2026-02-02, 12:21
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Men om man kan röka cannabis i ett land utan att åka fast och inte heller behöva ha recept så röker man i rekreationellt syfte, eller?

Du nämner inte Spanien eller Holland, har du supit bort minnet att dessa länder har det lagligt likväl!
När svaren slutar så vet man att intelligensen inte räckte längre

Holland? Nord- eller sydholland?
Om då tänker på Nederländerna så är det inte legaliserat. Läs på! Gör om, gör rätt.
Citera
2026-02-02, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Om då tänker på Nederländerna så är det inte legaliserat. Läs på! Gör om, gör rätt.

Ok, du är bara pantad,, som sagt om man kan röka i ett land utan att åka fast och inte behöva recept så är det i rekreationellt syfte man röker, eller?
Att du inte kan läsa mellan raderna utan påpekar att jag benämner ett land fel visar på riktigt låg IQ.
Svara på frågan eller svara inte alls
Lycka till i livet med din pantade inställning!

Man kan alltså röka cannabis i 13/27 EU länder utan att behöva recept och utan att straffas!
Fakta som du verkar butthurt över, jag förstår inte varför
Citera
2026-02-02, 15:06
Medlem
Eroxxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Ok, du är bara pantad,, som sagt om man kan röka i ett land utan att åka fast och inte behöva recept så är det i rekreationellt syfte man röker, eller?
Att du inte kan läsa mellan raderna utan påpekar att jag benämner ett land fel visar på riktigt låg IQ.
Svara på frågan eller svara inte alls
Lycka till i livet med din pantade inställning!

Man kan alltså röka cannabis i 13/27 EU länder utan att behöva recept och utan att straffas!
Fakta som du verkar butthurt över, jag förstår inte varför
Man kan uppenbarligen få weed på recept i sverige med då det är 2 personer som har tillåtelse.
Men då måste ju dom gå till en knarklangare och köpa det så det går emot lagen också.

Förbjud knarklangare men tillåt 2 av Sveriges befolkning att köpa sin ordinerade medicin av dom.

Syftet med vad individen vill uppnå av sin joint är inte intressant. Det som är av intresse i tråden är hur jävla länge de ska dra ut på att avkriminalisera/legalisera det.
Senast redigerad av Eroxxs 2026-02-02 kl. 15:09.
Citera
2026-02-02, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eroxxs
Man kan uppenbarligen få weed på recept i sverige med då det är 2 personer som har tillåtelse.
Men då måste ju dom gå till en knarklangare och köpa det så det går emot lagen också.

Förbjud knarklangare men tillåt 2 av Sveriges befolkning att köpa sin ordinerade medicin av dom.

Syftet med vad individen vill uppnå av sin joint är inte intressant. Det som är av intresse i tråden är hur jävla länge de ska dra ut på att avkriminalisera/legalisera det.

Fast om du läser tidigare inlägg från mig i tråden så pratar vi om att det blåser positiva vindar inom EU då man kan röka utan att åka fast i 13-27 länder, även Norge funderar på avkriminalisering.
Sen att idioten Smickra på något sätt känner sig butthurt av informationen är bevis på hur korkade människor är och enbart agerar på känslor.
Sverige borde legalisera och ta kontrollen och därmed generera inkomst istället för utgifter för att motverka som idag, men då måste vi först byta halva vårt styre av gamla dinosaurier som fortfarande håller fast vid denna 30-40 tals ideologi angående dödsknarket cannabis
Citera
2026-02-02, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra

Haha är du på riktigt?
Citera
2026-02-02, 18:55
Medlem
Eroxxss avatar
Folk här älskar att dra paralleller mellan olika länder.
Så jag tänkte ta ett exempel, portugal.

Dom har legaliserat alla droger, allt från heroin till din kvällsjoint.
Deras dödsfall har minskat, även kriminaliteten.
Portugal är ett säkrare land än Sverige.

Vi har högre dödsfall och en väl etablerad kriminalitet som endast blir värre och värre för varje dag.

Så berätta för mig hur en legalisering av marijuana skulle göra vårat land värre?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jaoP00/i-portugal-ar-droger-avkriminaliserat-men-nu-da
Citera
2026-02-02, 19:43
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:

Var fick du tag på den siffran?

