2025-12-01, 15:38
Avslutad
Föredrar rörelsemönstret mer i BFV. Föredrar utspelar sig under.. mkt mer i bfV.
Citera
2025-12-12, 19:09
Medlem
TjackOhejs avatar
Jag har haft rätt roligt med Bf6 på sistone, det kanske kan bero på att jag har blivit bättre på spelet generellt och att vi är 4 kompisar som brukar spela tillsammans o tjötar i discord.
Har även hittat en lmg som jag tycker om (L110) och låst upp allt jag behöver till den, nu trillar killsen in som dom ska
18-6 i kd senaste rundan på en mindre map i domination, det tycker jag är helt ok.
Citera
2025-12-13, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOhej
Jag har haft rätt roligt med Bf6 på sistone, det kanske kan bero på att jag har blivit bättre på spelet generellt och att vi är 4 kompisar som brukar spela tillsammans o tjötar i discord.
Har även hittat en lmg som jag tycker om (L110) och låst upp allt jag behöver till den, nu trillar killsen in som dom ska
18-6 i kd senaste rundan på en mindre map i domination, det tycker jag är helt ok.

Domination är mitt favoritspel mode. Den LMG du nämner riktigt bra både mid range och hyfast long range.

Joinar gärna er och lirar BF 6 med er om jag får.
Citera
2025-12-19, 07:52
Medlem
Jag köpte det när det släpptes men inte testat ännu. Är det större banor än på betan?
Citera
2025-12-26, 16:59
Medlem
Störigt att natosoldaternas uniformer har RPG granater från rysktillverkad RPG. Känns inte så realistiskt. Nåväl

Rangefinder eller inte på sniper? Va tkr ni?
Citera
2025-12-30, 20:28
Medlem
Köpt detta till ps5 och får kuk hela tiden.. det är inte ens kul? Körde BF1 när det begav sig och hade betydligt roligare. Tycker banorna är värdelösa, möjligen att den lite mer öppna ökenbanan är lite bättre men dom andra är ju för instängda.

Det är skitsvårt att se motståndare.
Citera
2026-01-02, 21:52
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassess.
Köpt detta till ps5 och får kuk hela tiden.. det är inte ens kul? Körde BF1 när det begav sig och hade betydligt roligare. Tycker banorna är värdelösa, möjligen att den lite mer öppna ökenbanan är lite bättre men dom andra är ju för instängda.

Det är skitsvårt att se motståndare
.

Såg detta i betan och free weekend så köpte aldrig spelet. Har ingen aning varför alla hyllar det.

Battlefield 2042 är imho ett bättre spel och det är skräp.
Citera
2026-01-02, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Såg detta i betan och free weekend så köpte aldrig spelet. Har ingen aning varför alla hyllar det.

Battlefield 2042 är imho ett bättre spel och det är skräp.
Stängde av crossplay, blev aningen roligare.. men fortfarande inte den här bf känslan. Banan i bergen är väl också okej, men spyr på dessa stadsbanor
Citera
2026-01-31, 13:39
Medlem
TjackOhejs avatar
Den 17e februari släpps ett lite försenat säsong 2 till bf6, med toxic tema. Med detta släpps även minst en ny map, en av dom heter "Contaminated", gasmasker och en helikopter vid namn "AH-6 Little Bird".
Just helikoptern har figurerat i tidigare battlefieldspel under namnet MD530 (bf2: Armored Fury.), AH-6J (bf2: Modern Combat.), AH-6J Little Bird (Battlefield 3) bl a.

Helikopter är jag värdelös på, men det ska bli kul med en ny map!
Senast redigerad av TjackOhej 2026-01-31 kl. 13:44.
Citera
2026-01-31, 19:56
Avslutad
BF6 var en besvikelse. Hade hoppats att det skulle vara lika bra som femman men nix pix... Har de tappat greppet helt tro?
Senast redigerad av Lloyd.Christmas 2026-01-31 kl. 20:08.
Citera
2026-02-01, 02:52
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
BF6 var en besvikelse. Hade hoppats att det skulle vara lika bra som femman men nix pix... Har de tappat greppet helt tro?

Jag har inte haft en dator på flera år och den sista datorn jag hade var inte tillräckligt bra för att spela dom nya spelen som släpptes, så jag har inte spelat Battlefield serien sen typ när det var andra världskriget och även bf2 har jag för mig.
Sen spelade jag mycket cod modern warfare och blackops 1 & två på konsol, så jag har liksom inget att jämföra med egentligen.

Men, jag tycker fan att bf6 är ett kul spel att kötta online!
Speciellt när man sitter med 1-2 polare i en squad och snickesnackar i discord.
Det var ett helvete i början, jag led och dog hela jävla tiden och var nära att sluta spela helt flera gånger!
Men typ den senaste månaden så har det svängt helt och jag har tycker att det är ett förbannat kul spel!
Jag har lärt mig mapsen och "flowet" i spelet, jag har hittat mina favoritvapen och nu jävlar trillar killsen in

Jag säger inte emot att bf6 är sämre än tidigare upplagor, men såå jävla überkast tycker jag inte att det är ändå! Ett helt okej fps med gott tempo och fett röj.
Citera
2026-02-10, 16:26
Medlem
Fattar inte varför båda sidorna har samma transporthelikoptrr. Inte heller varför flygplanen inte har mer valfrihet på vapensystem. Tex rocket podd. Större bomb etc. Känns som lathet. Och nu ska båda sidorna ha tillgång till little bird
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in