2026-01-21, 17:40
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Gjorde lite snabb egen research och hittade:

-Marginalen
-MedMera Bank
-Nordax (om jag tolkar deras FAQ rätt https://www.nordax.se/fragor-och-svar/hur-satter-jag-in-pengar-pa-mitt-sparkonto någon kanske kan bekräfta?)
-Resurs
-SBAB

Möjligt att det finns någon mer, hos vissa framgår det varken i FAQ:n eller allmänna villkor...
Tror du kan lägga till NorthMill.
Citera
2026-01-21, 19:49
Medlem
Citat:
Vilka erbjuder insättning via banköverföring (d.v.s. inte bara insättning via bankgiro) nu för tiden?

Förlåt mig om jag missförstår men jag tror att man kan titta på https://www.clearingnummer.nu/ efter sådana banker.
Citera
2026-01-21, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RitchieBlackmore

Ja, stämmer (så länge det går att ange clearing och kontonummer själv, om man måste använda skittjänsten Tink så går det inte)
Citera
2026-01-21, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RitchieBlackmore
Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av pwxdwqvcqauobgvfua
Förlåt mig om jag missförstår men jag tror att man kan titta på https://www.clearingnummer.nu/ efter sådana banker.
Jo jag kollade på den officiella sidan för clearingnummer, bankinfrastruktur.se, men tyvärr verkar inte att alla som har clearingnummer där faktiskt gå att använda för insättningar på deras sparkonton. T.ex. Bluestep (Enity), EP Bank och Svea Bank anger bara att insättningar går att göra via bankgiro i infon på deras sida.
Citera
2026-01-25, 22:44
Medlem
Ukko-Kokkos avatar
Citat:
Vilka erbjuder insättning via banköverföring (d.v.s. inte bara insättning via bankgiro) nu för tiden? Jag hade velat ha ett konto hos någon aktör där jag kan göra insättningar direkt från Avanza/Nordnet utan att först behöva gå via min vanliga bank.

Frågan har nog varit uppe någon gång innan och jag vill minnas att Resurs var en av få som nämndes då, men det har kanske tillkommit någon mer sen dess?

På Northmill kan du använda kontonummer för både in och ut för Avanza.

Däremot kan du inte använda Swish. Men du kan använda Swish för både in och ut mellan Northmill och de flesta riktiga banker.

Det är dock tveksamt om räntan hos Northmill är hög nuförtiden...
Citera
2026-02-02, 11:39
Medlem
Har Morrow börjat dra av skatten på sparkontot ?
Citera
2026-02-02, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coldinc
Har Morrow börjat dra av skatten på sparkontot ?
Nej, jag ser räntan de betalade ut för januari men inget skatteavdrag. Räntebeloppet stämmer också hyfsat med en överslagsräkning på hur stor räntan borde vara utan skatteavdrag.
Citera
2026-02-02, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Nej, jag ser räntan de betalade ut för januari men inget skatteavdrag. Räntebeloppet stämmer också hyfsat med en överslagsräkning på hur stor räntan borde vara utan skatteavdrag.

Märkligt. Tycker de kan öppna andra funktioner som lägga till kort på mobilen som dom har för sina norska kunder.
Citera
2026-03-03, 18:59
Medlem
Fler som får fylla i kundkändedom hos Marginalen ?

Börjar bli less pga detra.så flyttar mina pengar snart.
Citera
2026-03-05, 03:17
Medlem
Citat:
Inte nyligen. Men alla svenska banker ställer såna frågor – menar du att Marginalen varit extra jobbiga jämfört med andra? Det är inte min erfarenhet, men då har mitt konto där i och för sig varit inaktivt i många år (någon hundralapp i saldo och inga transaktioner). Senaste kundkännedomsfrågorna verkar ha varit för fyra år sedan.
Citera
2026-03-06, 14:36
Medlem
LarsoyHs avatar
Jag har stup i kvarten fått detta av dom, fått fylla i 2ggr i år bara.

Har flyttat mina pengar där ifrån, sämst när man står i mataffären och kontot är slut, men när man loggar in för att flytta pengar så ska man svara på en massa frågor...

Räntan är inget att hänga i granen heller.

Citat:

Börjar bli less pga detra.så flyttar mina pengar snart.
Citera
2026-03-07, 15:38
Medlem
Tantradyss avatar
Jag förstår inte vad SevenDay har plan för sin verksamhet här i Sverige. De avvecklar låneverksamheten och säger att man bara ska satsa på sparprodukter. De räntor de erbjudit senaste två åren kan inte ha lockat många kunder. Synd, för de var snabba och effektiva när man ville ha ut stålarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in