Jag personligen känner till tre personer med Bedrocan.
Citera
2026-02-02, 22:59
Medlem
Eroxxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TongLongLC
Var fick du tag på den siffran?

Jag personligen känner till tre personer med Bedrocan.

Jag hade glömt namnet på Andreas Thörn som fick det på recept så jag sökte på Google och fick då upp Anderas och en till, tyvärr hittar jag inte källan längre men det kan hända att siffran är högre än så. (man kan ju alltid hoppas)
Citera
2026-02-03, 07:02
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Jag hade glömt namnet på Andreas Thörn som fick det på recept så jag sökte på Google och fick då upp Anderas och en till, tyvärr hittar jag inte källan längre men det kan hända att siffran är högre än så. (man kan ju alltid hoppas)

Oja, visst är det mer än så.

Om vi enbart pratar om blomställningar så nämner denna artikel, https://www.svt.se/nyheter/inrikes/allt-fler-svenskar-far-medicinsk-cannabis-pa-recept , att för år 2021 fick 47 personer godkänt på sin ansökan om Bediol.
Citera
2026-02-04, 07:40
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Fy fan... det måste vända med legaliseringstankarna. Du pratar om Tyskland. Har du sett hur det börjar se ut mer och mer som zombie-land i städer som Hamburg, Berlin och Frankfurt?

Det ser för jävligt ut vad rökat ställt till det. Bara massa våldsamma konflikter på gatorna och så ser folk rent bokstavligen ut som zombies. Vem fan vill ha det så här i Sverige? Helt obegripligt.

Naturligtvis så är det man nu ser i Tyskland bara en sporre till att kämpa ännu hårdare mot det. Med näbbar å klor måste vi stoppa allt knark.

Europa håller på att falla sönder totalt.

https://www.youtube.com/watch?v=VIDVwFjWsT8

Den filmen har nog väldigt lite att göra med cannabis. Vi skall inte legalisera all narkotika, vi skall ju i förekommande fall legalisera cannabis.

När såg du en våldsam cannabispåverkad person senat - alltså som BARA var hög på cannabis - tar du vodka och tabletter samtidigt så är ju det något annat.

Legalisera elle inte - straffen måste i alal fall anpassas till en ny och nyanserad verklighet. Att få dagsböter som totalt kanske blir 30 000 för att röka en spliff är ju helt orimligt.
Citera
2026-02-04, 13:06
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Den filmen har nog väldigt lite att göra med cannabis. Vi skall inte legalisera all narkotika, vi skall ju i förekommande fall legalisera cannabis.

När såg du en våldsam cannabispåverkad person senat - alltså som BARA var hög på cannabis - tar du vodka och tabletter samtidigt så är ju det något annat.

Legalisera elle inte - straffen måste i alal fall anpassas till en ny och nyanserad verklighet. Att få dagsböter som totalt kanske blir 30 000 för att röka en spliff är ju helt orimligt.

Ja visst är det helt orimligt att någon som stödjer skjutningar, mord och gäng som gör svenska 12-åringar till mördare bara får en liten bot på 30 000 kr. De ska givetvis in i finkan på minst ett år där de borde få vård och studier på heltid. Själva boten kanske man kan skippa helt faktiskt. Den kommer bara göra det svårt för personen när hen kommer ut och ska ta tag i sitt liv.
Citera
2026-02-04, 14:59
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ja visst är det helt orimligt att någon som stödjer skjutningar, mord och gäng som gör svenska 12-åringar till mördare bara får en liten bot på 30 000 kr. De ska givetvis in i finkan på minst ett år där de borde få vård och studier på heltid. Själva boten kanske man kan skippa helt faktiskt. Den kommer bara göra det svårt för personen när hen kommer ut och ska ta tag i sitt liv.

Argumentet att den som använder narkotika stödjer skjutningar förs fram i media ibland. Argumentationen är dock orimligt då det är två helt oberoende handlingar.

Du stödjer ju inte tortyr i kinesiska fängelser bara för att du har en kinesisk dator (yes you do, oavsett märke). Inte heller tycker jag du kan hållas ansvarig för att kvinnor avrättas på öppen gata i Saudi bara för du tankar bilen.

Däremot är alla vi som dricker CocaCola ansvariga för att Maduro störtades. Nobelpris till oss!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in