2026-02-01, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Man går under av all skit som cannabis för med sig fattar du inte det? Har också sett hur vänner blivit psykotiska av skiten!

Det är dina vänner det är fel på.
De allra flesta som röker cannabis har fasta jobb och är högst högfungerande.
Man får inte psykoser av cannabis och det är välkänt i svensk vård att cannabis inte orsakar starka psykoser.
Du måste blanda cannabis med annan substans för att få den effekt du snackar om.

Jag har rökt gräs exakt varje dag i fyra år.
Jag tränar fortfarande 4 dagar i veckan. Jag jobbar 100% och har fått två befordringar senaste två åren så jag vet att man så fan heller blir dum i huvudet av cannabis.

En annan polare är högstadielärare och har varit det i sju år. Ingen på hans jobb misstänker att han är gräspundare.
Citera
2026-02-01, 14:24
Medlem
Nattvarelsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffeez
Samma här. De börjar tidigt och stannar där i utvecklingen..likadant de som fastnar i psykoser.. de kan leva så resten av livet.....tragiska öden.

Därför bör det legaliseras.
I Nederländerna kontrollerar försäljningsställena alla, verkligen alla, även 50-åringar, deras id-kort eller pass.
Och den som är under 18 år kommer inte ens in.

Den som säljer gräs illegalt bryr sig inte om åldern. Han säljer även till 10-åringar.

Legalisera cannabis för vuxna och sälj det i specialbutiker (som alkohol) och straffa illegal försäljning till barn mycket hårt, för utlänningar till och med med utvisning efter fängelsestraff.

Vi har en sträng narkotikapolitik och ändå ett mycket högt antal narkotikadödsfall, vi exporterar våra heroinmissbrukare till Köpenhamn.
Nederländerna, med sin liberala narkotikapolitik, har färre narkotikarelaterade dödsfall.

Är det kanske dags att ompröva narkotikapolitiken?
Citera
2026-02-01, 14:26
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Nu går man ju inte under pga cannabis. Ingen har någonsin dött av att röka på.

Oj oj oj, folk dör ju som flugor av det.
Bevis

Inget att leka med. Förbjud skiten.
Citera
2026-02-01, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Bevis

Du är säreget lättlurad.
Citera
2026-02-01, 14:37
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubeli
Det är dina vänner det är fel på.
De allra flesta som röker cannabis har fasta jobb och är högst högfungerande.
Man får inte psykoser av cannabis och det är välkänt i svensk vård att cannabis inte orsakar starka psykoser.
Du måste blanda cannabis med annan substans för att få den effekt du snackar om.

Jag har rökt gräs exakt varje dag i fyra år.
Jag tränar fortfarande 4 dagar i veckan. Jag jobbar 100% och har fått två befordringar senaste två åren så jag vet att man så fan heller blir dum i huvudet av cannabis.

En annan polare är högstadielärare och har varit det i sju år. Ingen på hans jobb misstänker att han är gräspundare.

Oroa dig inte det kommer!
Citera
2026-02-01, 14:40
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Om det blev verklighet så ökade nog cannabisbruket tiofalt, är det ett sånt samhälle svensken vill ha, detta är bara ett önsketänkande från redan etablerade cannabisslavar, vanliga svenskar vill absolut inte ha en legalisering.

Det är inte bruket det är fel på, det är missbruket och hälsoriskerna vid skadligt bruk.

Citat:
Bevis

Svårt att säga ifall du är seriös eller trollar.
Senast redigerad av TongLongLC 2026-02-01 kl. 14:51.
Citera
2026-02-01, 14:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Oroa dig inte det kommer!

Oroa dig inte, samtliga cannabispundare i Sverige tänker glatt förse kriminella gäng med sina pengar tills någon annan tar monopol på marknaden.

