2026-01-29, 20:56
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Det borde vara lätt att kolla om man drog ut en ben bit och analyserade den, är som årsringarna på ett träd.

Behöver bara några hårstrån från en misstänkt, behövs ingen benbit.
Citera
2026-01-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det är väl ganska ovanligt att man börjar missbruka efter 50? Hon bör rimligen ha haft missbruksproblem i många år.

Ja, hon kan ha gått i möten hos Anonyma Narkomaner under flera år:
”-Hej, Jag heter Katja, och jag är narkoman.”
Citera
2026-01-29, 21:02
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Ja, hon kan ha gått i möten hos Anonyma Narkomaner under flera år:
”-Hej, Jag heter Katja, och jag är narkoman.”

Har Katja verkligen den självinsikten? Jag hittar inget som tyder på det.

Katja tycker nog bara hon är "en skön och sprallig tjej" som gillar att "dra en lina" för att känna sig yngre och mindre ful.

Som exklusiv partyknarkare som bara använder "fina" droger kan Katja fortsätta att se ned på knarkare och fattighjon med under 80.000 i månadslön.
Citera
2026-01-29, 21:03
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Och där kom det fram att Råttkatja var en simpel tjuv också!

Hela ravekommissionen bedrevs av ett pack poliser som bara jobbade tillsammans, inte hade någon utomstående kontroll, som jobbade i en gråson av angivare, civilare och uniformerade. Kopplade till diffusa nätverk och lösa tyglar. De gjorde lite som de ville och precis som alltid missbrukades all makt de fick med tiden.

Ravescenen var en renodlad ungdomsscen där de äldsta var runt 25 och de flesta andra runt 16-25. Där kunde de härja fritt. De poliserna begick lika många övergrepp som Norrmalmskårens poliser i de stora van-bilarna på 90talet.
Citera
2026-01-29, 21:06
Medlem
fejsetnr1s avatar
Varför ställer ingen frågan hur någon som gör allvarligt fel osv. Får vara kvar med otroligt bra lön.. detta är helt sjukt...
Citera
2026-01-29, 21:07
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Hur resonerar du kring att arvodet ska nollas helt samtidigt som mandatet behålls?
Jag frågar därför att riksdagsuppdraget enligt systemet inte är ett anställningsförhållande utan ett förtroendeuppdrag, där arvodet är tänkt att följa mandatet, inte närvaron i sig.

Har en liten fundering om det här med arvodet och omställningsersättningen.
För hon sitter ju kvar på sitt personliga mandat tills den nyvalda riksdag tar över.
Då den nyvalda riksdagen tar över har hon suttit 2 mandatperioder & fyllt 55.
Ja, hon fyller 1v efter mig i september och är då över 55 när mandatet är över.
När perioden är över får hon 3 års omställningsarvode, över 55år 8år i riksdagen.
Då fyller hon 58 innan den ersättningen upphör och har då rätt att gå i pension.
Det där 65-67år gäller inte fd. & aktiva riksdagsmän dom har rätt till pension vid 58.
Citera
2026-01-29, 21:08
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Hela ravekommissionen bedrevs av ett pack poliser som bara jobbade tillsammans, inte hade någon utomstående kontroll, som jobbade i en gråson av angivare, civilare och uniformerade. Kopplade till diffusa nätverk och lösa tyglar. De gjorde lite som de ville och precis som alltid missbrukades all makt de fick med tiden.

Ravescenen var en renodlad ungdomsscen där de äldsta var runt 25 och de flesta andra runt 16-25. Där kunde de härja fritt. De poliserna begick lika många övergrepp som Norrmalmskårens poliser i de stora van-bilarna på 90talet.

Ja, det låter som om Katja passade in som fisken i vattnet där i ravekommissionen. Inget ansvarsutkrävande och fri tillgång till droger. Samma stil hon fortsatte med i Riksdagen, insynsråd och utskott.

Nu delar Katja inte SD:s värderingar längre efter att hon lämnat partiet så hennes kontakter med de kriminella nätverken kan fördjupas då hon inte längre behöver vara rasist.
Citera
2026-01-29, 21:10
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fejsetnr1
Varför ställer ingen frågan hur någon som gör allvarligt fel osv. Får vara kvar med otroligt bra lön.. detta är helt sjukt...

Jag håller med, även om det är en mer generell diskussion. Hade Katja Nyberg nu haft någon slags moralisk kompass hade hon lämnat riksdagen helt. Men så fungerar inte våra politiker.
Citera
2026-01-29, 21:12
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
För hon sitter ju kvar på sitt personliga mandat tills den nyvalda riksdag tar över.
När perioden är över får hon 3 års omställningsarvode, över 55år 8år i riksdagen.
Då fyller hon 58 innan den ersättningen upphör och har då rätt att gå i pension.
Det där 65-67år gäller inte fd. & aktiva riksdagsmän dom har rätt till pension vid 58.

Bra att du redde ut det. Då har Katja råd att fortsätta med sitt kokainmissbruk och måste inte hoppa av det åtminstone.

Katja tackar för SD-väljarnas förtroende!
Citera
2026-01-29, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68

Sedär ja det hade hon räknat ut fint, precis som den där liberalen gjorde för några år sedan.
Citera
2026-01-29, 21:13
Medlem
När fan ska folk vakna och förstå att hon inte är den enda polis som använder narkotika. Har mött åtskilliga kokain stinna plitar i yttre tjänst. Har även fått det bekräftat från flera advokater att det inte är ovanligt. Det är dags att folket reser sig och säger ifrån, innan vi har en polisstat på riktigt....
Citera
2026-01-29, 21:15
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Vad är problemet med det menar du? Du tror polisen tog din öl och tabletter för att partyknarka själva. Hahaha!

Sådan typisk missbrukslogik. Sådana här inlägg får mig att fundera på om den där SD-häxan inte är oskyldig ändå.

Här är en favotithändelse på ämnet:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/polis-testades-positiv-for-amfetamin-pa-ravefesten-vid-dragon-gate-atal-vacks

Men det kan väl aldrig hända?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/narkotika-forsvann-fran-polishuset-nu-kommenterar-polischefen

Nio Kilo Kola som ingen riktigt har koll på:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/har-hittar-svt-det-beslagtagna-kokainet-lag-bortglomt-i-sex-ar?

Här stals visst beslags-öl som tråkigt nog inte var öl utan amfetaminolja. En dog:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/kvinna-dog-pa-fest-polis-doms-for-tjanstefel

Hur mycket kontanter, cyklar, NARKOTIKA, alkohol och annat som polisen stjäl vet vi inte. Men det är inte vare sig små mängder eller vid få tillfällen det sker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in