Citat:
Ursprungligen postat av
BombaySaphire
Hur svårt ska det vara att låsa in fanskapet på livstid? Sverige, vilket mesigt skitland.
När man släppte ut honom från rättspsyk resonerade man på följande vis:
Citat:
Men chefsöverläkaren på rättspsykiatriska kliniken i Säter ansåg att Fredrick Broberg ”fungerar helt klanderfritt” och risken för återfall i allvarlig brottslighet bedömdes vara låg.
Dessa (vänster)akademiker har ju ännu mindre koll än den "pöbel" man senare och ideligen fördömer för deras åsikter. Antingen är det ett test, att släppa ut personen, i fråga om läkarens eget ego, eller hur väl systemets idéer fungerar.