2026-01-31, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Vid början av 1900 talet så var vita människor 30% av populationen. Nu är vita människor 6-7%.

1900 talet har minst sagt varit dåligt för den populationen.
Nu går det inte jättebra för östasiaterna heller då deras födelsetal ser ännu värre ut.

Vi rör oss med stormsteg mot en värld där människor med lägre IQ kommer utgöra den absoluta majoriteten i alla länder.

Inte av slumpen att detta sker heller heller, finns ett visst folk som ligger bakom.

Men ja, det är minst sagt humoristiskt att som svensk behöva kalla t.ex. en indier för "minoritet" i Sverige. Det finns runt 6 miljoner svenskar. Det finns runt 1.4 miljarder indier.

Hade regler för människor funnits enligt djurrikets lagar hade vi varit klassade som utrotningshotade i jämförelse med andra folkgrupper.

Det är egentligen inte så konstigt om populationens IQ sjunker när alla som föds överlever, har råd att leva och får mat och husrum. Naturens lagar är satta ur spel så att säga. Även mängder av ärftliga sjukdomar breder ut sig i en allt större del av befolkningen.

Men det brukar inte vara sålänge. Naturens lagar vinner alltid i det långa loppet, vilket oändligt många livsformer tidigare fått erfara.

Men det är troligen inget du och jag får uppleva. Naturens lagar är långsamma och det handlar snarare om hundratals år än om några få år.

Vad vi kommer få se så småningom är massvält och många krig om de resurser som finns men inte räcker till alla. Det är så det blir när befolkningsmängden ökar för mycket. Att vissa länder nu minskar sin befolkning ses med stor skräck och jag tror väl att det resulterar i att man likt sverige massimporterar människor bara för att hålla siffrorna uppe. Men det blir som det blir. Det förändrar samhället väldigt mycket, ett samhälle ÄR människorna inget annat.

När Afrika på allvar har akuta problem med sin snabbt växande befolkning, de ska ju enligt vissa beräkningar bli dubbelt så många som de är nu eller fyrdubbelt. Då kommer folk att i miljontals försöka ta sig från Afrika just för att överleva.

När vatten från de smältande glaciärerna så småningom inte är så frikostiga längre, så kommer någon miljard människor att på relativt kort tid vilja flytta på sig. Med de konsekvenser det blir i en redan överbefolkad värld.

Jag ser ganska mörkt på mänsklighetens framtid, men har insett det påverkar inte mig eller mina barn så mycket. Katastrofernas verkliga omfattning ligger ännu drygt 100 år in i framtiden. Men jag kan ha fel, det som ligger närmast nu är väl hur tekniken utvecklar sig och frågan är om arbetsmarknaden stärks eller försvagas. Vilket kan påskynda processer väldigt mycket.
Citera
2026-01-31, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evolutionsteorin10
Så vi är enligt statistik 0.5 miljarder nordliga personer mot 7.5 miljarder sydlänningar. Jag har funnit att det i Vatikanen så finns det Jesus-tro som handlar om fred och dialog men Schweiziska gardet är som äkta muslimer med vapen och tränade för att döda. Så personer som liknar sydländska muslimer vaktar den där kristna religionen som handlar om att tas till fånga av första bästa vilde. Jag har märkt att nordliga personer har dödat för sydländsk kristendom och torterat vilket kan betyda att vi redan alla är förslavade av sydlänningar som skapar fängelser och sydländska religions och samhällskontrollerande lagar.

Hur kan folk frenetisk slåss för "ge upp händerna"-religionen Kristendomen i nordliga trakter om vi är 0.5 miljarder mot 7.5 miljarder? Låter inte det som att vi redan är förslavade? Vågar ni förklara för andra att det finns 15 gånger fler sydlänningar och att deras religioner är en stor soppa med övervägande sydländsk krigföring för att erövra och förslava?

Vita västerlänningar är puckon som har materialism och hedonism som ideologi inte överlevnad.

Kristendom med sin naiva obegränsade altruism gör inte saken bättre.
Citera
2026-01-31, 14:32
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Det är egentligen inte så konstigt om populationens IQ sjunker när alla som föds överlever, har råd att leva och får mat och husrum. Naturens lagar är satta ur spel så att säga. Även mängder av ärftliga sjukdomar breder ut sig i en allt större del av befolkningen.

Men det brukar inte vara sålänge. Naturens lagar vinner alltid i det långa loppet, vilket oändligt många livsformer tidigare fått erfara.

Men det är troligen inget du och jag får uppleva. Naturens lagar är långsamma och det handlar snarare om hundratals år än om några få år.

Vad vi kommer få se så småningom är massvält och många krig om de resurser som finns men inte räcker till alla. Det är så det blir när befolkningsmängden ökar för mycket. Att vissa länder nu minskar sin befolkning ses med stor skräck och jag tror väl att det resulterar i att man likt sverige massimporterar människor bara för att hålla siffrorna uppe. Men det blir som det blir. Det förändrar samhället väldigt mycket, ett samhälle ÄR människorna inget annat.

När Afrika på allvar har akuta problem med sin snabbt växande befolkning, de ska ju enligt vissa beräkningar bli dubbelt så många som de är nu eller fyrdubbelt. Då kommer folk att i miljontals försöka ta sig från Afrika just för att överleva.

När vatten från de smältande glaciärerna så småningom inte är så frikostiga längre, så kommer någon miljard människor att på relativt kort tid vilja flytta på sig. Med de konsekvenser det blir i en redan överbefolkad värld.

