2026-01-30, 16:18
Avstängd
Tja!
Jag ska köpa mobilskal till min Samsung S25 och är ute efter bra tips på vilka hemsidor/onlinebutiker som är bäst för att hitta skal — pris spelar ingen roll. Är ute efter allt från premium-designer-skal till tåliga skyddsskal, så alla tips är välkomna!

Jag funderar på sidor som Amazon, Coolblue, bol.com eller andra bra butiker som har ett stort utbud och bra service. Vilka sidor brukar ni använda? Finns det någon sida med särskilt bra utbud, kvalitet eller snabba leveranser?

Tack på förhand!
Citera
2026-01-30, 16:54
Medlem
KorvKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Tja!
Jag ska köpa mobilskal till min Samsung S25 och är ute efter bra tips på vilka hemsidor/onlinebutiker som är bäst för att hitta skal — pris spelar ingen roll. Är ute efter allt från premium-designer-skal till tåliga skyddsskal, så alla tips är välkomna!

Jag funderar på sidor som Amazon, Coolblue, bol.com eller andra bra butiker som har ett stort utbud och bra service. Vilka sidor brukar ni använda? Finns det någon sida med särskilt bra utbud, kvalitet eller snabba leveranser?

Tack på förhand!

Förutom Amazon och de alternativen så skulle jag rekommendera phonelife, har haft bra erfarenhet med dem. Jag brukar normalt sett kör med Spigen skal, vilket klarar ganska mycket.
Citera
2026-01-30, 17:06
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag köper via Ideal of Sweden men jag är också av typen som gillar plånboksfodral för att verkligen skydda telefonen.
Finns även enklare modeller där men jag kör enkelt svart plånboksfodral. Funkar klockrent och ofta har de få två betala för ett.
Citera
2026-01-30, 17:38
Medlem
KorvKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag köper via Ideal of Sweden men jag är också av typen som gillar plånboksfodral för att verkligen skydda telefonen.
Finns även enklare modeller där men jag kör enkelt svart plånboksfodral. Funkar klockrent och ofta har de få två betala för ett.
Just det, glömde bort dem fanns helt och hållet. De har ju bra många skal. Upplever du att skalen skyddar mobilen bra? designen är ju ganska bra på en del redan.
Citera
2026-01-30, 18:23
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
teknikdelar.se har jag handlat från flera gånger vilket funkat bra.
Citera
2026-01-30, 19:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KorvKung
Förutom Amazon och de alternativen så skulle jag rekommendera phonelife, har haft bra erfarenhet med dem. Jag brukar normalt sett kör med Spigen skal, vilket klarar ganska mycket.
Tack, då handlar jag mobilskal där.
Citera
2026-01-30, 19:46
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvKung
Just det, glömde bort dem fanns helt och hållet. De har ju bra många skal. Upplever du att skalen skyddar mobilen bra? designen är ju ganska bra på en del redan.

Jag kör detta skal och har absolut inget att klaga på. Telefonen blir lite stor i fickan men hellre det än en liten badring som inte skyddar ett skit.
Har haft iphone med liknande eller exakt detta skal sen 2009 och aldrig behövt byta ett enda glas eller fått andra skador.

https://idealofsweden.com/p/magnet-wallet-iphone-16pr-black
Citera
2026-01-30, 20:29
Medlem
KorvKungs avatar
Citat:
Jag kör detta skal och har absolut inget att klaga på. Telefonen blir lite stor i fickan men hellre det än en liten badring som inte skyddar ett skit.
Har haft iphone med liknande eller exakt detta skal sen 2009 och aldrig behövt byta ett enda glas eller fått andra skador.

https://idealofsweden.com/p/magnet-wallet-iphone-16pr-black
Tack, ska kika på det! trevlig helg
Citera
2026-01-30, 20:29
Medlem
KorvKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Tack, då handlar jag mobilskal där.
Låter bra det!
Citera
2026-01-30, 21:36
Medlem
Den här använder jag, väldigt nöjd
https://teknikhallen.se/spigen-galaxy-s25-skal-magsafe-rugged-armor-marble-grey?gad_source=1&gad_campaignid=22720002401&gbrai d=0AAAAACJHuiQKrStUFl1rIIvCH26mh_Sit&gclid=Cj0KCQi AyvHLBhDlARIsAHxl6xqSSHLFtKguvQn0tNSf7xZKQ-TLFIe38BO5aodDy16UN81PG2AwewIaAihREALw_wcB
Citera
2026-02-01, 01:10
Medlem
-GGs avatar
Citat:

Det skyddar säkert bra, men plånboksfodral är så jävla fula. Telefonens design sväljs upp och man ser inte längre telefonen.

Jag kör uteslutande på skal för baksidan och skärmskydd.
Citera
2026-02-01, 06:28
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Det skyddar säkert bra, men plånboksfodral är så jävla fula. Telefonens design sväljs upp och man ser inte längre telefonen.

Jag kör uteslutande på skal för baksidan och skärmskydd.

Alla är vi olika men jag kör vidare med mitt plånboksfodral.
Som sagt så har jag aldrig fått någon skada på mina telefoner sen jag fick min första iphone 2009.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in