på sociala medier. Och framförallt inte att vara så "bevandrad" på sociala medier att man inbillar sig hur resten av världen skulle bedöma/döma ens älskade och den relation man har. Och där går det förstått direkt så inihelvete snett. För en del, och numera för en allt större del. Också om den kommande generationen visar litet sundhetstecken i det avseende och den nya lagstiftningen kommer också att hjälpa till.

En ytterligare poäng är förstås att sociala medier istället för att föra samman unga kvinnor och män för dem ifrån varandra. Det finns liksom i praktiken inget större avstånd relationsmässigt än mellan en bitter incel som anser att allt är kvinnornas fel och en sociala medier-insnöad bimbo som fejkar allt för att hitta en inbillad drömprins.
Citera
2026-02-02, 18:45
Medlem
Citat:
Blir svårt on man läser hur män beter sig här. Men dom straffar sig själva, bara titta på utvecklingen allt färre kvinnor vill ha barn. Upplever att klimatet ifrån många män speciellt på högersidan blivit mer hatiskt emot kvinnor.

Och där kan män speciellt på FB stoltsera i att hålla fanan högt. Dessa idioter förstår inte att kvinnor bara svarar med att ta allt mer avstånd istället. Dom har en mysig framtid att se fram emot med sex dockor. Dom får två i ett, dom är estetiskt helt perfekta och dom håller käften. Vad mer kan dessa män vilja ha?

Jag skrattar åt eländet, vi håller iallafall på att utrota oss själva mer eller mindre. Tycker personligen att vi inte förtjänar bättre. Folk har ruttnat.

Jag måste hålla med. Jag är mörkrädd.
Har själv valt att leva utan barn, inte för att jag vill utan för att mina dåvarande partners inte varit nån jag velat ha de med. Nu har jag en fantastisk man sen över 4 år. Jag hoppas verkligen att vi ska leva länge tillsammans.
Citera
2026-02-02, 18:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Blir svårt on man läser hur män beter sig här. Men dom straffar sig själva, bara titta på utvecklingen allt färre kvinnor vill ha barn. Upplever att klimatet ifrån många män speciellt på högersidan blivit mer hatiskt emot kvinnor.

Och där kan män speciellt på FB stoltsera i att hålla fanan högt. Dessa idioter förstår inte att kvinnor bara svarar med att ta allt mer avstånd istället. Dom har en mysig framtid att se fram emot med sex dockor. Dom får två i ett, dom är estetiskt helt perfekta och dom håller käften. Vad mer kan dessa män vilja ha?

Jag skrattar åt eländet, vi håller iallafall på att utrota oss själva mer eller mindre. Tycker personligen att vi inte förtjänar bättre. Folk har ruttnat.

You and me hunny boy 🙏👍 Top notch sammanfattat
Citera
2026-02-02, 19:26
Medlem
Citat:

Jag tror du har missuppfattat vad som är hönan och ägget här.

Klimatet från många kvinnor speciellt på vänstersidan blev alltmer hatiskt mot män. På detta svarade män med att ta avstånd från alla dessa idioter till kvinnor. Det är det som idag kallas "kvinnohat".

Men du själv verkar vara en sån där pick me-boy som tycker män ska lägga sig platt inför kvinnor och låta sig trampas på. Hur har den strategin funkat för dig så här långt?
Citera
2026-02-03, 07:05
Medlem
I Blade Runner säger hon att hon inte skulla låta mannen sätta upp en bild på en naken kvinna, hon borde vara tillräcklig för honom.
För dagens kvinnor så är det inte tillräckligt med en man.
Det är vanligt att kvinnor blir uttråkade och vill träffa andra.
https://www.youtube.com/watch?v=XFXlmENZiN4
Citera
2026-02-03, 07:28
Medlem
Jag tror att i grund och botten handlar det om bekvämlighet och en djup önskan/behov av att vara sig själv, självständig. Om killar tänker på hur de själva resonerar så tänker tjejerna inte så annorlunda.

Vi är helt enkelt mer lika på det sättet, jämlika. Vi tänker mer att är det värt det, att leva tillsammans med någon, att skaffa barn, när det är mer bekvämt att leva själv.

Alltså vi är inte riktigt beredda avstå från att kunna välja själva vad vi vill göra. Vill man slöa i soffan och se en film, gå ut med sin kompis, hälsa på sina föräldrar, gå ut på en dejt, spela spel en hel kväll eller alla kvällar en hel vecka, vill man sträcktitta på en tvseries fyra säsonger och så vidare.

Ganska många sådana småsaker kan man inte längre göra om man blir tillsammans med någon och ännu mindre om man skaffar sig barn. Jag tror det finns en ovilja där också.

Det i sin tur gör att ska man ge upp allt det där att själv kunna bestämma vad man gör när man gör och hur man gör, så ska det vara med en partner som är det där lilla extra. Som man blir riktigt kär i...

Jag vet flera som är singlar och de har inte varit singlar hela livet, men då känt att det har inte fungerat med samliv. Den andre personen har förändrat deras egna livsmöjligheter såpass att det positiva räcker inte till mitt i allt det negativa.

Så de flesta som idag väljer att leva tillsammans med någon gör det av kärlek eller ekonomi, alla andra avstår för livet är så mycket roligare när man själv kan bestämma om allting utan att någon annan jävel ska styra och ställa.
Citera
2026-02-03, 07:35
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
I Blade Runner säger hon att hon inte skulla låta mannen sätta upp en bild på en naken kvinna, hon borde vara tillräcklig för honom.
För dagens kvinnor så är det inte tillräckligt med en man.
Det är vanligt att kvinnor blir uttråkade och vill träffa andra.

https://www.youtube.com/watch?v=XFXlmENZiN4

Fast det där gäller väl båda könen om kärleken tagit slut och allt bara går i samma trista gråa hjulspår dag efter dag? Men har man gift sig och lovat att älska varandra till döden skiljer en åt går det ju naturligtvis inte att skiljas, man kan ju inte vara en fitta som bryter ett löfte.
Citera
2026-02-03, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Fast det där gäller väl båda könen om kärleken tagit slut och allt bara går i samma trista gråa hjulspår dag efter dag? Men har man gift sig och lovat att älska varandra till döden skiljer en åt går det ju naturligtvis inte att skiljas, man kan ju inte vara en fitta som bryter ett löfte.

Det är vanligare att kvinnor blir uttråkade tidigare. Män är nöjda med sex på samma sätt år ut och år in. Han tycker att hans kvinna är tillräcklig och fantastisk precis som hon är. Han har inte behov av att ändra i hemmet en gång i halvåret, nya gardiner osv.

Män är simpla, vi nöjer oss med lilla, det enkla, uppskattar de små sakerna.

https://www.youtube.com/watch?v=FWhZ2XS08aQ
Visdomsord från Bill Burr.
Senast redigerad av scaryfoot 2026-02-03 kl. 08:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in