2026-02-01, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ditt svar, utan att du har den blekaste aning om vare sig bevisen eller hur kristendomen är, är:

"Självklart"

Tack för statuerat exempel.
Du är martyr med offerkofta och säger att ingen skulle publicera några bevis pga pk-press och jag håller inte med. Jag utgår ifrån att du inte har några bevis som håller eftersom riktiga bevis hade alla känt till, riktiga bevis hade inte stannat på Youtube eller på Flashback utan funnits överallt.

Jag orkar absolut inte öppna dina länkar eftersom jag redan vet att det inte är riktiga och verifierbara bevis, det är bevis som håller för dig och det är väl fine antar jag men de håller inte för riktiga världen som inte delar din tro.
Citera
2026-02-01, 16:56
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57000
Hur var det nu, umgås du med folk utanför din krets? Hör du andra åsikter eller är du så inne i dina religiösa tankar att du tror att orden förtjänar respekt och ej kan bli ifrågasatta?
Du och de umgås med får gärna ifrågasätta vad jag skriver, det kan inte skada, men ad hominen argumentation och härskarteknik säger bara något om dig. Du behöver inte ens bry dig om vad jag skriver men jag är ingen psykolog så du får fundera själv på vad som skaver..
Citera
2026-02-01, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Du och de umgås med får gärna ifrågasätta vad jag skriver, det kan inte skada, men ad hominen argumentation och härskarteknik säger bara något om dig. Du behöver inte ens bry dig om vad jag skriver men jag är ingen psykolog så du får fundera själv på vad som skaver..
Härskarteknik? För att jag undrar om du får input från vanliga världen eller om du bara sitter på din kammare och läser vad likasinnade säger?
Citera
2026-02-01, 17:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du är martyr med offerkofta och säger att ingen skulle publicera några bevis pga pk-press och jag håller inte med. Jag utgår ifrån att du inte har några bevis som håller eftersom riktiga bevis hade alla känt till, riktiga bevis hade inte stannat på Youtube eller på Flashback utan funnits överallt.

Jag orkar absolut inte öppna dina länkar eftersom jag redan vet att det inte är riktiga och verifierbara bevis, det är bevis som håller för dig och det är väl fine antar jag men de håller inte för riktiga världen som inte delar din tro.
Länkar? 😂

Du är en clown.
Citera
2026-02-01, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Länkar? 😂

Du är en clown.
Åh, är det där vi landar i diskussionen? Med att kalla varandra vid öknamn?

Varför kan du inte bara acceptera att du inte har några bevis som skulle hålla i rätten? Ingen religion har det, inte heller kristendomen.
Citera
2026-02-01, 17:34
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Härskarteknik? För att jag undrar om du får input från vanliga världen eller om du bara sitter på din kammare och läser vad likasinnade säger?
Det finns knappt några att diskutera Jesus verser med. Det blir alltid kraftiga reaktioner och jag blir nedlåtande bemött av de flesta. Och det gäller såväl kristna av alla sorter som ateister av alla sorter. De som tror på Jesus har sin egen förståelse och vi diskuterar inte skillnader men kan ha gemensamma frågor om verser. Agnostiker är klokare och mer självständiga och korrekta.

Ingen är så kontroversiell som Jesus i djävulens värld.
Citera
2026-02-01, 17:45
Medlem
Citat:
Det finns knappt några att diskutera Jesus verser med. Det blir alltid kraftiga reaktioner och jag blir nedlåtande bemött av de flesta. Och det gäller såväl kristna av alla sorter som ateister av alla sorter. De som tror på Jesus har sin egen förståelse och vi diskuterar inte skillnader men kan ha gemensamma frågor om verser. Agnostiker är klokare och mer självständiga och korrekta.

Ingen är så kontroversiell som Jesus i djävulens värld.
Det behöver ju inte vara pga djävulen som ingen vill diskutera Jesus. Jag är inte särskilt provocerad av Jesus, så som han beskrivs i bibeln är han ganska sympatisk och en frisk fläkt men det betyder inte att jag tror att han fanns och framför allt inte att han var guds son.

