2026-01-29, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Var det 2 gram eller är det en trådsanning?
Var det kokain i zip-påsen eller är det en trådsanning?
Var hon påverkad av kokain när hon provtogs och inte amfetamin eller heroin eller är det en trådsanning?

Enligt mediauppgifter har en påse med 2 gram misstänkt kokain hittats i samband med kroppsvisitering. Det är inte fastställt vad påsen faktiskt innehåller, och såvitt jag sett har inte polis eller åklagare uttalat sig om den faktiska vikten offentligt.

Avseende provsvaren är det enda vi vet att hon var positiv på någon narkotikaklassad substans. Att det skulle vara kokain är en trådsanning.
Citera
2026-01-29, 20:26
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vad menar Martin?

"Sätter man sig i en bil med narkotika och alkohol i kroppen en vardag då har man problem."

Är det ok som polis att sätta sig bakom ratten med narkotika och alkohol i kroppen på helgen enligt Martin? Då kan man knappast ha några problem enligt Martin?

Här får nog Martin förtydliga lite om vad han menar när han uttalar sig om Katjas fyllekörning.

Jag reagerade också på det. Han är stenkorkad.
Citera
2026-01-29, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
"Mannen åtalades efter att han visat sig ha amfetamin eller metamfetamin i kroppen. Det uppdagades i samband med att han var på utbildning på annan ort och behövde söka vård."

Intressant. Det kanske blir samma utfall för Katja Nyberg.

Tveksamt. Ringa brott är i regel inte tillräckligt för att förlora arbetet som polis. Har dock svårt att se att detta skulle vara fråga om ringa brott utifrån kända uppgifter.

Därtill ska väl även kanske poängteras att hon tidigare har haft ett ärende i ansvarsnämnden avseende hennes detektivbyrå som annonserade slagligar i polisiära register mot betalning (hur hon inte fick sparken då är en gåta). Huruvida det vägs in vid bedömningen saknar jag kunskap om, men det känns som ett rimligt antagande att man gör en helhetsbedömning.
Citera
2026-01-29, 20:27
Medlem
Ja inte blir förvånad ett parti fullt av White trash då
Blir det så här. Det kommer dyka upp sådana här fall
I SD
Citera
2026-01-29, 20:28
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldey
Enligt mediauppgifter har en påse med 2 gram misstänkt kokain hittats i samband med kroppsvisitering. Det är inte fastställt vad påsen faktiskt innehåller, och såvitt jag sett har inte polis eller åklagare uttalat sig om den faktiska vikten offentligt.

Avseende provsvaren är det enda vi vet att hon var positiv på någon narkotikaklassad substans. Att det skulle vara kokain är en trådsanning.

Tack. Vilka är mediauppgifterna? Någon etablerad media eller någon ”blogg”?
Citera
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Var det 2 gram eller är det en trådsanning?
Var det kokain i zip-påsen eller är det en trådsanning?
Var hon påverkad av kokain när hon provtogs och inte amfetamin eller heroin eller är det en trådsanning?
Enligt aftonbladets ursprungliga avslöjande var det 2 gram, och de har ju troligtvis fått den uppgiften direkt från polisen.

Det är fortfarande inte känt vad som var i påsen eller vad proverna visade påverkan av. Vitt pulver i en liten påse tyder ju dock starkt på att det är kokain det rör sig om och därför är det troligt att det var samma som hon hade i blodet. Men ingenting är med säkerhet bekräftat på den punkten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Naturligvis vill Polisen avskeda henne men det finns särskilda regler för sådana ärenden. Det finns trots allt en anställningstrygghet även om man begår brott och man köper ut henne med avgångsvederlag.

Inte om du begår brott. Då kan du bli av med jobbet direkt. Särskilt om du jobbar som polis vars jobb är att förhindra att folk gör det du gjort. Hon ryker.

Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Inte så lätt, man måste som arbetsledare erbjuda behandling för den som har beroendeproblem.

För det krävs att hon erkänner att hon har problem och går med på rehabiliterande behandling. Något säger mig att hon inte kommer känna igen sig i en beroendeproblematik…

Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Det förtroendet som väljarna gav henne är nog helt bortblåst nu!
Hur många personkryss fick denna pundare i valet?
Synd att partierna inte kan kasta ut såna här typer från sina riksdagsplatser. En ändring på reglerna borde göras.

Exakt!!!! Som att förtroende är något statiskt. Vilken j-a idio^ som säger så. Fattar hon inte att förtroende rök när hon stoppade i sig droger? och sen köra rattfull… hallå, har någon sett mitt förtroende?! 👀
Citera
2026-01-29, 20:29
Medlem
Citat:
Tack. Vilka är mediauppgifterna? Någon etablerad media eller någon ”blogg”?

Bland annat Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/V61da4/5-punkter-om-narkotikamisstankarna-mot-katja-nyberg

Ps. Med att det inte är fastställt vad påsen innehåller menar jag naturligtvis att det inte är offentligt. Provsvaret har sannolikt kommit polis och åklagare till handa.
Senast redigerad av Eldey 2026-01-29 kl. 20:32. Anledning: ps
Citera
2026-01-29, 20:30
Medlem
Det är inte första gången som koks-Katja är i farten.

https://www.dagensarena.se/innehall/sd-politiker-fick-dubbla-ersattningar-vagrar-betala-tillbaka/
Citera
2026-01-29, 20:36
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Får hoppas hon röstar med alliansen i omröstningar framöver då.

Hur fan kan man få sitta kvar med lön efter man begått brott?
Citera
2026-01-29, 20:36
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldey

Enligt åklagaren själv påträffades inte påsen vid kroppsvisitering dvs. inte på Kajsa.
Enligt åklagare påträffades en liten påse då inlämnade tillhörigheter gicks igenom.
Vad den lilla påsen vägde, såg ut, hittades eller vad den innehöll vet ingen.
Ja just ja, bara åklagaren vet och han vill inte säga vad analysen visade (ännu)
Citera
2026-01-29, 20:37
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Preacher.
Det är inte första gången som koks-Katja är i farten.

https://www.dagensarena.se/innehall/sd-politiker-fick-dubbla-ersattningar-vagrar-betala-tillbaka/

Jag tycker det kan vara ok att behålla sin riksdagsplats men arvodet bör nollas helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in