2026-02-01, 20:28
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57000
Det finns ju inga bevis? Jag har bara två böcker och miljarder människor som säger att dom har rätt, båda hotar med straff och säger att jag blir belönad om jag väljer rätt.
Du vet inte tillräckligt, lägg lite tid på att studera olika världsreligioner, vad de påstår och bevis m.m.
Du är inte ens en nybörjare än.
Senast redigerad av bakelsernassmak 2026-02-01 kl. 20:30.
Citera
2026-02-01, 20:30
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Det var precis som jag misstänkte alltså. Du har inte tagit till dig av ett enda ord utav det jag med flera förklarat om att bevis måste stå i proportion till det påstående som görs.
Ifall detta var det enda beviset som fanns skulle jag vara skeptisk men intresserad. Turligt nog så har vi 1000 andra bevis också på att mirakel kan hända och att övernaturliga saker existerar så med den faktan på hand så blir slutsatsen enklare.
Citera
2026-02-01, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Du vet inte tillräckligt, lägg lite tid i att studera olika världsreligioner, vad de påstår och bevis m.m.
Du är inte ens en nybörjare än.
Jag vet mycket mer än du förstår, jag försökte vara rolig men du tog mig på allvar.

Ingen av religionerna har bevisats vilket förstås är poängen. Det finns inga bevis för din religion utan allting är byggt på tro, det finns ingenting du kan lägga fram som skulle få ateister att tro på gud eller Jesus eftersom det i så fall redan hade gjorts och inga andra religioner skulle ha funnits.
Citera
2026-02-01, 20:34
Medlem
Citat:
Ifall detta var det enda beviset som fanns skulle jag vara skeptisk men intresserad. Turligt nog så har vi 1000 andra bevis också på att mirakel kan hända och att övernaturliga saker existerar så med den faktan på hand så blir slutsatsen enklare.
Om du har tusen andra bevis borde du ha valt dom istället för svepningen eftersom den är överbevisad för länge sen.

Vad har du mer för bevis?
Citera
2026-02-01, 20:34
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Jag vet mycket mer än du förstår, jag försökte vara rolig men du tog mig på allvar.

Ingen av religionerna har bevisats vilket förstås är poängen. Det finns inga bevis för din religion utan allting är byggt på tro, det finns ingenting du kan lägga fram som skulle få ateister att tro på gud eller Jesus eftersom det i så fall redan hade gjorts och inga andra religioner skulle ha funnits.
Ändå så finns det personer som inte håller med om att jorden är rund utan hävdar att den är platt. Varför håller inte alla med om det?
Citera
2026-02-01, 20:36
Medlem
Citat:
Ändå så finns det personer som inte håller med om att jorden är rund utan hävdar att den är platt. Varför håller inte alla med om det?
Därför att de är obildade och håller sig inom sin krets där alla säger samma sak.
Citera
2026-02-01, 20:37
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Om du har tusen andra bevis borde du ha valt dom istället för svepningen eftersom den är överbevisad för länge sen.

Vad har du mer för bevis?
Nu blir jag faktiskt lite arg här. Du ljuger rakt ut. Fortsätter du så här kommer jag ignorera dig i fortsättningen.

Här har du ett coolt bevis, en staty som gråter blod:
https://www.youtube.com/shorts/zCtlVlwnj_U

Också kex som blöder:
https://www.youtube.com/watch?v=RHO8L9477aU
Citera
2026-02-01, 20:38
Medlem
Citat:
Därför att de är obildade och håller sig inom sin krets där alla säger samma sak.

Ungefär som evolutionister?
Citera
2026-02-01, 20:40
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
80% av världen är teister och tror på gud. Kan inte detta gälla för ateister också?
Citera
2026-02-01, 20:41
Medlem
Citat:
Nu blir jag faktiskt lite arg här. Du ljuger rakt ut. Fortsätter du så här kommer jag ignorera dig i fortsättningen.

Här har du ett coolt bevis, en staty som gråter:
https://www.youtube.com/shorts/zCtlVlwnj_U

Också kex som blöder:
https://www.youtube.com/watch?v=RHO8L9477aU
På riktigt? Du ska nog ignorera mig i fortsättningen för nu kan jag inte ta dig på allvar längre. Allt du lägger fram är motbevisat för länge sen, varenda grej men du verkar ha missat det.

Tror ni andra kristna i tråden att hennes youtubefilmer är sanna? Att gud gör så att en staty gråter?
Citera
2026-02-01, 20:43
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
På riktigt? Du ska nog ignorera mig i fortsättningen för nu kan jag inte ta dig på allvar längre. Allt du lägger fram är motbevisat för länge sen, varenda grej men du verkar ha missat det.

Tror ni andra kristna i tråden att hennes youtubefilmer är sanna? Att gud gör så att en staty gråter?
Du har inte visat att något är motbevisat i alla fall. Du googlade fram en sak, jag visade varför den var fel, och nu påstår du att du vann. Kom igen.
Citera
2026-02-01, 20:43
Avstängd
Citat:
Här har du ett coolt bevis, en staty som gråter blod:
Problemet med den typen av bevis är att det finns så många fall som bevisligen är fejk:
https://en.wikipedia.org/wiki/Weeping_statue
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in