2026-01-29, 19:33
Medlem
tomyhockeys avatar
Polisen har förklarat krig

https://www.sverigesradio.se/artikel/gangledare-doms-till-fangelse-blir-av-med-lyxprylar
Citera
2026-01-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey

https://www.sverigesradio.se/artikel/gangledare-doms-till-fangelse-blir-av-med-lyxprylar

6 månader… De kunde väl ha gett honom lite till så han hölls inlåst över sommaren åtminstone. Men de kanske kan kalla in honom i april?
Citera
2026-01-30, 00:00
Medlem
Citat:

😂

Jag visste att han hade ett syfte med sin godhet i tråden om försvunna Hanna i Uddevalla. Nu har han anmält polisen för en massa saker. Han använder henne som ett slagträ mot polisen för sin egen personliga vendetta.

Citat:
Ursprungligen postat av Barayoe
Jag gjorde det redan i Tisdags den 20:e. Till Riksdagens ombudsmän (JO) till och börja med. Om Polisen inte anmäler sig själva för Grovt tjänstefel samt grovt vållande till annans död eller grovt vållande till kroppsskada.

Här kommer min anmälan:
Utskrift - JO-anmälan

Mot vem riktas anmälan:
Myndighet och ev. tjänsteman som anmälan riktar sig mot:
Polismyndigheten i Uddevalla

Eventuellt ärende- eller diarienummer hos berörd Myndighet:
Hanna Russberg 18år Torslanda

Beskriv ärendet:
Beskriv vad som hände och när det ägde rum. Om det gäller en specifik
händelse, ange om möjligt tid och datum.:
Enligt uppgifter så blev Hanna Russberg 18 år (född 2007-10-11) ifrån Torslanda
omhändertagen av Polis och anhållen den 5e Januari 2026. Därefter släppt бe Januari 2026
utan jacka och utan telefon i dåligt tillstånd. Den 7e Januari 2026 efterlyses hon av Missing
People.

Av en slump på Facebook den 7:e Januari 2026 av en privatperson som lägger ut
upphittade Jeans om någon saknar dom. Därefter flyttas fokus om Hanna till byxorna och
fyndplatsen. Därefter samma dag den 7e Januari 2026 uppger Polisen att ytterligare plagg
tillhörande Hanna har återfunnits.

Hanna anmäldes försvunnen redan 2026-01-06. Missing Peoples efterlysning är daterad
2026-01-07 01:00.

Polisen sökte intensivt fram till och med Måndag 2026-01-12 men bedömer därefter att de
är klara med sökandet. Hanna hittades naken i snön och död 2026-01-19 runt 18:00 tiden.
Högst troligt av hypotermi.

Hanna hittades runt samma plats som kläderna hittades. Varför tog det drygt 2 veckor att
hitta henne?

Anmälarens syn på händelsen:
Kunde detta har förhindrats av att hon fick behålla sin jacka eller sin mobiltelefon?

Varför tog det drygt 2 veckor att hitta henne?

Vem godkände att släppa ut henne ifrån arresten?

Vem gjorde läkarebedömning om hennes tillstånd?

Vilka mer brister gjordes i detta ärende?

Hur ser loggboken ut i arresten och under hela processen?

Varför har Polisen varit så tyst i media om detta ärende? Vilket har lett till spekulationer,
otrygghet hos allmänheten och ett flertal grovt förtal mot personer som andra personer
misstänker kan ha gjort något brottsligt mot Hanna.

Vad kan förbättras så inget liknande sker igen? Oavsett ålder och kön. Människors liv är lika
värda.

Bifogade filer:
Skärmavbild 2026-01-20 kl. 23.17.24.png, storlek: 761.47 KB
Skärmavbild 2026-01-20 kl. 23.16.47.png, storlek: 709.81 KB
Skärmavbild 2026-01-20 kl. 23.18.35.png, storlek: 400.91 KB

Kontaktuppgifter:
Förnamn:
Joe
Efternamn:
Carlson

(och alla mina kontakter uppgifter för att följa upp ärendet och uppdatera er).

Fick detta på mail 2 dagar senare:

Mottagningsbevis
Riksdagens ombudsmän (JO) har tagit emot din anmälan 2026-01-20 och den har fått diarienummer 962-2026.
Citera
2026-01-30, 10:06
Medlem
Elikos avatar
Hur kan man bara få 6månader för försäljning av kokain? Var det sönderbankat eller?
Citera
2026-01-30, 13:15
Medlem
Citat:

Hej. Det är inte mig det handlar om. Det är en amatör som tror han kan kombinera sin låga inkomst med svart inkomst. Killen är född 1996 och hans förnamn börjar på A.

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
6 månader… De kunde väl ha gett honom lite till så han hölls inlåst över sommaren åtminstone. Men de kanske kan kalla in honom i april?

Citat:
Ursprungligen postat av trombocytopeni
😂

Jag visste att han hade ett syfte med sin godhet i tråden om försvunna Hanna i Uddevalla. Nu har han anmält polisen för en massa saker. Han använder henne som ett slagträ mot polisen för sin egen personliga vendetta.

Hej. Det är inte mig det handlar om. Det är en amatör som tror han kan kombinera sin låga inkomst med svart inkomst. Killen är född 1996 och hans förnamn börjar på A.

Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Hur kan man bara få 6månader för försäljning av kokain? Var det sönderbankat eller?

Så ni får fortsätta hålla tummarna om/när det blir min tur.
Citera
2026-01-30, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocytopeni
😂

Åter igen, det handlar inte om mig.

På denna artikel kan ni läsa om att killen är 29år. Jag är 34år.

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/gangtopp-i-uddevalla-doms-till-fangelse.114151c4-7fb3-4293-9d88-06d2ac7594e6

”Uddevalla En 29-årig man som av polisen har pekats ut som en ledarfigur inom den kriminella nätverksmiljön i Uddevalla döms till fängelse – och blir dessutom av med kontanter och lyxprylar till ett värde av nästan 300 000 kronor.”
Citera
2026-01-30, 14:20
Medlem
Elikos avatar
Citat:

Tvivlar inte på att den användaren sprider falska rykten, sett han i flera trådar.. Oavsett svarade du inte på min frågeställning.
Citera
2026-01-30, 15:03
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:

Okej bra trodde bara polisen ville sätta dit dig eftersom du gjorde JO anmälan mot polisen i Hanna fallet .
Citera
2026-01-30, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Tvivlar inte på att den användaren sprider falska rykten, sett han i flera trådar.. Oavsett svarade du inte på min frågeställning.

Det står i artikeln följande
29-åringen döms däremot till fängelse – i sex månader, eftersom det gått så lång tid sedan brottet inträffade.

Sök bara på mitt namn så ser du min ålder.

Det är inte mig de skriver om.
Citera
2026-05-12, 13:14
Medlem
Citat:
Det står i artikeln följande
29-åringen döms däremot till fängelse – i sex månader, eftersom det gått så lång tid sedan brottet inträffade.

Sök bara på mitt namn så ser du min ålder.

Det är inte mig de skriver om.

Stämmer ens din ålder ?
Med tanke på att du uppför sig som en 13 åring med chipstuttar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in