2026-01-30, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Adrenalinet borde sätta in, kan man tycka.

Jag antar att du inte har erfarenhet av skolans inre värld? Jag jobbade en rätt kort period som elevassistent, och var under hela tiden rent förbluffad över hur illa skolans teoretiska regler fungerade i verkligheten. De var t o m tvungna att gå på specialkurs för att lära sig organisationens värdegrund, och då detta var länge sen var personalen helsvensk. Det räckte trots svenskheten inte att läsa de gemensamma regler som fanns angivna.
Citera
2026-01-30, 13:12
Medlem
Oavsett vad folk säger om den här händelsen och vad som hände när det hände och vilka som var inblandade.

Vi kan bara konstatera att det är ingen bra idé av skolan att låta barnen bygga snögrottor på skolgården.
Citera
2026-01-30, 18:00
Medlem
Citat:
Nej, Hassela skola hade inte det.
Efter dödsolyckan har rektorn satt som mål att börja ha bättre koll. Börja räkna in elever. Börja ha rastvakt på samtliga raster. Osv. Från ett datum senare i vår. Tills dess ingen förändring.

Skrivbordsperspektivet frontalkrockar med verkligheten. Därför borde Skolinspektionen akut stänga Hassela skola. Rektor och kommunens ansvariga har fortfarande inte insett allvaret när de planerar förbättringar fr o m april (tror jag det var).

Syntes kläderna så drar man ju i dem och gröver runt om. Tyvärr tror jsg pedsgogerms inte bar adekvat klädsel, inte ens handsksr.

Skulle vilja veta åldern på personalen. Jag gissar billiga ingdomar och inte erfarna UllaBrittor.
Citat:
Adrenalinet borde sätta in, kan man tycka.

Det hade duttats med hand men antingen frös den läraren på handen eller så låg pojken jättedjupt.

Märkligt ändå när hans mörka kläder kunde synas från klassrumsfönster. Han hade knappast hunnit klä av sig utan bör ha befunnit sig delvis synlig.
Citera
2026-01-31, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Syntes kläderna så drar man ju i dem och gröver runt om. Tyvärr tror jsg pedsgogerms inte bar adekvat klädsel, inte ens handsksr.

Skulle vilja veta åldern på personalen. Jag gissar billiga ingdomar och inte erfarna UllaBrittor.

Några finns här:

https://nordanstig.se/startsida/sidor/barn-och-utbildning/grundskola/arthur-engbergskolan.html
Citera
2026-02-02, 13:46
Medlem
Här kan intresserade följa ärendet hos Arbetsmiljöverket:

https://www.av.se/om-oss/diarium-och-allmanna-handlingar/bestall-handlingar/Case/?id=2026/002574
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in