2026-01-29, 22:25
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Jag har läst och min åsikt kvarstår.

Ja, helsvenskar blir i minoritet i Sverige år 2051.
Citera
2026-01-29, 23:05
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Ja, helsvenskar blir i minoritet i Sverige år 2051.

Det är dom redan nu. Men du är väll knappt ute i samhället och rör dig.
Citera
2026-01-29, 23:19
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Det är dom redan nu.

Källa?
Citera
2026-01-29, 23:22
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Det räntar på ganska bra med sådana här också. Det kom en hel del del turkar, syrianer, chilenare, libaneser mm. redan på 1970- och 80-talet. Den första generationen av dessa är gamla nu och har barnbarn och i vissa fall barnbarnsbarn eftersom de skaffar barn mycket tidigare än svenskar. Det är över 30 år sedan somalier började anlända till Sverige i större mängder. År 2026 är dessa i 50- och 60-årsåldern, har barn som är födda i Sverige som i sin tur har barn och i vissa fall till och med barnbarn eftersom somalier är ett väldigt svårintegrerat folk som är duktiga på att hålla på sina traditioner även i Väst.

Den enorma kvantitativa ökningen i Sverige har framförallt skett sedan millennieskiftet, även om det absolut påbörjades tidigare.

Frankrike har en annan tidsprofil: mycket av den stora utomeuropeiska delen hänger ihop med kolonial/postkolonial migration (Maghreb, Subsahariska Afrika m.m.) som tog fart tidigare, särskilt efter 1945 och under efterkrigstiden.

Det anmärkningsvärda med Sverige är hur vi börjat hinna ifatt på så pass kort tid genom extrem politik. Sveriges 3:e generation är ännu betydligt mindre men växande.
Citera
2026-01-29, 23:24
Medlem
1754s avatar
Citat:
Källa?

Verkligheten. Den du inte lever i.
Citera
2026-01-29, 23:26
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Verkligheten. Den du inte lever i.

Jag går efter statistik, och inte efter drömmar som du.
Citera
2026-01-29, 23:35
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Det är det jag vill ta reda på. Det är bara Tyskland och Sverige på kartan jag länkade i OP.

Jag skulle tippa på att Belgien och Nederländerna är lika illa som Storbritannien och Frankrike. Eller?
Inte Nederländerna. Där är det inte så illa. Men Belgien är i klass med Frankrike och UK.

Skulle säga Frankrike är klart värst i Europa. Men det är för de historiskt under lång tid haft invandring främst från Afrika. Sen kommer UK, Belgien, Tyskland och Sverige.
Citera
2026-01-29, 23:37
Medlem
Citat:
Enligt kartan blir det 2051 för Sverige, och 2035 för Tyskland.

Tyskland är mycket värre än Sverige, men frågan är om Tyskland är värst i Europa.
Enligt SCB är svenskarna i minoritet ca 2063-2065 om fördelningen av barnafödande fortsätter som den gjort de senaste tio åren.
Citera
2026-01-29, 23:41
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Inte Nederländerna. Där är det inte så illa. Men Belgien är i klass med Frankrike och UK.

Skulle säga Frankrike är klart värst i Europa. Men det är för de historiskt under lång tid haft invandring främst från Afrika. Sen kommer UK, Belgien, Tyskland och Sverige.

Holländaren Eva Vlaadringebroek säger ju att i Nederländerna är holländare i minoritet i de tre största städerna.
Citera
2026-01-30, 03:11
Medlem
shitholecitizens avatar
Tyskland kommer snart att delas itu, igen. En sida för tyskarna, och en sida för invandrare och cpvänstern, så de kan leva lyckliga tillsammans i den misär de har skapat.
Citera
2026-01-30, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Ja för alla som inte är så korkade så de röstar på Sd och inte bryr sig om vad folk kommer ifrån utan hur de är som människor!

ja men det e väl därför det ser ut som det gör idag överallt i Europa, just pga vart dem kommer ifrån OCH hur dem är som människor. hade det varit lika många indier som kom hade det varit sinnessjukt med men resultatet hade inte varit samma det kan jag lova dig.
Citera
2026-01-30, 04:49
Medlem
Citat:
Källa?
bara gå utanför dörren så ser du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto