Citat:
Vid början av 1900 talet så var vita människor 30% av populationen. Nu är vita människor 6-7%.
1900 talet har minst sagt varit dåligt för den populationen.
Nu går det inte jättebra för östasiaterna heller då deras födelsetal ser ännu värre ut.
Vi rör oss med stormsteg mot en värld där människor med lägre IQ kommer utgöra den absoluta majoriteten i alla länder.
Inte av slumpen att detta sker heller heller, finns ett visst folk som ligger bakom.
Men ja, det är minst sagt humoristiskt att som svensk behöva kalla t.ex. en indier för "minoritet" i Sverige. Det finns runt 6 miljoner svenskar. Det finns runt 1.4 miljarder indier.
Hade regler för människor funnits enligt djurrikets lagar hade vi varit klassade som utrotningshotade i jämförelse med andra folkgrupper.
1900 talet har minst sagt varit dåligt för den populationen.
Nu går det inte jättebra för östasiaterna heller då deras födelsetal ser ännu värre ut.
Vi rör oss med stormsteg mot en värld där människor med lägre IQ kommer utgöra den absoluta majoriteten i alla länder.
Inte av slumpen att detta sker heller heller, finns ett visst folk som ligger bakom.
Men ja, det är minst sagt humoristiskt att som svensk behöva kalla t.ex. en indier för "minoritet" i Sverige. Det finns runt 6 miljoner svenskar. Det finns runt 1.4 miljarder indier.
Hade regler för människor funnits enligt djurrikets lagar hade vi varit klassade som utrotningshotade i jämförelse med andra folkgrupper.
Det är egentligen inte så konstigt om populationens IQ sjunker när alla som föds överlever, har råd att leva och får mat och husrum. Naturens lagar är satta ur spel så att säga. Även mängder av ärftliga sjukdomar breder ut sig i en allt större del av befolkningen.
Men det brukar inte vara sålänge. Naturens lagar vinner alltid i det långa loppet, vilket oändligt många livsformer tidigare fått erfara.
Men det är troligen inget du och jag får uppleva. Naturens lagar är långsamma och det handlar snarare om hundratals år än om några få år.
Vad vi kommer få se så småningom är massvält och många krig om de resurser som finns men inte räcker till alla. Det är så det blir när befolkningsmängden ökar för mycket. Att vissa länder nu minskar sin befolkning ses med stor skräck och jag tror väl att det resulterar i att man likt sverige massimporterar människor bara för att hålla siffrorna uppe. Men det blir som det blir. Det förändrar samhället väldigt mycket, ett samhälle ÄR människorna inget annat.
När Afrika på allvar har akuta problem med sin snabbt växande befolkning, de ska ju enligt vissa beräkningar bli dubbelt så många som de är nu eller fyrdubbelt. Då kommer folk att i miljontals försöka ta sig från Afrika just för att överleva.
När vatten från de smältande glaciärerna så småningom inte är så frikostiga längre, så kommer någon miljard människor att på relativt kort tid vilja flytta på sig. Med de konsekvenser det blir i en redan överbefolkad värld.
Jag ser ganska mörkt på mänsklighetens framtid, men har insett det påverkar inte mig eller mina barn så mycket. Katastrofernas verkliga omfattning ligger ännu drygt 100 år in i framtiden. Men jag kan ha fel, det som ligger närmast nu är väl hur tekniken utvecklar sig och frågan är om arbetsmarknaden stärks eller försvagas. Vilket kan påskynda processer väldigt mycket.