2026-02-01, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Sentio/Riks kommut ut med en också, kan bara läsa en del av den innan den blir låst så har inte alla siffror

https://riks.se/nyheter/riks-sentio-katastrof-for-liberalerna

SD 25,5
M: 15,6
KD: 4,7
C: 4,1
L: 1,65

Har också bara en halv artikel innan det är bakom betalvägg. Men man kan konstatera att väljarna i M och KD verkar vara missnöjda med att M och KD bromsar de frågor som SD driver....

Sedan kan vi konstatera att samma trend finns där med C och L som sjunker ner i träsket. Folket är helt uppenbart inte nöjda med konsekvenserna av massinvandringen.

Överhuvudtaget så verkar stödet för att SD ska vara med i en regering öka hela tiden, vilket även syns i att Maggan får finna sig i att vara tvåa efter Jimmy när det gäller personligt förtroende.
Citera
2026-02-01, 12:41
Medlem
Opinionsundersökning från Ipsos - Publicerad 2026-01-31
📊 Resultat:

- M: 18%
- L: 2%
- KD: 4%
- SD: 21%
- S: 34%
- V: 8%
- MP: 6%
- C: 5%

Mandatfördelning (349 mandat)
V: 29 mandat (8%)
S: 124 mandat (34%)
MP: 22 mandat (6%)
C: 18 mandat (5%)
M: 65 mandat (18%)
KD: 15 mandat (4%)
SD: 76 mandat (21%)

V + S + MP + C: 193 mandat
M + KD + SD: 156 mandat
C + M + KD + SD: 174 mandat

🔍 Period: 2026-01-20 till 2026-01-29
👥 Deltagare: 1868

(https://www.dn.se/sverige/liberalerna-fortsatt-langt-under-riksdagssparren/)

För mer information och detaljer, kolla på undersökningen i appen Opinionskollen.
Citera
2026-02-01, 13:37
Medlem
Jag-Blonds avatar
Helt otroligt att S leder.

Är det ingen som kommer ihåg att S är riksmästare på brutna vallöften OCH orsaken till all gängkriminalitet i Sverige. Det var S som öppnade porten till helvetet. Palme, Lövén, Andersson.
Citera
2026-02-01, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond

Är det ingen som kommer ihåg att S är riksmästare på brutna vallöften OCH orsaken till all gängkriminalitet i Sverige. Det var S som öppnade porten till helvetet. Palme, Lövén, Andersson.

Nej, det var det inte, din pajas. Typiskt högerclowner att förtränga sin skuld. Det var inte S som sprang till MP för att öppna rikets gränser och kom inte och snacka om brutna vallöften. Du gör bara bort dig.

Tvärtom, det är inga konstigheter att S leder. Vem fan röstar på M om man inte är högavlönad eller myglare? Det enda M är bra på är att lura hårt arbetande svenskar med löften om nån extra hundring i fickan efter löning.
Citera
2026-02-01, 16:27
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Nej, det var det inte, din pajas. Typiskt högerclowner att förtränga sin skuld. Det var inte S som sprang till MP för att öppna rikets gränser och kom inte och snacka om brutna vallöften. Du gör bara bort dig.

Tvärtom, det är inga konstigheter att S leder. Vem fan röstar på M om man inte är högavlönad eller myglare? Det enda M är bra på är att lura hårt arbetande svenskar med löften om nån extra hundring i fickan efter löning.

Aww är jag en pajas, så söt av dig SOSSE. Personangrepp bara för att man inte sväljer S lögnerna

Jag förtränger ingenting, förövrigt är jag inte höger. MP gick till S säger du, MP har ju inte mandat att bestämma fuck all så mitt påstående stämmer således. S öppnade gränserna. så är det.

Sen ser jag att du inte har personer som har pension i din närvaro.
M gav mer i plånböckerna, bränslepriserna gick ned.

S går ju till val på att HÖJA skatten. (FB) Chockbesked! Ny skatt på väg – om Socialdemokraterna vinner valet, skriver Marcus Oscarsson

Inget man vill rösta på direkt.
Citera
2026-02-01, 18:56
Medlem
Citat:
Aww är jag en pajas, så söt av dig SOSSE. Personangrepp bara för att man inte sväljer S lögnerna

Jag förtränger ingenting, förövrigt är jag inte höger. MP gick till S säger du, MP har ju inte mandat att bestämma fuck all så mitt påstående stämmer således. S öppnade gränserna. så är det.

M gav mer i plånböckerna, bränslepriserna gick ned.

S går ju till val på att HÖJA skatten. (FB) Chockbesked! Ny skatt på väg – om Socialdemokraterna vinner valet, skriver Marcus Oscarsson

Citat:
MP gick till S säger du, MP har ju inte mandat att bestämma fuck all så mitt påstående stämmer således. S öppnade gränserna. så är det.

Inte ens läskunnig är du. Jag skrev: "Det var inte S som sprang till MP för att öppna rikets gränser"
Hur fan får du det till "MP gick till S"?

Det var Moderaterna som sprang över till MP's kansli för att "öppna våra hjärtan". Är folk verkligen så här jävla okunniga?

