2026-02-02, 14:12
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Lille Marius verkar ju sakna alla spärrar och förmåga till konsekvensanalys, gripen för misshandel, knivhot och brott mot besöksförbud gällande en kvinna som han står åtalad för att ha våldtagit och misshandlat - detta mindre än två dagar innan rättegång startar för brottslighet som kan rendera 10 år på kåken

Jag undrar hur han kommer att klara en fängelsevistelse, risken är väl att han flippar, ger sig på fel person inne på kåken där han blir inlåst och helt sonika blir ihjälslagen.

Hans enda chans i framtiden blir emigrera till något land som inte utlämningssvtal med Norge. Men, sitter han inne redan nu lär det bli svårt.

Morsan hans är månne ute och rekognoserar lämpligt resmål. Lolita Island kanske?
Citera
2026-02-02, 14:40
Medlem
Jag kommer ihåg när jag såg Haakons och Mette Marits bröllop på TV.
Då fick man se lille Marius på en balkong där han tittade på processionen.
Då tänkte jag att, han kommer säkert att leva ett vilt uteliv när han blir större.
Men det här trodde jag ju inte .
Citera
2026-02-02, 14:47
Medlem
BombaySaphires avatar
— Om du inte är här inom en timme så häller jag bensin på alla dina kläder, hörs Marius säga i en inspelning som sänds i en ny ”Nyheterna Story” på TV4 Play.

https://www.tv4.se/artikel/78tnaktQK1AqszoyNIagF5/da-haeller-jag-bensin-pa-alla-dina-klaeder-och-sa-taender-jag-pa
Citera
2026-02-02, 14:50
Medlem
Vilket drama. Han verkar ju vara skogstokig den här Marius. Behöver nog vara inlåst länge.

Här kan man verkligen se resultatet av det sociala arvet (genetiskt, hans pappa var väl någon slags halvkriminell typ).

Trots en fin uppväxt i sus och dus och gott med pengar, så kommer han aldrig ifrån generna han fick från sin pappa.

Herregud vilken vettvilling, konstigt att han inte spårat innan?
Citera
2026-02-02, 15:04
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Vilket drama. Han verkar ju vara skogstokig den här Marius. Behöver nog vara inlåst länge.

Här kan man verkligen se resultatet av det sociala arvet (genetiskt, hans pappa var väl någon slags halvkriminell typ).

Trots en fin uppväxt i sus och dus och gott med pengar, så kommer han aldrig ifrån generna han fick från sin pappa.

Han spårade nog ut för riktigt, länge sedan men omgivningen har städat undan och lagt locket på!

Aldrig fått eller tagit några konsekvenser för sina gärningar, har säkert sett ut så från det att han var mycket liten!

Kommit undan med en massa skit som plast kunglig! Nä lås in länge med bara vatten och bröd så kan det kanske bli människa av honom men troligen är det redan försent!
Citera
2026-02-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell

Han har varit spårad i många, många år. Det är bara att det är först nu allt kommit fram.
Citera
2026-02-02, 15:34
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Enligt tidigare uppgift var han kompis med kriminella och gängkriminella som han festade med i sitt hus och sedan även bjöd in till rundvandring i Mette-Marits och Haakons privata hem.
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar

Kul förresten att en utländsk (amerikansk vill jag minnas) tidning tidigare beskrev Marius som 'den snyggaste kungligheten i Europa.' Tja, Inte så kunglig förstås, men tydligen populär band brudarna.

Önskar norrmännen ett bättre öde än att behöva försörja denne enfant terrible som glider omkring på sin räkmacka som norrmännen surt får betala.

Saker blev även stulna från kronprinsparets hem. Ett kontokort var en av sakerna
Citera
2026-02-02, 15:52
Medlem
haha han måste ju verkligen vara tappad på riktigt eller så tror han att kunghuset kommer fortsätta städa efter honom som det troligen gjort sedan han kunde gå...

Bonusprinsen gripen för nya brott i helgen – begärs häktad
Misshandel, knivhot och brutet besöksförbud – helgen innan sin rättegång.

På söndagen greps bonusprinsen misstänkt för nya brott.

Nu begärs han häktad i fyra veckor.
https://www.aftonbladet.se/kungligt/a/lnzke7/oslo-tingsratt-vill-hakta-marius-borg-hoeiby
Citera
2026-02-02, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Hans enda chans i framtiden blir emigrera till något land som inte utlämningssvtal med Norge. Men, sitter han inne redan nu lär det bli svårt.

Morsan hans är månne ute och rekognoserar lämpligt resmål. Lolita Island kanske?

Frågan är om han hittar några länder som vill ha att göra med en sådan person. Han är för brottslig för de allra flesta länder, och de länder som gärna pekar finger åt ett västland som Norge skulle å andra sidan knappast gilla det faktum att han är "prins" i ett NATO-land.
Citera
2026-02-02, 16:08
Medlem
senhackarens avatar
Bratdåren kunde inte sinna sig och skulle kaosa låss innan in det sista. Hoppas dom håller odågan inlåst under hela rättegången och gärna innan straffet ska avtjäna. Det bör vars slut med silkeshandskarna för den dåren.
Senast redigerad av senhackaren 2026-02-02 kl. 16:19.
Citera
2026-02-02, 16:17
Medlem
Marius ble varetektsfengslet i fire uker, frem til 2. mars.
Citera
2026-02-02, 16:20
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Frågan är om han hittar några länder som vill ha att göra med en sådan person. Han är för brottslig för de allra flesta länder, och de länder som gärna pekar finger åt ett västland som Norge skulle å andra sidan knappast gilla det faktum att han är "prins" i ett NATO-land.

Länder som inte utlämnar personer blir ofta säkra tillflyktsorter för dem som försöker undvika rättsliga konsekvenser för sina handlingar.

Sådana länder inkluderar:

Ryssland;
Kina;
Saudi-arabien;
Förenade Arabemiraten (UAE);
Iran ;
Kuba;
Nordkorea;
Venezuela;
Oman;
Kuwait.

Undrar var Marius vill bosätta sig,? Leva rövare lär bli jobbigt i NK, Kina eller i Vlads Rike.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in