2026-01-30, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Nu blir det OffT:

Då var det detta med momsen när du köper blodkorv och en kardus Gefle Wapen i närmaste Vivobutik. Nog har politikerna tänkt till det så fiffigt att de alltid kan mjölka dig på pengar på ett eller annat sätt.

Nu kör inte Magdalena Andersson rattfull och har en påse i sin handväska. Det lyckas ändå bara ett specifikt parti med att anställa i sin krets.

Men jag hade som politiker infört obligatorisk drogtester för mitt parti för att visa befolkningen vem som har minst som göder kriminella
Citera
2026-01-30, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Narcissistisk störning och antagligen kluster-B-kärring. Hela hennes liv är nog en daglig psykisk bergodalbana där hon dels girlbossar och startar projekt för att samma eftermiddag sabotera dessa projekt och bli ett offer. Hon behöver dels drama men samtidigt slippa egenansvar.

Jag gissar narcissist och säkert inte så kompetent som hon utmålar sig själv, men inte riktigt något vrak heller. Hon är säkert ganska kompetent på att ta åt sig äran av andras arbete, till exempel.
Citera
2026-01-30, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
det är ju lite som att vi sett dom första stadierna i sorg.

Chock/misstro

hennes första uttandan var ju att hon inte kände igen sig i anklagelserna och att hon inte ens var misstänkt för något. Vilket leder oss in till:

Förnekelse

hon skulle aldrig knarka och köra bil, fattas bara,gammal polis och rättspolitisk talesperson och ledamot i justitieutskottet! Vilket ledde in till:

Ilska

den fasen såg vi i början av veckan innan provsvar en kom, attackerna mot media som rapporterat om detta. Hon verkar fortfarande vara kvar i denna fas, men glidit smått över till:

Förhandling

hon hoppar av SD men sitter kvar i riksdagen och plockar ut lön.

Det hjälper med acceptansen kan jag tänka.

Exakt såhär.
Men det är en art för att hon ser hela sitt liv och karriär rasa ihop för en liten skitgrej som ett halvgram ladd.

Om hon använde drogen så gjorde hon det på ett sätt som inte gick ut över hennes liv negativt i övrigt. Tar man kokain på denna nivån kan man inte vara missbrukare. Det skulle märkas lika väl som om någon var alkoholist.

Detta är en skitgrej och hade glömts med tiden. Man korsfästs inte som någon Sanna Bråding längre när till och med Bianca drar ladd, men hon borde pudlat direkt och följt spelreglerna kring denna fadäs. Hon borde vetat hur det funkar med hennes yrkesbakgrund.

Troligtvis var det på ett riktigt klantigt och onödigt sätt hon torskade, och det är detta hon har svårt att smälta och att ta in.

I Sverige kan så mycket raseras av så lite.
Hetsjakt på kändisar som köper sex och politiker som knarkar, samtidigt som gangsterrappare som förespråkar att sälja just detta knarket släpps fram på riks-tv för att säga att gängmedlemmar behöver kramar och inte straff.

Sverige är som ett land som med en psykotisk blick och ett leende på läpparna kastrerar sig själv med ett rostigt rakblad.
Senast redigerad av Benasque 2026-01-30 kl. 10:57.
Citera
2026-01-30, 10:57
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Enligt Henrik Vinge finns det en mänsklig aspekt och SD kommer att finnas där för henne...
Citera
2026-01-30, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benasque
Hetsjakt på kändisar som köper sex och politiker som knarkar, samtidigt som gangsterrappare som förespråkar att sälja just detta knarket släpps fram på riks-tv för att säga att gängmedlemmar behöver kramar och inte straff.

Precis så.. Fördjäkla märkligt hur riksmedia släpper fram gangsters i både radio och TV, samtidigt som narkotikapolitiken är stramast i världen.
Citera
2026-01-30, 11:01
Medlem
Citat:
Exakt såhär.
Men det är en art för att hon ser hela sitt liv och karriär rasa ihop för en liten skitgrej som ett halvgram ladd.

Om hon använde drogen så gjorde hon det på ett sätt som inte gick ut över hennes liv negativt i övrigt. Tar man kokain på denna nivån kan man inte vara missbrukare. Det skulle märkas lika väl som om någon var alkoholist.

Detta är en skitgrej och hade glömts med tiden. Man korsfästs inte som någon Sanna Bråding längre när till och med Bianca drar ladd, men hon borde pudlat direkt och följt spelreglerna kring denna fadäs. Hon borde vetat hur det funkar med hennes yrkesbakgrund.

Troligtvis var det på ett riktigt klantigt och onödigt sätt hon torskade, och det är detta hon har svårt att smälta och att ta in.

Sverige är som ett land som med en psykotisk blick och ett leende på läpparna kastrerar sig själv med ett rostigt rakblad.

Nog fan kan man kräva av politiker som jagar både de gäng som säljer knarket och vanliga Svenssonknarkare att de inte ska pudra näsan själva.
Citera
2026-01-30, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Nu kör inte Magdalena Andersson rattfull och har en påse i sin handväska. Det lyckas ändå bara ett specifikt parti med att anställa i sin krets.

Men jag hade som politiker infört obligatorisk drogtester för mitt parti för att visa befolkningen vem som har minst som göder kriminella

Citat:
Exakt såhär.

Är det förbjudet så är det förbjudet. Vill du bo i en anarki så kan du åka till Mexiko och köra rattfull med substanser i blodet men det är faktiskt hennes parti som ville ha hårdare tag på kriminella. M och SD ville till och med att polisen profilerar sig på viss klädsel och polisen har bara gjort sitt jobb precis som man blivit informerad om.

Men då är det tydligen fel av media och polisen när en SD politiker tas på bar gärning. Alla ska sköta sig och visiteras speciellt om man passar på profileringen som deras parti bestämde skulle vara förutom en vit kvinna som sitter som politiker hos SD.

Du vill styra Sverige på samma sätt som knarkkarteller i Mexiko där politiker som samarbetar med knarkare där kommer undan och slutligen är Mexiko helt åt skogen.

Då vet vi ..
Men polisen gjorde sitt jobb och media gör också sitt jobb precis som lotteriet mot S som media drev på dagligen. Synd att SDs väljare inte kan respektera lagarna själva när en av deras politiker tas på bar gärning.

Media är oberoende i många fall och har drivit hat mot Magdalena Andersson också i många år. Hon är inte ensam som politiker för att bli utsatt som politiker.

Annie Lööf blev hatad i media dagligen. Till den grad att hon fick sitt liv hotad på scen vilket gjorde att hon slutade inom politiken.

Hon har inte ens fått utstå hatet som många politiker fått ta som exempelvis Annie Lööf eller Magdalena Andersson

Att leka offer och stödja sig på att hennes parti är hatad på grund av deras inställning mot invandrare är inte korrekt. Det är hyckleri och lögner som svenska folket inte tål och jag ger all kred till svenska folket som talat ut i social media om hur illa beteendet är

Många inom SD och deras väljare ritar dessutom andra politiker och driver runt om hur illa alla är inom vänstern. Ingen inom vänstern har gått ut på sociala medier och drivit med hennes missbruk utan S har begärt att hon utesluts vilket är logiskt

Vissa utländska män blir profilerade hela tiden på grund av deras nya lagar trots att man bara kör runt med sin bil. Vissa har uttalat sig om att bli visiterade 5 gånger per dag men då påstår ni att polisen gör sitt jobb men inte när det gäller henne?

Fy fan
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2026-01-30 kl. 11:28.
Citera
2026-01-30, 11:14
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Gunno Gunnmo var länspolismästare när Ravekommissionen startades 1996. Han reagerar starkt på nyheten om Katja Nyberg.

Jag är bestört över att en polis som verkligen har sett konsekvenserna av narkotikamissbruket inte har tagit itu med sitt egna sug efter narkotika, säger han till SVT.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fd-lanspolismastaren-bestort-over-katja-nyberg
Citera
2026-01-30, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotel
Skitsnack har inget med SD att göra.
Media rapporterar och bedriver undersökande journalistik. Det är deras uppgift som de ibland gör mindre bra för att de är lata och ibland är de lite på tå som i det här fallet då det är en känd person som sitter i Riksdagen, justitieutskottet och även Polis.
Media har grävt fram uppgifter och skrivit vad som har skett hittills i det här ärendet. Verkar som det mesta de har skrivit har stämt, jag måste säga att det är bra jobbat.

Jag uppfattar det som att det skrivs inte lika mycket och lika omfattande om andra politiker som begått brott/gjort något fel.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Svenska_politiker_d%C3%B6mda_f%C3%B6r_bro tt
Citera
2026-01-30, 11:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Exakt såhär.

Jag skiter fullständigt i om hon drar ladd eller nyttjar någon annan drog på sin fritid. Kör hårt säger jag!

MEN att sätta sig påverkad bakom ratten är oförlåtligt. En bil i hög fart är potentiellt sett lika dödlig som att ställa sig och skjuta med en automatkarbin in i en folkmassa. Sätter man sig beng/full bakom ratten så är man en jävla idiot och ska inte ha NÅGOT som helst ansvar för andra människor i sin yrkesutövning.
Citera
2026-01-30, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Nog fan kan man kräva av politiker som jagar både de gäng som säljer knarket och vanliga Svenssonknarkare att de inte ska pudra näsan själva.

Helt klart!
Bägge Katjas positioner både inom polisen och politiken ska hålla henne borta från knark och rattfylla.
Men jag tycker media jagar lite väl hårt för att det är en SDare.
Allt ska avvägas som om det är en riktig fylla eller kanske annat såsom medicin tex hostmedicin som ju också ger utslag och vad var det för pulver som hittades i hennes bil?

När alla prover är klara så hoppas jag på en rejäl uppdatering.
Sen så kommer min lilla misstanke,,,, om jag är av annat parti eller tycker illa om Katja så kan jag lägga något pulver i hennes bil eller kläder eller handväska och det har ju hittats spår av kokain på toaletter i riksdagshuset. När det fanns spår på toa i riksdagshuset hos flera partier så minns jag att jag läste om att det fanns folk med tillgång till lokalerna som typ flashade med att ta dit polare efter en kväl på stan, det borde inte vara möjligt i regeringens lokaler.
Citera
2026-01-30, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Det beror på omständigheterna men det kan absolut spela roll, p.g.a. det tredje stycket i lagen.

Eftersom att Katja i det här fallet orsakade en trafikolycka, så skulle hon kunna dömas för rattfylleri även om hon inte hade narkotika i blodet.

Om åtalaren lyckas bevisa att hon hade narkotika i blodet, så spelar det troligtvis ingen roll att det också var alkohol för att hon oavsett blir dömd. Men, om det är någon sorts problem med den delen av bevisen så kan alkoholen vara relevant fortfarande.

Väntar med spänning på att någon ska ta fram ett enda exempel på när någon blivit dömd för rattfylla för att ha haft lagliga värden. Vad lagen säger är inte så intressant när det aldrig tillämpas i praktiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in