2026-01-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Jag håller med att de som sysslar med kriminalitet av en typ där det finns brottsoffer inte ska inte ska känna sig lugna och kunna fortsätta med sådant råttbeteende.

Men vem räknas som kriminell i framtiden? t.ex. under ett potentiellt islamskt styre, som i Iran som blivit erövrat av islamister? Där regimen dödat tusentals senaste dagarna. Där får man väl knappt ens kritisera religionen. en massa islämmoralpoliser som går runt och säger åt kvinnor att täcka sig. Vem kan få tillgång till datan som samlas om alla, genom kontakter, positioner, teknologi, hot, utpressning...

Hur många muslimer har tagit sig in i Sverige senaste 30 åren..plundrat och härjat, i väntan på nästa steg i uttalade målen om att infiltrera & försöka förstöra väst inifrån och försöka ta över. Hur många av dessa är extremister som följer sin kult ord för ord.

Du ser inga risker med mer och mer och mer och mer övervakning?

Vad är din syn på rätt till självförsvar, något vapen t.ex. stark försvarsspray och nödvärn, inklusive skjutvapen i hemmet för laglydiga (riktiga)svenskar efter utbildning och lämplighetsprov?

Risken är väl om rättsväsendet blir kriminellt och börjar förfölja människor men det får vi hoppas inte kommer hända. Oskyldiga människor behöver skyddas. Tänk om någon som gjort en massa skit vistas på stan, då vill man att det blir ansiktsigenkänning, ett larm går och han punktmarkeras på stan tills han går hem. Vissa människor blir aldrig någonsin skötsamma medborgare.
Tänk även om man kunde ställa mer krav på telefonbolagen angående dessa bedrägerier. Man kunde tex blockera nummer från utlandet
eller bestämma att endast vissa ska kunna ringa äldre.
Telefonbolagen hjälper inte till med sådana spärrar, vilket jag tycker är konstigt.

Jag är för självförsvar, det är så väldigt bra när tex en rånare försöker ge sig på någon med goda kunskaper i kampsport och det inte går som de tänkt sig precis.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in