2026-01-29, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
Jag har haft med socialtjänsten o göra. Direkt när jag skriver det tänker 99,99% att felet ligger hos mig. Givitvis förlorade jag också då allt var sekressbelagt så jag vet inte ens vad som sades. Jag fick inte ens se ett beslut utan fick det över telefon och så var det klart med det.

Det låter hemskt att du inte får se handlingar som du själv är involverad i. Socialtjänsten borde granskas mer, de har alltför stor makt.
Citera
2026-01-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaahldemar
Jag lyssnade vad de sa i programmet- och det var en av sakerna. Lägger ingen värdering i det bara konstaterar att det var en av sakerna utredningshemmet antecknade. Kollade på just den delen av programmet en gång till, för jag blev osäker när en annan person skrev att utredningshemmet inte hade några anmärkningar.

Tack för att du delar med dig, inte pallat att se programmet så vet bara vad jag läst mig till.
Det är nåt som skaver med att de noterar nåt sånt.
Citera
2026-01-29, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toppadshuuno
Låter rimligt att lämna ett spädbarn ensamt på ett bord är ju bara standardmått på 70cm ovanför marken vad skulle kunna hända där är bara upp och hoppa... Skulle inte ens tänka tanken att göra en sådan sak hon är ju helt mental.

Vad var Malin förklaring att hon var trött efter förlossningen?

Man börjar ju se en röd tråd visa sig i denna historien.

Tycker det borde ställas högre krav är man kliniskt efterbliven kanske man inte är den mest lämpade föräldern.
Nog för att en nyfödd inte kan vända sig eller röra sig och det inte kan hända något om man lämnar en så liten bebis för ett ögonblick men det är ändå något som är oroväckande , ska liksom sitta i ryggmärgen att det inte är något man gör
Citera
2026-01-29, 20:41
Avslutad
Citat:
De säger i programmet att personalen antecknat att hon lämnat barnet på ett bord, skriksjunger i duschen och att hon fokuserar mer på sig själv än barnet, att hon inte lyssnar tillräckligt på dem. Deras slutsatser var att Malins mående riskerade barnets anknytning till Malin. Däremot verkade barnet må bra.

Det skulle inte jag kalla inget fel på Malins behandling av sitt barn.
Det med bordet minns jag henne och maken pratat har för mig hon fick besked om att hon skulle få vara kvar 4 veckor till eller vad det nu var och lämnade sitt barn på bordet I PERSONALENS HÄNDER för att hon höll på att svimma.

Skriksjunga i duschen har jag också gjort. Är jag efterbliven då?
Citera
2026-01-29, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Det med bordet minns jag henne och maken pratat har för mig hon fick besked om att hon skulle få vara kvar 4 veckor till eller vad det nu var och lämnade sitt barn på bordet I PERSONALENS HÄNDER för att hon höll på att svimma.

Skriksjunga i duschen har jag också gjort. Är jag efterbliven då?

Kanske inte efterbliven (vad det nu betyder) men ouppmärksam på allvaret i situationen om du gör det på ett behandlingshem där du vet att du observeras för ditt beteende.
Citera
2026-01-29, 21:00
Medlem
Vilken myndighet kan kliva in och granska Socialtjänsten i Örebro? Verkar vara ett gäng grogghaggor och hippies som jobbar där.
Citera
2026-01-29, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Vilken myndighet kan kliva in och granska Socialtjänsten i Örebro? Verkar vara ett gäng grogghaggor och hippies som jobbar där.

IVO och JO.
Citera
2026-01-29, 21:10
Avslutad
Citat:
Kanske inte efterbliven (vad det nu betyder) men ouppmärksam på allvaret i situationen om du gör det på ett behandlingshem där du vet att du observeras för ditt beteende.
Driver du? Om du känner ett blodtrycksfall och lyckas lägga ifrån dig ditt barn till personalen (som var med) innan du drar i backen... är du ouppmärksam? Bättre att man tar med sig ungen i fallet och spräcker skallen på det?
Citera
2026-01-29, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino

Utvisa de skyldiga!!!...vill inte skriva ut vilket straff de borde få.
Citera
2026-01-29, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Driver du? Om du känner ett blodtrycksfall och lyckas lägga ifrån dig ditt barn till personalen (som var med) innan du drar i backen... är du ouppmärksam? Bättre att man tar med sig ungen i fallet och spräcker skallen på det?

Jag svarade på hans fråga längst ner, om jag tyckte han var efterbliven för att han skriksjunger i duschen. Är inte så bra på citerandet på FB. Ber om ursäkt om det blev otydligt.
Citera
2026-01-29, 21:15
Avslutad
Citat:
Så du menar på allvar att hon lämnade barnet i personalens händer men personalen skriver att hon bara lämnade sitt barn på bordet låter ju helt sjukt...
Delägare i hemmet sitter i samma instancer som de som bestämmer huruvida patienter är färdigbehandlade eller behöver sitta några veckor till. Cederängen i västerås, har skett mord där, ständiga lusproblem, brandinspektioner klagar varje gång och tidigare förvarades missbrukare, förståndshandikappade och vanliga föräldrar i samma utrymme. Bråk och slagsmål varje dag. Deras tillstånd kvarstår, inga problem tycker ivo.
Citera
2026-01-29, 21:15
Medlem
Citat:
Så du menar på allvar att hon lämnade barnet i personalens händer men personalen skriver att hon bara lämnade sitt barn på bordet låter ju helt sjukt...

Vårdpersonal är kända för att ljuga och förtala patienter!

Allt för att dölja egna misstag.

Tyvärr finns många gravt störda arbetandes inom vården...
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2026-01-29 kl. 21:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in