Citat:
Ursprungligen postat av
HugoStieglitz
Det har hänt att bögar raggar på mig, men jag bryr mig inte. De är ju bögar och det är ju deras natur att ragga på män.
Vissa heterosexuella män blir så arga av att bögar raggar på dem att de nästan vill slåss. Varför är det en så känslig sak om en bög är attraherad av en?
Hela fonement med särskilda klubbar för bögar är ju onödigt, det bästa hade varit om alla kunde gå till samma ställe och alla fick ragga på alla utan att folk ska bli kränkta och vilja slåss.
Vad jag vet brukar heterokvinnor i princip aldrig slåss med flator som raggar på dem.
Finns det ett problem med den manliga sexualiteten och i så fall varför?
Jag har aldrig förstått det här heller. Det är väl jättesmickrande om någon, helt oavsett kön, raggar på en även om man inte är intresserad.
Under en period hade jag rätt mycket gaypolare och gick på gayställen lite då och då. Hade ett par heteropolare som inte för sitt liv kunde förstå hur jag kunde göra det och undrade hur jag betedde mig om någon stötte på mig. Jag förklarade att det var väl bara att göra som tjejerna gör i de situationerna, låta snubben bjuda på drinkar och gå hem med någon annan.
Om jag skall spekulera så tror jag att det är folk med rätt bräckliga egon som reagerar med kränkthet och agressivitet när en man raggar på dem. Antingen blir de provocerade av att någon tycker att de ser "bögiga" ut (vad nu det betyder, det finns bögar som inte är det minsta fjolliga) eller så har de en undantryckt homosexualitet inom sig som de är rädda för. Denial is not just a river in Egypt.