Detta verkar vara något rent uppdiktat bluff-fall.
Han påstås ha skjutit ned en sjukförsäkringsdirektör för att han ansåg premierna för höga.
Det är ju en slags terrorism. Men först frikändes han från terrorism. Sedan har han frikänts från mord. Sedan har han blivit frikänd från vapenbrott.
Nu verkar han åtalas för förföljelse 🤣🤣🤣
Ursäkta om jag tagit fel och skrattar åt ett allvarligt fall. Men detta verkar vara ett konstruerat fall där de som diktar ihop våra nyheter fått överslag i hjärnan eller vad de har norr om axlarna.
Han ser väl ganska bra ut på bilderna. Terrorister brukar väl mer se ut som IS på tidningsbilderna, annars.
Jag dömer ut fallet som massmediaskojerier. Har jag fel får jag be anhöriga om ursäkt.
Citat:
Luigi Mangione, the man accused of gunning down UnitedHealthcare chief executive Brian Thompson, will not face the death penalty if convicted, a court has ruled.
US District Judge Margaret Garnett dismissed the federal firearms charges against the 27-year-old that carried the possibility of capital punishment.
He will still face stalking charges, which can bring a maximum sentence of life in prison.
Mangione was arrested days after he allegedly shot Thompson as the health insurance firm CEO walked into a New York City hotel on 4 December 2024. He has pleaded not guilty to all federal and state charges.
https://www.bbc.com/news/articles/c78egdg3r0po