Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Ni rasister klagar ju alltid på att invandrarna inte är tillräckligt integrerade i samhället. Sen när någon försöker integrera mer då är ni ändå inte nöjda?
Snacka inte strunt. Du vet ingenting. Jag var 25 år, när jag upplevde första "blatten" på jobbet. Det var 1975. Han kom från något land i långt-bort-istan. Han var tämligen oduglig och hur vi än försökte lära honom så kom vi bara till en viss nivå. Vi visste ingenting då om invandring. Han fick jobba med enklare saker och smälte någorlunda in, på en lägre nivå, men han kom aldrig ifrån att han hade svårt att lära sig ens basala saker. Vi konstaterade detta och vi hjälpte honom när han behövde hjälp.
Han var mest för sig själv. Han åt lunch ensam vid ett bord, som att han ville vara ifred eller inte ville störa. Vi visste inte.
Han var harmlös och trevlig men det gick inte att fortbilda honom. Han trivdes med att arbeta med ett enda moment och det var vad han gjorde i många år.
Jag bytte sedan jobb och vet ingenting om honom efter det. Jag har inte tänkt på honom sedan dess.
Jag är förvånad över alla "experter" här på FB. Jäklar vad mycket ni vet om invandrarna. Hur många av er tangentbordsryttare i den här tråden har arbetat med en invandrare från ett land men nationellt IQ på runt 80? Jobbat med en person som man i stort varje dag fått instruera igen och igen och igen så att denne skulle kunna utföra sitt jobb även fast denne gjort samma sak under kanske ett års tid.
Kan inte ni Flashback-experter tala om här för alla nu precis hur en sådan invandrare som jag jobbade med för länge sedan i dag klarar sitt jobb och på vilket sätt denne bidrar till Sverige?