Jag gissar att många ateister känner som jag gör, du citerar bibelverser i det oändliga och ser hot överallt vilket gör att man inte känner igen sig själv din beskrivning av syndare.

Men eftersom du inte svarar på min fråga antar jag att du inte umgås särskilt flitigt med människor som inte delar din syn och därmed inte förstår hur osyndiga vi faktiskt är.
Citera
2026-02-01, 18:04
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Det behöver ju inte vara pga djävulen som ingen vill diskutera Jesus. Jag är inte särskilt provocerad av Jesus, så som han beskrivs i bibeln är han ganska sympatisk och en frisk fläkt men det betyder inte att jag tror att han fanns och framför allt inte att han var guds son.

Jag gissar att många ateister känner som jag gör, du citerar bibelverser i det oändliga och ser hot överallt vilket gör att man inte känner igen sig själv din beskrivning av syndare.

Men eftersom du inte svarar på min fråga antar jag att du inte umgås särskilt flitigt med människor som inte delar din syn och därmed inte förstår hur osyndiga vi faktiskt är.
Det är den "sympatiske" Jesus jag citerar men du har väl en annan bild än vad jag har, kanske av en sagojesus med några favoriter av bevingade ord?

Det är inte så att människor som inte tar till dig hans budskap får brinna i något helvete i evighet, men den som inte försöker ge hans budskap en chans kan inte heller sprida det.

Nej Jesus botade inte sjuka eller vände andra kinden till för att vara sympatisk utan han demonstrerade Guds makt och vilja.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2026-02-01 kl. 18:13.
Citera
2026-02-01, 18:22
Medlem
Citat:
Det är den "sympatiske" Jesus jag citerar men du har väl en annan bild än vad jag har, kanske av en sagojesus med några favoriter av bevingade ord?

Det är inte så att människor som inte tar till dig hans budskap får brinna i något helvete i evighet, men den som inte försöker ge hans budskap en chans kan inte heller sprida det.

Nej Jesus botade inte sjuka eller vände andra kinden till för att vara sympatisk utan han demonstrerade Guds makt och vilja.
Ger du Mohammed en chans? Läser du hans ord och försöker förstå vad han menade eller skippar du det eftersom du inte tror att hans ord är sanning?

Jag tror inte att det finns någon gud, Bibeln övertygar mig inte på något sätt och därför är jag inte heller motiverad att ta till mig av Jesus budskap.
Citera
2026-02-01, 18:32
Medlem
Citat:
Ger du Mohammed en chans? Läser du hans ord och försöker förstå vad han menade eller skippar du det eftersom du inte tror att hans ord är sanning?

Jag tror inte att det finns någon gud, Bibeln övertygar mig inte på något sätt och därför är jag inte heller motiverad att ta till mig av Jesus budskap.
Som jag förstår dig så uttrycker du att det finns jättemånga idioter med självförtroende och att du är en av dem.

Stämmer det överens med vad du vill förmedla, eller har du även något annat budskap?
Citera
2026-02-01, 18:41
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Jag tycker att det verkar lite otroligt att flera labb kommer fram till samma felaktiga slutsats när de ska datera tyget och ingen märker att de testar bomull istället för linnen.
https://bereanarchive.org/articles/history/shroud-of-turin-carbon-dating
Citera
2026-02-01, 18:49
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Du har hela USA som är kristet som hade uppmärksammat bevisen på två sekunder, Polen är väl också otroligt religiöst och många andra länder därtill. Ingen hade struntat i att publicera bevis för en så stor och världsomfattande sak och det vet du.

Bevisen du talar om är bara bevis där det finns en tro och längtan efter bekräftelse, det är inga bevis som skulle hålla i rätten (eller för oss som inte tror på gud och som kräver fullständiga bevis).
https://www.youtube.com/watch?v=xN-BTXkqCkw
Där är det publicerat på CBN, christian broadcasting network.

https://www.youtube.com/watch?v=ZX1ul49DBbE
TBN, Trinity broadcasting network.

Detta är de två största kristna nyhetsstationerna i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in