2026-01-30, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Barnbidrag.

Alla får barnbidrag... Vad förstår du inte
Citera
2026-01-30, 06:44
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotrust
Min gissning är måns exfru ciara

Det stod att det var en svensk artist. Ciara är ju inte det.
Citera
2026-01-30, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webave
Alla får barnbidrag... Vad förstår du inte

Ursprungliga rubriken stod det endast "bidrag".
Citera
2026-01-30, 18:04
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
En kvalificerad gissning är ju Charlotte Perelli.

Skulle inte förvåna mig …
Citera
2026-01-31, 07:11
Medlem
Även lata som ligger hemma istället för att jobba.
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Barnbidrag får alla, även de rika blodsugarna
Citera
2026-02-06, 01:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
De får ju rut och rotavdrag mest hela tiden. Ingen arvsskatt. Jobbskatteavdrag. Rikemansfolk får oerhört mycket skattelättnader! Vilket kostar vanligt arbetande folk betydligt mer än kostnaderna för försörjningsstöd och lägstabelopp från försäkringskassan.
Alla i detta land är bidragstagare på flera olika sätt. Speciellt om man har barn.
Tror knappast att de 5% rikaste betalar in alla bidrag de inte behöver.

Däremot inte det minsta rätt att fuska till sej bidrag som Graafen, eller fortsätta att ta emot på felaktiga grunder. Har man flyttat utomlands så har man. Helt rätt att man förlorar förmåner man skulle haft om man bodde här. Tycker jag.

Jag har aldrig sagt att det är okej att fuska.

Men ja medelklassen får mycket rot- och rut-avdrag. Arvsskatten ska vi vara glada över att den är borttagen, må den aldrig komma åter, skatt på redan VÄL skattade pengar! Pomperipossa, som Astrid Lindgren sa.
Citera
2026-02-09, 13:36
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toppadshuuno
Tycker faktiskt lite synd om höginkomsttagarna här dom får aldrig något för att dom betalar in mer skatt.

Den klassiska "vad fan får jag för pengarna" medans kommunisterna som tycker det är jobbigt att sitta upp i soffan och dricka folkisar ska bara ha och ha.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sverige-det-nya-skatteparadiset

Detta är en gammal artikel så detta är knappast något nytt.
Ändå så många som pratar som om Sverige fortfarande befann sej på 70-talet.
Citera
2026-02-09, 13:43
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag har aldrig sagt att det är okej att fuska.

Men ja medelklassen får mycket rot- och rut-avdrag. Arvsskatten ska vi vara glada över att den är borttagen, må den aldrig komma åter, skatt på redan VÄL skattade pengar! Pomperipossa, som Astrid Lindgren sa.
Nej det har jag aldrig menat att du sagt heller: )

Ja, finns många pengar som skattas igen och igen. Svarta och vita pengar blandas samman.
Tycker också att det är bra att gåvoskatt och arvsskatt är avskaffade. Samtidigt så betyder det att de 1% som tjänar mest bara bygger på kapital i snabb takt och det går från generation till generation, vilket rimmar illa med det som många påstår, att det skulle vara så synd om mångmiljonärerna som måste betala så mycket i skatt. Många miljardärer jobbar inte ens och det är ju inkomstskatten som brukar klassas som hög. Fast inte med tanke på gratis skola, sjukvård och annat som civiliserade länder med värdighet förser alla sina medborgare med.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in