Citat:
M gav mer i plånböckerna, bränslepriserna gick ned

De enda som har fått mer i plånboken är de högavlönade, knappast medelsvensson. Bensinpriset är det enda som denna skräpregering har lyckats med.

Citat:

Ja, vad är problemet? Högersidan har ju jobbat för att få in Sverige i NATO så försvaret måste ju bekostas på nåt sätt? Kan du åtminstone försöka tänka innan du sätter dig och skriver en massa sörja?

Hellre en sosse än en stendum högerliberalsopa men för all del, gå och rösta på nåt av högerpartierna. Du har ju den iq som matchar i alla fall.

Och folk härinne är förvånade över att S är så pass stora som de är. Denna regering hade alla chanser då de har majoritet i riksdagen men de lyckas som vanligt med inte ett skit.

Skönt att L kommer ryka och M återigen få se sig förnedrade av SD. Lägg ner M nu. De fyller noll funktion.
Citera
2026-02-01, 20:14
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Inte ens läskunnig är du. Jag skrev: "Det var inte S som sprang till MP för att öppna rikets gränser"
Hur fan får du det till "MP gick till S"?

Bemöter inte personangrepp

Citat:
Det var Moderaterna som sprang över till MP's kansli för att "öppna våra hjärtan". Är folk verkligen så här jävla okunniga?

GAMLA Moderaterna ja, det är NYA nu.

Citat:
De enda som har fått mer i plånboken är de högavlönade, knappast medelsvensson. Bensinpriset är det enda som denna skräpregering har lyckats med.

en sann kommunist är du ja. Ner med dom rika, LOL

Citat:
Ja, vad är problemet? Högersidan har ju jobbat för att få in Sverige i NATO så försvaret måste ju bekostas på nåt sätt? Kan du åtminstone försöka tänka innan du sätter dig och skriver en massa sörja?

Jaha ryssen vill du ska ha fritt fram att ta Sverige, ja kommunist som sagt.

Citat:
Hellre en sosse än en stendum högerliberalsopa men för all del, gå och rösta på nåt av högerpartierna. Du har ju den iq som matchar i alla fall.

Personangrepp igen, ingen vidare debattör är du, måste hela tiden tracka ned på andra, does it make you bigger?

Citat:
Och folk härinne är förvånade över att S är så pass stora som de är. Denna regering hade alla chanser då de har majoritet i riksdagen men de lyckas som vanligt med inte ett skit.

Inte konstigt att nuvarande inte får igenom något när S och deras allierade röstar ned precis allt.

Citat:

Skönt att L kommer ryka och M återigen få se sig förnedrade av SD. Lägg ner M nu. De fyller noll funktion.

Fyller mer funktion än S, MP, V, L, Fi och allt vad vänster skiten heter. Och nä ryss idioterna i AFS kan dra åt helvete tillsammans med NMR idioterna.
Citera
2026-02-01, 20:18
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:

Minst 10 procentenheter av sossarnas siffror är invandrade röstare.
Citera
2026-02-01, 20:23
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Minst 10 procentenheter av sossarnas siffror är invandrade röstare.

Jo det vet jag, har tjafsat med en av dem ovan. En Magdalena papegoja.

Rasister är dom, kommer ihåg valkön förra valet ca 10 personer 9 utländsk härkomst S representanten delar ut lappar till alla utom mig, Svensken.
Citera
2026-02-01, 21:30
Medlem
Citat:

Nej det var Olof Palme som drev igenom massinvandringspolitiken, det var sossarna som såg till att rekrytera kommunister till SVT, vilka hetsade mot alla som opponerade sig mot invandringspolitiken.
Citera
2026-02-01, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undertoone
Opinionsundersökning från Ipsos - Publicerad 2026-01-31
📊 Resultat:

- M: 18%
- L: 2%
- KD: 4%
- SD: 21%
- S: 34%
- V: 8%
- MP: 6%
- C: 5%

Mandatfördelning (349 mandat)
V: 29 mandat (8%)
S: 124 mandat (34%)
MP: 22 mandat (6%)
C: 18 mandat (5%)
M: 65 mandat (18%)
KD: 15 mandat (4%)
SD: 76 mandat (21%)

V + S + MP + C: 193 mandat
M + KD + SD: 156 mandat
C + M + KD + SD: 174 mandat

🔍 Period: 2026-01-20 till 2026-01-29
👥 Deltagare: 1868

(https://www.dn.se/sverige/liberalerna-fortsatt-langt-under-riksdagssparren/)

För mer information och detaljer, kolla på undersökningen i appen Opinionskollen.
Alltså inte konstigt att Ebba börjar förbereda KD på regeringssamarbete med S.
S+KD+C+MP = 179 mandat
Både Hamas och Likud blir oväsentliga.
Citera
2026-02-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Nej det var Olof Palme som drev igenom massinvandringspolitiken, det var sossarna som såg till att rekrytera kommunister till SVT, vilka hetsade mot alla som opponerade sig mot invandringspolitiken.
du skulle hugga av dig din egen lem om det skulle skada en invandrare. Det är omfattningen av ditt hat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in