Mer pengar till räven och jordgubben!!!! Som ett team ska knarkmarknaden höja dem till skyarna, tack vare idioter som dig.
Istället för att de pengarna går till välfärden.
Citera
2026-02-01, 14:45
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Bevis

Ironi är svårt i text :-)
Citera
2026-02-01, 14:45
Medlem
När blir cannabis lagligt? Den frågan ställde vi oss 1968 och ingenting har hänt sedan dess. Efter gymnasiet var det slutrökt i alla fall.

1968 kostade en tändsticksask cannabis omkring 50:- Undrar vad det skulle kosta idag?
Citera
2026-02-01, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Sjukt att mussar röker, värsta haram.. värre än gris.

Droger är totalt förbjudet inom Islam.. i alla lägen, gris är ok att äta om det råder svält.

Det finns inga äkta muslimer längre. Ändå så bölar mussarna om någon ritar Muhammed eller eldar Koranen.. Alla mussar är shirks.

Jag tror du menar munafiqs (hycklare) inte shirks, det skulle betyda månggudadyrkare fast egentligen mushrikeen då.
Citera
2026-02-01, 15:17
Medlem
Alkohol skadar kropp organen och hy samt utseende så extremt...

Cigarr marijuana skadar hjärna lungor och hy utseende...
Citera
2026-02-01, 15:17
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boys
Finns så många fördelar med att legalisera cannabis så det är märkligt hur lite intiativ som finns till att debattera FÖR cannabis.

När legaliseras cannabis egentligen? Gick rykten om att cannabis skulle legaliseras redan år 2023.
Nu är det år 2026 och det ekar fortfarande tomt i lådan.
I Tyskland så började allt med en debatt och nu är Tyskland i full gång med att avkriminalisera cannabis fullt ut.

Hur kan vi göra för att till Sveriges fördel sprida vidare information samt uppmärksamhet om att legalisera cannabis?

I dagens politiska Sverige där "debatten" mer går ut på att skälla på den politiska motståndasren än på att komma med bra och konstruktiva förslag så kommer inget politiskt parti att våga lägga fram ett förslag om legalisering av cannabis. Detta oberoende av hur mycket bevisbara och faktiska fördelar det finns. Vi har en debatt driven av idioter för idioter, som gör det möjligt för sinnesslöa politiker att hävda sig genom att bete sig som rabiessmittade hundar och få stöd av väljarna bara de skäller åt rätt håll.

Inte ens ett kontruktivt, logiskt och objektivt förslag om en utredning kan läggas fram. Detta trots att offentliga utredningar är ett sätt att ta fram relevanta fakta som ALLA kan ta del av (under förutsättning att regeringen ser till att hålla sina fula fingrar ifrån utredningen, så att den blir objektiv och inte politiskt styrd). Men inget parti verkar våga lägga fram ett sånt förslag, det närmaste man kommit är en motion av centern (2024/25:1203) om att föja med vad som händer i Sveriges grannländer (ja, uttryckligen bara i grannländerna ) som riksdagen godkände. Motionen föreslår att regeringen ska relevanta myndigheter i uppdrag att följa med vad som händer i grannländerna, men Tidö-regeringen såg sen till att det blev avslag i både Socialutskottet och Justitieutskottet (om jag kommer rätt ihåg).

Så trots att det skulle vara det hittills hårdaste slaget mot organiserad brottslighet och gängen, ge kontroll över förbrukningen av cannabis i Sverige och dessutom mera klink i statskassan så fortsätter man i samma gamla ideologiska spår av ren ideologi eller av rädsla för att de politiska motståndarna ska komma åt att klaga, skrika och yla.

Min gissning är att det är först när vågen av legalisering har spridit sig en aning i Europa och det börjar orsaka problem i Sverige som man motvilligt, med hänvisning till att det är den enda lösningen på problemen, går med på att legalisera cannabis. Och det kommer att ske på samma sätt som i andra länder, gradvis genom att först avkriminalisera "egen personlig användning", och sen tillåta både en liten egen "odling" (några plantor) och kontrollerad försäljning. Sen tar det 5-10 år och så kommer svenskarna generellt att tycka att det är underligt att cannabis "förr i världen" var förbjudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in