Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Och jag tycker det är rimligare att tala om evolution vilken vi vet mer om, så där tog diskussionen stopp.
Jag skrev ju att jag skulle återkomma till dem. Börjar du bli desperat? Jag förstår i och för sig att detta med abiogenes är pinsamt för "vetenskapen" och att man vill sopa detta under mattan.
Skulle dock vilja stanna kvar vid dessa frågor och angripa ditt sätt att upprepa det här med "magi". När det gäller det osynliga alternativet med en skapelse, väljer du alltså att kalla detta för magi. Medan du vill kalla abiogenes för en "möjlighet".
Är det inte i själva verket så att magi är något vi inte kan förklara? Det borde väl egentligen vara själva definitionen om vi skall vara ärliga? Och vetenskapen kan som sagt inte förklara hur en cell blir till. Ännu mindre tillverka den. En stad i miniatyr alltså. Och med DNA, världens mest avancerade kodsystem. Hur kan då inte detta vara magi fram tills dess vi får en förklaring till hur allt gick till?
Sen tycker jag att du för din egen skull bör vara mer objektiv när det gäller "det osynliga". Om du sätter dig ned och funderar en stund så finns det ju massor av osynliga företeelser som vi människor erkänner och som faktiskt är mätbara också. Vi har gravitation, magnetism, radioaktivitet, ultraviolett ljus, wifi-vågor, luften vi andas, vinden, ljudvågor, tryckvågor osv. Även tiden är osynlig. Den tickar på och är mätbar, även om vi människor har hittat på begreppet. Alla dessa företeelser är som sagt mätbara och vi kan se effekterna av dem.
Nu kan vi inte se, greppa eller mäta den osynliga intelligens som eventuellt skulle ha skapat allt. Men är detta ett "bevis" eller ens ett argument för att det inte skulle vara möjligt? Nej, tvärtom. Alla dessa osynliga företeelser som vi erkänner visar ju att allt är möjligt i det osynliga.
Istället för att likt en tjurig och envis liten pojke sitta och avfärda det ena alternativet som magi på ett nedlåtande sätt, borde du alltså bli mer objektiv. För din egen skull som sagt. Ditt sätt att argumentera och bete dig just nu är nere på väldigt låga nivåer.