2026-02-02, 16:21
Medlem
Ja, då till den vanliga frågan. Vem har vi här då? Kändiskvinna omkring 60 år och med förmodligen ganska god inkomst. I det här fallet verkar det dock inte vara någon råtta inblandad.

Citat:
En svensk känd artist har ålagts att betala 40 dagsböter på 1 000 kronor efter att hon kört rattfull.

Artisten, en kvinna i i 60-årsåldern, stoppades i centrala Stockholm i december förra året och polisens test visade att hon hade druckit alkohol innan färden.

”Du har kört personbil efter att ha intagit alkohol i sådan mängd att alkoholkoncentrationen i din utandningsluft under eller efter färden uppgick till 0,11 milligram per liter”, står det i strafföreläggandet som Expressen tagit del av.

https://www.expressen.se/noje/kand-artist-korde-rattfull-far-bota-40-000-kronor/
Citera
2026-02-02, 16:26
Avslutad
Artisten, en kvinna i i 60-årsåldern.
Ja, undra vem
Citera
2026-02-02, 16:29
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Kändisskvaller.

Aktuella brott och kriminalfall --> Kändisskvaller
/Moderator
Citera
2026-02-02, 16:31
Medlem
Flaklypans avatar
"Det motsvarar 0,22 promille, alltså 0,02 promille över gränsen." Dyr sista aip

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Ja, då till den vanliga frågan. Vem har vi här då? Kändiskvinna omkring 60 år och med förmodligen ganska god inkomst. I det här fallet verkar det dock inte vara någon råtta inblandad.

https://www.expressen.se/noje/kand-artist-korde-rattfull-far-bota-40-000-kronor/
Citera
2026-02-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmekulan
Artisten, en kvinna i i 60-årsåldern.
Ja, undra vem

Mellandagarna gör det lite svårare kanske? Det finns många som reser under julhelgen. Bil tyder dock på att det är någon från närheten. Artist från ex. Malmö eller Gtbrg som besöker Sthlm tar väl tåg/flyg och sedan kollektivt/taxi inne i stan.
Citera
2026-02-02, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
"Det motsvarar 0,22 promille, alltså 0,02 promille över gränsen." Dyr sista aip

Ja, kanske supit hela natten och på jakt efter mer när systembolaget väl öppnade?
Citera
2026-02-02, 16:45
Medlem
Flaklypans avatar
Kan så vara men taskigt då det skulle ha tagit ca 15min att förbränna 0.02 promille. Taskig timing !

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Ja, kanske supit hela natten och på jakt efter mer när systembolaget väl öppnade?
Citera
2026-02-02, 16:45
Medlem
0,02 hade hon väntat en kvart till innan hon satte sej bakom ratten så hade inget märkts
Citera
2026-02-02, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Kan så vara men taskigt då det skulle ha tagit ca 15min att förbränna 0.02 promille. Taskig timing !
Någonstans ska gränsen gå
Citera
2026-02-02, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackeJocke
0,02 hade hon väntat en kvart till innan hon satte sej bakom ratten så hade inget märkts

Jag hade tvärnekat och krävt blodprov.
Hade ju inte visat ett skit en halvtimme senare på station (eller var dom tar blodprov).
Citera
2026-02-02, 17:12
Medlem
Min första tanke när jag såg kvinna som är sångerska i 60-årsåldern var L.Ph.
Har hon problem med sponken, någon som vet?
Citera
2026-02-02, 17:17
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogfury
Jag hade tvärnekat och krävt blodprov.
Hade ju inte visat ett skit en halvtimme senare på station (eller var dom tar blodprov).

Dom tar utandningsprov på stationen som gäller. Den apparaten är stor och noggrann
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in