2026-02-02, 23:20
Medlem
Som rubriken lyder. Finns mängder med exempel på hur arga trumpister och andra blir när transkvinnor besöker damtoan. Men jag har aldrig hört en enda uppröras av att icke-handikappade går på handikapptoan. Varför är det så? I bägge fallen går en person på "fel" toalett.

Varför är det inga högerpolitiker som vill förbjuda funktionsobehindrade att gå på handikapptoaletten?
Citera
2026-02-02, 23:22
Medlem
mikaelss avatar
Handikapptoan är inte bara för handikappade, den är för alla, men anpassad för handikappade.
Du verkar dum i huvudet som inte fattar det.
Citera
2026-02-02, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Handikapptoan är inte bara för handikappade, den är för alla, men anpassad för handikappade.

Precis!
Han går nog på handikapptoan själv!
Citera
2026-02-02, 23:26
Medlem
Citat:

Exakt, givetvis lämnar man företräde om man ser en handikappad i närheten, men inte ens när jag efter operation satt i rullstol 3 månader brydde jag mig om icke handikappade använde toaletten framför mig.
Senast redigerad av -Farbror- 2026-02-02 kl. 23:29.
Citera
2026-02-02, 23:30
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Är handikapptoan ledig så tar jag den. Mycket rymligare, de vanliga toaletterna är ju ibland så små så man knappt kan vända sig (Nej jag väger INTE 130kg). Sen är de ibland mer avskilda så man slipper höra nån annan sitta och skita medan man pissar.
Citera
2026-02-02, 23:31
Medlem
mikaelss avatar
Det finns minst en krog i Sthlm (Londoners) som bara har en toa, som naturligtvis är handikappanpassad. Tycker du vi andra ska gå ut på Karlavägen och pissa då?
Dumjävel.

Handikappsymbolen på toan är inte exkluderande, utan informativ.
Dumjävel.
Citera
2026-02-03, 00:02
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Laddtorskarna måste använda handikappmuggen!
Citera
2026-02-03, 00:05
Medlem
Citat:

Handikapptoan är till för handikappade på precis samma sätt som damtoan är till för damer.
Citera
2026-02-03, 00:07
Avstängd
Room531s avatar
om ingen är i kö till handikapp-toa gör det ingen skillnad, den är anpassad till alla. Ofta är det bara en toa i t. ex. en butik.

Tjejer går ofta in i grupp på handikapp-toan för att sminka sig eller vad fan de gör, blir du upprörd nu? Nej, så vad är det för trolltråd.

försöker du normalisera det totalstörda wokevansinnet - m.a.o. är du en idiot eller trollar du.
Citera
2026-02-03, 00:07
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Som rubriken lyder. Finns mängder med exempel på hur arga trumpister och andra blir när transkvinnor besöker damtoan. Men jag har aldrig hört en enda uppröras av att icke-handikappade går på handikapptoan. Varför är det så? I bägge fallen går en person på "fel" toalett.

Varför är det inga högerpolitiker som vill förbjuda funktionsobehindrade att gå på handikapptoaletten?

Varför skulle högermän bli arga när någon besöker en toalett för kvinnor?

Tror vi mer blir irriterade på när kvinnor eller trans ska tränga sig i kön till mäns toaletter.
Citera
2026-02-03, 04:40
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Handikapptoan är till för handikappade på precis samma sätt som damtoan är till för damer.

Skyltningen på handikapptoan är informativ som visar att toan är handikappsanpassad. Den exkluderar ingen.

Det är en jävla skillnad emot när sliskiga gubbar trär på sig kort kort och går in på tjejtoan för att spana på småtjejerna med nerdragna byxor.

Är sånt här svårt för dig att begripa alltså?
Citera
2026-02-03, 04:57
Medlem
Europes avatar
Citat:

Jag är rätt säker på att de flesta högermän anser att det är fel för en man att tränga sig in på en handikapptoalett när en kvinna använder den. Eller ens när en man använder det. Länka gärna till ett exempel när de inte anser det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in