2026-01-31, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-tuta
Ungern självklart. Där är det billigt.
Bra och vänliga människor.
Inte woke inte många invandrare.
Sök dig till södra delarna.

Bor de inte över och under varandra på samma sätt som i sverige?
Citera
2026-01-31, 08:17
Medlem
Norrland är väl egentligen det bästa alternativet för dig.
Alltså det finns inga billiga länder och i merparten av världen, så är folk långt mer sociala än vad de är här, så vill du vara ifred, så är väl inte det bästa alternativet att flytta till ett land där folk pratar i ett oavsett.
Sedan är du så pass ekonomiskt svag, så du ska nog också försöka vara rädd om det lilla du har.
Norrland som sagt, ut bland renarna bara, så får du lugn och ro!
Citera
2026-01-31, 08:18
Medlem
Pershagen76s avatar
Du kan komma undan med den budgeten på Sicilien (Italien), men du kommer inte klara dig utan att kunna i alla fall ok Italienska. Språket gäller nog alla ställen i Europa där du vill klara dig på de pengarna.
Citera
2026-01-31, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Bor de inte över och under varandra på samma sätt som i sverige?

Jag förstår inte vad du menar?
Citera
2026-01-31, 08:35
Medlem
Citat:
Jag förstår inte vad du menar?
Ts är förvirrad och vill inte bo bland folk. Det har inget med woke att göra
Citera
2026-01-31, 08:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ts är förvirrad och vill inte bo bland folk. Det har inget med woke att göra

Ok jag fattar.
Jag vidhåller fortfarande att det finns i Ungern. Han kan hitta ett litet hus för en billig hyra. 12000kr räcker bra i dom södra delarna.
Citera
2026-01-31, 09:16
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutdebatten
.
Jag vill hyra någon mindre villa för max 8 000 i något annat land, typ 70-100 kvadratmeter. Tänker Spanien, Bulgarien, Polen, Mexiko, Brasilien, Rumänien och liknande rent spontant. Bor just nu här i storstad i Sverige.
Det är ju många Svenskar som flyttat ner till Spanien, antingen fastlandet eller till nån av öarna.

Finns säkert en massa info på olika forum om detta och hur mycket det kostar, vart man ska bo och hur man hittar en bostad.

Tror att det finns ett ton med Svenskar som kan hjälpa dig med allt detta.
Citera
2026-01-31, 09:21
Medlem
Chockladapas avatar
Alla länder går att hitta vad du önskar. Även sverige, kallas flytta till landet.

Kolla på sånna ställen, svinbilligt i sverige då ingen vill bo så. Speciellt de ställena som är helt off.

Sen kanske du bör se över att flytta rent allmänt då inte ens lyhörda hus har såna stora bekymmer du beskriver. Väggar av papp eller?
Citera
2026-01-31, 09:25
Medlem
Wyrdkins avatar
Förväntar du dig samma standard som i Sverige, inklusive samhällsservice (känns som att du nyttjar vården) så finns det inget sådant land.

Köp ett ruckel i Norrland istället.
Senast redigerad av Wyrdkin 2026-01-31 kl. 10:19.
Citera
2026-01-31, 09:26
Medlem
Citat:
Ok jag fattar.
Jag vidhåller fortfarande att det finns i Ungern. Han kan hitta ett litet hus för en billig hyra. 12000kr räcker bra i dom södra delarna.

Så kan det vara. Tänker att i inlandet av frankrike och spanien finns det glesbyggd också. Britter har börjat köpa hus i bulgarien har jag sett.
Ingen aning om hur priserna jämför med ungern. Jag tror norrland hade funkat lika bra. Har man svårt att hantera samhället blir ett annat land svårt.

Nu kan jag inte franska men baserat bara på hur det ser ut hade jag gillat en håla i mörkaste frankrike. Men vad fan ska man göra när man väl är där
Citera
2026-01-31, 10:05
Medlem
Norrlands inland är nog platsen för dig ifall du vill ha lugn och ro där jag bor så kan man hyra ett hus på 100 kvm för mellan 3 till 5 tusen kallhyra och finns gott om samhällsservice i närheten
Citera
2026-01-31, 10:09
Medlem
Oklart om det var BS eller inte.
Men kommer ihåg nån här på forumet som hittat ett all-inclusive i typ Slovakien. ( var säkert nåt annat land)
En tvåa, kök, internet, gym i källaren.
Självklart sådär riktigt öststat.
2.5k i månaden.

Maten var nåt ägg+gröt på morgonen, äpple till lunch och köttgryta till middag ish.

Försökt hitta tråden och direkta källor utan framgång.
(sökte en gång).

Om det nu finns, så hade jag sökt något sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in