Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Så det var alltså inget han sagt i intervjuer med media. Jag tyckte nämligen inte jag kände igen ett sånt uttalande från honom.
Ja, att svaren på blodanalysen kommit vet jag. Likaså vad Transportstyrelsen skrivit. Men jag visste inte att advokatens nämnt kokain i brevet till Transportstyrelsen. Jag tror inte de stora drakarna tagit upp det där brevet. Men jag kan ha fel.
Tack, nu vet jag.

Har hela tiden tänkt att det var kokain, men folk tar ju annan narkotika också. Skönt att få det fastställt.
Nu blev det desto intressantare med vad advokaten nämner om metaboliter, däremot har inte själva brevet till transportstyrelsen visats eller offentliggjorts i media men ”citeras”
Metabolit efter kokain heter Bensoylekgonin men den består faktiskt av 2 metaboliter där 1 metabolit även är narkotikaklassad Ekgonin från kokablad, men den 2a är inte narkotika utan vanlig Bensoesyra.
Metaboliterna ger då utslag på ett snabbtest oavsett om bara 1 förekommer i urinen.
Innehåller urinprovet endast metaboliten Bensoesyra finns ingen narkotika i provet, då gäller det att blodprovet innehåller narkotika för att K ska kunna dömas för något och att KK ska kunna återkallas.
Nu väntar vi på åklagaren som häckar på svaren om vad alla analyser egentligen visar!