Jag ser ganska mörkt på mänsklighetens framtid, men har insett det påverkar inte mig eller mina barn så mycket. Katastrofernas verkliga omfattning ligger ännu drygt 100 år in i framtiden. Men jag kan ha fel, det som ligger närmast nu är väl hur tekniken utvecklar sig och frågan är om arbetsmarknaden stärks eller försvagas. Vilket kan påskynda processer väldigt mycket.

Själv tror jag människan kommer att överleva långt in i framtiden, om vetenskapen får segra.
Tekniken kommer att utvecklas nåt enormt, vatten kommer att hämtas ur våra hav, annan föda kommer att utvecklas o.s.v.
Däremot människans dumhet i flocken kommer att sätta stopp för mycket.
Exprimentet med att blanda folken huller om buller kommer inte att funka, det har vi sett sen dag 1 och kommer att aldrig att funka.
Inte så att framtiden ser ljus ut, för det kommer bara att bli mer kaotiskt, mer polisstater o.s.v.

OM inte kultur och religionskrigen får löpa fritt, vill säga. Beror på vem som får bestämma.
Då kan det skita sig ordentligt.
Senast redigerad av 53....so what 2026-01-31 kl. 14:35.
Citera
2026-01-31, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Vita västerlänningar är puckon som har materialism och hedonism som ideologi inte överlevnad.

George Washington hade möten med likasinnade överlevare med sitt militära gäng. Han satt inte ihopkopplad med britterna med någon elektrisk-post och hoppades frigöra sig den vägen. Sann frihet motarbetas av nätet och alla kontakter genom nätet kan vara helt onaturliga och skadliga för nordliga folk.
Citera
2026-01-31, 15:31
Medlem
Citat:
George Washington hade möten med likasinnade överlevare med sitt militära gäng. Han satt inte ihopkopplad med britterna med någon elektrisk-post och hoppades frigöra sig den vägen. Sann frihet motarbetas av nätet och alla kontakter genom nätet kan vara helt onaturliga och skadliga för nordliga folk.

Det är just internet som har orsakat sprickor i den kompakta västerländska hjärntvätten.
Citera
2026-01-31, 15:57
Medlem
Så fort man köper något på nätet med DHL och DBSchenker så står det sen i den där internet-tekniken att nog fan är det dags att träffa en postman-arab för att få sin vara. Fast om man vägrar till döden och bojkottar varje bolag som islamiserar så stödjer man nordliga folk. Att ens investera i Facebook och Alphabet Inc samt Microsoft Corp är ju också att finansiera dessa islamiserande företag som ständing infogar muslimer på ett lojalt sätt. Tim Cook är en lycklig bög men han ser ju mycket vitare ut än Mark Zuckerberg, Larry Page, Sergey Brin och Satya Nadella. Bögar har nog defekt genetik som gör att de attraheras av samma kön men i raskriget så kan nog Tim Cook vara en bättre medhjälpare än dom där judarna och Satya Nadella. Dessutom säger jänkarna att Apples operativsystem är svårare att hacka än Windows.
Citera
2026-01-31, 16:36
Medlem
mearshimers avatar
Varje generation får en grupp unga vita män som får ångest av "den vita mannens börda"
Och annan inbillad rasteori.
Sen växer de upp
Citera
2026-01-31, 16:37
Medlem
mearshimers avatar
Citat:

Jag tror att du skulle må lite bättre av sharialag och fundamentalism.
Kontakta din lokala moské för upplysning
Citera
2026-01-31, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mearshimer
Jag tror att du skulle må lite bättre av sharialag och fundamentalism.
Kontakta din lokala moské för upplysning

Du det är muslimer som fortplantar sig och expanderar inte kristna hens med arvsskuld som skäms för att de existerar.
Citera
2026-01-31, 18:47
Medlem
Citat:
Vågar ni förklara för andra att det finns 15 gånger fler sydlänningar

Av din mycket förvirrande fråga och sätt att skriva var endast det ovan av intresse.

Min uppfattning är att det för 100 år sedan fanns en mycket större andel vita européer än andra färger. Men idag är det tvärtom. Bruna har förökat sig ofantligt mycket snabbare de senaste 50 åren, och länderna i Afrika och Asien har haft explosionsartad befolkningstillväxt. Anledningen till detta är oklar hos mig.
Citera
2026-01-31, 18:48
Medlem
Citat:
Du det är muslimer som fortplantar sig och expanderar inte kristna hens med arvsskuld som skäms för att de existerar.

Fel. Rika vita skaffar mycket fler barn än vit arbetarklass. Det gäller i högsta grad även här i Sverige (Felix Herngren har hur många barn? Läkaren David Eberhart har hur många barn? Elon Musk har hur många barn?) Vargarna gnäller om att fåren slutat skaffa barn.

Och den snabbast växande folkgruppen i världen är ortodoxa JUDAR. Och amish, som väl är någon variant av kristendom.

De flesta muslimska länder har mycket låg fertilitet, undantaget Afghanistan och kanske vissa länder i Afrika.
Senast redigerad av -Gummi-Tarzan- 2026-01-31 kl. 19:14.
Citera
2026-01-31, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
Fel. Rika vita skaffar mycket fler barn än vit arbetarklass. Det gäller i högsta grad även här i Sverige (Felix Herngren har hur många barn? Läkaren David Eberhart har hur många barn? Elon Musk har hur många barn?) Vargarna gnäller om att fåren slutat skaffa barn.

Och den snabbast växande folkgruppen i världen är ortodoxa JUDAR. Och amish, som väl är någon variant av kristendom.

De flesta muslimska länder har mycket låg fertilitet, undantaget Afghanistan och kanske vissa länder i Afrika.

Att räkna upp enskilda namngivna personer som Elon Musk bland miljarder människor är bara dumt. De spelar lika stor roll som en droppe i havet. Om så Elon Musk skaffar 100 barn så ändrar nästan ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in