2026-01-31, 13:25
Medlem
engubbes avatar
Någon mer som använder Sitoo som har stött på det här när man försöker uppdatera hemsidan?
Licensnyckeln är ej längre aktiv.
Sist jag ringde Sitoo för många år sedan sa de att de sålt rättigheterna till hemsidoprogramet och kunde då inte hjälpa mig med det problemet jag hade då. Kanske är kört nu?
Citera
2026-01-31, 14:07
Medlem
KorvKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engubbe
Någon mer som använder Sitoo som har stött på det här när man försöker uppdatera hemsidan?
Licensnyckeln är ej längre aktiv.
Sist jag ringde Sitoo för många år sedan sa de att de sålt rättigheterna till hemsidoprogramet och kunde då inte hjälpa mig med det problemet jag hade då. Kanske är kört nu?
Menar du POS programmet Sitoo?
Citera
2026-01-31, 14:09
Medlem
engubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvKung
Menar du POS programmet Sitoo?
Nä sitoos hemsideprogram.
Citera
2026-01-31, 14:10
Medlem
KorvKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engubbe
Nä sitoos hemsideprogram.
Då vet jag tyvärr inte vilket företag du menar, men vad är deras webbplats?
Citera
2026-01-31, 14:13
Medlem
Det stämmer tyvärr att Sitoo avvecklade sitt program för hemsidor för många år sedan för att helt fokusera på sina kassasystem (POS). Rättigheterna såldes då till ett bolag som hette Snowfire, men stödet för den gamla mjukvaran har i princip upphört helt med tiden. Att din licensnyckel nu visas som inaktiv beror sannolikt på att de servrar som validerar licenserna har stängts ner permanent, vilket innebär att programmet inte längre går att använda för uppdateringar. Det är tyvärr läge att se över en flytt till en modern plattform, då den gamla tekniken varken underhålls eller är säker längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in