2026-01-27, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolenargron
Det är ju precis det jag skriver? Polisen gjorde allt rätt i ärendet med kvinnan som tog sig därifrån. Myndigheten rör på sig. Det är positivt.

Och du ignorerar helt att polismyndigheten och åklagare i Västernorrland inte rör sig alls.
Citera
2026-01-27, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krondammet
Och du ignorerar helt att polismyndigheten och åklagare i Västernorrland inte rör sig alls.

Att mitt fokus i det enda inlägg jag gjort inte fokuserar på samma sak som du gör får du helt enkelt acceptera. 🤷🏼‍♀️
Citera
2026-01-27, 16:33
Medlem
Finns det någon bild på aset? Han verkar ha raderat alla spår av sig själv på nätet. Någon som vet mer om hans livshistoria etc?
Citera
2026-01-28, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citronmandarin
Finns det någon bild på aset? Han verkar ha raderat alla spår av sig själv på nätet. Någon som vet mer om hans livshistoria etc?
Lyssna på P3 Krim
Citera
2026-01-28, 17:41
Medlem
Jag har lyssnat på poddavsnittet och eftersöker mer!
Citera
2026-01-28, 23:40
Medlem
Kramforspolisen och Övikspolisen i Västernorrland är värdelösa, trodde Sundsvall som storsvensk i länet var bättre.

ÅklagarDennis ser inte ut att ha en lång karriär bakom sig, varför håller han på med BINR? Han verkar gilla knark och alkohol (åtalat en campingägare för innehav av privat alkohol) mer.
Citera
2026-01-29, 13:40
Medlem
TrueDevils avatar
Den här lilla smutsiga horungen!
Man borde skära kuken av honom, det är den typen av SMUTS som aldrig vågar fightas mot riktiga män utan bara kvinnor och barn!

5 minuter med honom och han skulle ligga och gråta som en liten flicka, men nu sitter han väl snart på rättspsyk.

Sätt han på kåken på en normalavdelning så får horungen lära sig vad som händer med män som torterar kvinnor.
Citera
2026-01-29, 15:07
Medlem
acebaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueDevil
Den här lilla smutsiga horungen!
Man borde skära kuken av honom, det är den typen av SMUTS som aldrig vågar fightas mot riktiga män utan bara kvinnor och barn!

5 minuter med honom och han skulle ligga och gråta som en liten flicka, men nu sitter han väl snart på rättspsyk.

Sätt han på kåken på en normalavdelning så får horungen lära sig vad som händer med män som torterar kvinnor.

Han är död. Det är väl det enda öht som helst bra med detta, att han kan aldrig skada någon annan. Stackars kvinna ❤️
Citera
Igår, 10:53
Medlem
Flera nya artiklar men ganska samma info.

https://www.st.nu/2026-01-31/linda-flydde-fran-misstankte-mordaren/

Typ samma som hon sa i podden.

https://www.st.nu/2026-01-26/ingen-kan-saga-att-de-inte-visste/

"Anita har reagerat över att vissa, framför allt på sociala medier, ifrågasätter varför inte grannar har larmat polis – men det har de.

– Redan tredje dygnet de bodde här så var det poliser ute på gården, säger hon till ST.

Hon berättar om andra som ringt polisen och att hon själv gjorde det vid två tillfällen under den korta tid som de bodde grannar.

– Det är inte bara den här mannen jag är förbannad på. Är det egentligen inte myndigheternas fel att det hände? Polisen, socialtjänsten och många andra har i flera år vetat om hur han är. Varför har han inte spärrats in? Hur långt ska det behöva gå?

Anita blir märkbart berörd när hon pratar om kvinnan och hennes öde.

– Jag kan inte tänka på det för jag gråter bara när jag tänker på henne. Vilken skräck hon måste ha varit med om, säger Anita samtidigt som hon brister ut i gråt."
Citera
Igår, 11:45
Medlem
Alltså hur mycket resurser tycker ni samhället ska lägga på två missbrukare?

Inte bara en gång man hittat den där bruden utslagen i trapphuset.
Tråkigt att det gick så långt att hon strök med men någon måtta får det fan vara
Citera
Igår, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fetus.deletus

Tråkigt att det gick så långt att hon strök med men någon måtta får det fan vara
Vad har du för fakta på att hon legat utslagen pga droger. Många har vittnat om våld mot henne men ingen har sett henne i det skick du anger. Vilken bostad gäller det?
Och när ska man sluta satsa resurser på dom som fått lungcancer efter rökning?
Citera
Igår, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fetus.deletus

Jag tror det är för svårt för dig att förstå även om vi är flera som förklarar. Men ett litet exempel kan du få:

Minst 3 kvinnor har blivit misshandlade under flera års tid av mannen. 2 av dem har barn med honom. Kvinnorna har pga mannen behövt hjälp av både socialtjänst, vård, polis, rättsväsende, domstol osv upprepat pga att polisen och åklagare inte satt in rätt resurser mot mannen.

Mannens barn hade löpt/löper generellt större risk att växa upp till kvinnomisshandlare/utveckla psykisk ohälsa pga den miljö de utsatts för under sin uppväxt, därav skulle samhället behöva lägga ännu mer resurser på att rätta till något som kunde undvikits om polisen och åklagare gjort en duglig insats redan från början.

Hade mannen inte tagit sig av dagar hade fortsatta resurser lagts på mannen genom att det mest troligt skulle rulla in fler orosanmälningar till socialtjänsten, fler anmälningar till polisen, fler utredande åtgärder, osv. Mannen skulle kunnat fortsätta till ännu nästa kvinna som även hon med stor sannolikhet skulle bli utsatt och indragen i socialtjänst, vårdbehov, sjukskrivning, osv osv.

Om rättsväsendet tagit sitt ansvar hade inte hälften så mycket resurser behövt läggas mot vad det redan genererat, eller hade fortsatt att generera om mannen var i liv.

Men det här var nog lite för svårt för dig att ta in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in