2025-12-25, 22:28
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Trailer.

https://www.youtube.com/watch?v=Mzw2ttJD2qQ

Säger inte så mycket.
Fantastisk musik/ljud som sa absolut inget om filmen
Citera
2025-12-25, 22:33
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Hoppas han inte förstör den så som han förstörde Oppenheimer med den horribla bakgrundsmusiken som ALDRIG tog en jävla paus.

Det gjorde den visst!

Kan förstå att man stör sig på musiken, den är väldigt intensiv. Men jag gillar den ändå.

Ser mycket fram emot detta spektakel. Inte en film för hjärnan men för mina ögon och öron
Citera
2025-12-25, 23:38
Medlem
Om de ska ha med alla Odysseus äventyr så lär det bli en riktigt lång film, dessutom med mycket CGI. En tv.serie hade nog varit bättre i så fall... jag gillar ju Homeros, men att idag göra längfilm av detta klassiska epos låter helt snett.
Citera
2025-12-26, 02:44
Medlem
ricardo22s avatar
https://x.com/i/status/2004003843433238995

Intressant hur nära vi är att stoppa Hollywoods hjärntvätt.

Citat:
The Odyssey Trailer but Historically Accurate Armor (Bronze Age) by demonflyingfox on YT (same creator who did the early AI Balenciaga videos).

This... convinces me that AI will definitely change the game from a post production / fan edit POV. I also do think the historically accurate armor slaps.

Citat:
The same technology will enable fan editors to overwrite Zendaya with a proper grey-eyed Athena.

Om folket vill se en film utan det grå och deprimerande och med karaktärer som ser ut som de bör så är vi snart där. Den "moderna publiken" kan se Hollywoods version och resten kan se andra versioner.
Citera
2026-02-02, 07:22
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Hör en roande psy-op om att Helene av Troja skall vara "ras-utbytt" och spelas av Lupita Nyong'o...

Jag hoppas att det inte ligger något mer i ryktet än bara rädslan för Hollywoods pågående utvecklingsstörning och pågående kulturkrigföring.

Edit:
Har kollat runt lite och kan inte se vilken roll hon fått.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2026-02-02 kl. 07:30.
Citera
2026-02-02, 09:05
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Hör en roande psy-op om att Helene av Troja skall vara "ras-utbytt" och spelas av Lupita Nyong'o...

Jag hoppas att det inte ligger något mer i ryktet än bara rädslan för Hollywoods pågående utvecklingsstörning och pågående kulturkrigföring.

Edit:
Har kollat runt lite och kan inte se vilken roll hon fått.
"In ancient Greek civilization, Queen Helen was described as “xanthe,” meaning "golden." This term was used for individuals with light hair, including blonds, redheads, and brunettes. Euripides states she had "gold [xanthes] curls."
Så inte ens race swap är nog. Utseendemässigt är hon helt fel med sitt korta hår. Och inte en jävel skulle kriga och jaga som en dåre över en kvinna med hennes utseende.

Det är Helen of Troy hon ska spela. Typ bekräftat vad jag kan se. Ryktas även att hon ska spela ytterligare en roll.

Bojkottar filmen. Trött på woke som jag trodde var nästintill utrotat och inget jag förväntade mig i en Nolan-film.
Senast redigerad av Tearsinrain 2026-02-02 kl. 09:09.
Citera
2026-02-02, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
"In ancient Greek civilization, Queen Helen was described as “xanthe,” meaning "golden." This term was used for individuals with light hair, including blonds, redheads, and brunettes. Euripides states she had "gold [xanthes] curls."
Så inte ens race swap är nog. Utseendemässigt är hon helt fel med sitt korta hår. Och inte en jävel skulle kriga och jaga som en dåre över en kvinna med hennes utseende.

Det är Helen of Troy hon ska spela. Typ bekräftat vad jag kan se. Ryktas även att hon ska spela ytterligare en roll.

Bojkottar filmen. Trött på woke som jag trodde var nästintill utrotat och inget jag förväntade mig i en Nolan-film.

Tack!
Ja, då kan man bespara sig besvikelsen.

Jag trodde helt ärligt att Nolan inte skulle vara så radikalpoliticerat korkad.
Han heter härmed Cristopher Nollan. Synd, jag hade högre förväntningar på hans integritet som filmskapare.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2026-02-02 kl. 11:18.
Citera
2026-02-02, 11:46
Medlem
peterZiipens avatar
Även rapparen Travis Scott kommer vara med i filmen.

Kan inte minnas att jag någonsin blivit varse om en film, där jag på förhand tänkt att varenda karaktär känns felcastad, på samma sätt som jag gör med The Odyssey.
Citera
2026-02-02, 13:04
Medlem
KirkLazaruss avatar
Jag var inne på Imdb bara häromdagen och kollade 'Top cast' och då stod det "Helen" under Lupitas namn. Nu när jag går in på Imdb idag står det ingenting under hennes namn.
Citera
2026-02-02, 16:13
Medlem
Jag har grävt igenom allt...tror jag
Och det finns inget bekräftat än om vem Lupita Nyong'o skall gestalta.
Citera
2026-02-03, 01:56
Avstängd
Ja Matt Damon igen, jippi NOT. Undrar vad handlingen ska vara eller vad säger ni, det vet ju inte redan
Citera
2026-02-03, 02:10
Medlem
BombaySaphires avatar
Det kommer att bli 100% kalkon, förutspår jag.

Det blir alltid så fel när Hollywood ska göra den här typen av historiska filmer.
Förenklat. Ytligt. Glättigt. Woke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in