2026-01-29, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Eller så slutar du gissa bara då du inte känner mig övht, blir bara komiskt.
Jag har rökt i över 30 år världen över och har bland annat bott i Amsterdam i nästan 8 år tidigare i livet.

Jag har inte rökt övht på flera år pga arbetet men har sedan några månader tillbaka större frihet igen.
Jag ville inte ge mig ut på gatan och har inga sådana kontakter kvar och såg diverse annonser om THC A. Hittade till denna tråden och såg diverse hemsidor/shoppar som listas.

Har testat, utan att nämna namn, thca hash och weed från 3 av dom mest nämnda shopparna i tråden. Ingen av dom har gett mig mer effekt än tungt huvud och tyvärr även huvudvärk.

Senast förra månaden var jag i Spanien och rökte weed från en klubb och kunde knappt stå på benen efteråt. Så där har du min nuvarande tolerans, så slipper du gissa.

Tycker det är rätt tydligt vem av oss som har ekonomiskt intresse i konversationen....

Jag frågar en sista gång, om du nu påstår jag blivit blåst av alla dom populära nämnda shopparna i tråden, när jag köpt deras dyraste varianter, så tar jag Väldigt gärna ett direkt tips på vilken sort och från vilken hemsida som jag borde överväga att Ge En Sista chans.

Om du inte kan göra det så ber jag dig vänligt att bara hålla käften istället för att försöka dumförklara mig, tack.

Jag litar inte ett skit på det du skriver. Antingen är du en langare eller så är du bara pantad, söndrrökt i huvudet och tror att alla är likadana och delar din tolerans.

Med din logik kan man säga att alla som säljer cannabis på gatan är bedragare som säljer spice då det förekommer.

Alla jag känner har en helt annan erfarenhet och stoners blir lika brända av en bra thca produkt som av vanligt gräs. I synnerhet folk som inte är missbrukare och använder sparodiskt.

En negativ effekt utav cannabis är att man blir naiv och paranoid verkar det som. Man faller lätt för konspirationsteorier t.ex. och paranoida vanföreställningar.

Om du säger att du prövat alla upgrades produkter och inte blivit stenad så ljuger du eller så är din hjärna skadad. Har som sagt inte testat alla shoppar(upgrade, isolat på Swizzle och en THCa vape som var riktigt bra på den butiken som gick ner), så jag säger inte att alla eller ens majoriteten är legit. Det är ju vinstintresse där också.

Tror vissa butiker säljer någon analog till THCa, därav vissa inte får rätt effekter. Äkta THCa är 100% identiskt med det du blir hög på i vanlig cannabis. Går inte att skilja dessa åt då det är 100% samma kemiska struktur enligt forskningen och analyserna.
Sedan så är vissa produkter inte balanserade, för hög mängd cbg eller cbd kan ta över psykotropiska effekter t.ex.
Samt att cbn, cbc, cbt osv spelar också stor roll i effekten. Terpener mer än vad man tror.
Senast redigerad av R0b0t 2026-01-29 kl. 19:20.
Citera
2026-01-29, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R0b0t
Jag litar inte ett skit på det du skriver. Antingen är du en langare eller så är du bara pantad, söndrrökt i huvudet och tror att alla är likadana och delar din tolerans.

Med din logik kan man säga att alla som säljer cannabis på gatan är bedragare som säljer spice då det förekommer.

Alla jag känner har en helt annan erfarenhet och stoners blir lika brända av en bra thca produkt som av vanligt gräs. I synnerhet folk som inte är missbrukare och använder sparodiskt.

En negativ effekt utav cannabis är att man blir naiv och paranoid verkar det som. Man faller lätt för konspirationsteorier t.ex. och paranoida vanföreställningar.

Om du säger att du prövat alla upgrades produkter och inte blivit stenad så ljuger du eller så är din hjärna skadad. Har som sagt inte testat alla shoppar(upgrade, isolat på Swizzle och en THCa vape som var riktigt bra på den butiken som gick ner), så jag säger inte att alla eller ens majoriteten är legit. Det är ju vinstintresse där också.

Tror vissa butiker säljer någon analog till THCa, därav vissa inte får rätt effekter. Äkta THCa är 100% identiskt med det du blir hög på i vanlig cannabis. Går inte att skilja dessa åt då det är 100% samma kemiska struktur enligt forskningen och analyserna.

Har gjort en beställning på hampabonden, uppdaterar om butiken är grön/om jag blir nöjd med köpet.
Några vänner köpte några oljor från hampabonden som skickat ut diverse mail för "erbjudanden" men frakten verkar seg och butiken svarar inte längre så människorna som köpt det är rätt irriterade själv och är på mig, då butiken tog deras 1000k

bara för du blev blåst på dina knaster ska du väl inte vara otrevlig mot folk som röker äkta varor? ta en break och lugna dig vännen
Citera
2026-01-29, 19:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av janer2k
verkar vara någon hjärnskada av att knarka massa konstiga lagliga substanser, eller så är det bara marknadsföring för shops

Lutar åt det sistnämnda, enda logiska med tanke på all smörja han skriver och försöker dumförklara folk. Verkar lite väl engagerad, brukar ju betyda en sak.
Citera
2026-01-29, 19:22
Medlem
Citat:
Har gjort en beställning på hampabonden, uppdaterar om butiken är grön/om jag blir nöjd med köpet.
Några vänner köpte några oljor från hampabonden som skickat ut diverse mail för "erbjudanden" men frakten verkar seg och butiken svarar inte längre så människorna som köpt det är rätt irriterade själv och är på mig, då butiken tog deras 1000k

bara för du blev blåst på dina knaster ska du väl inte vara otrevlig mot folk som röker äkta varor? ta en break och lugna dig vännen
Har inte köpt någon knaster, är vänner som köpt någon icke rusgivande produkt som inte har något med thc och göra. Hampabonden hade hög belastning och skickade ut information om det, därav tog det lite längre tid.

Ta och nyktra till från knarket, ta dig i kragen och gör något med ditt liv istället för att röka ner dig nonstop. Väx upp liksom.

Jag är inte elak, jag svarar på era paranoida vanföreställningar och generaliseringar där ni inbillat er att ert knark är bättre än andras och lögner där ni smutskastar alla butiker bara för ni köpt någon skit som inte varit så bra. Smarta människor missbrukar inte ens. Cannabis är coolt när man är 16 år gammal liksom.

Citat:
Lutar åt det sistnämnda, enda logiska med tanke på all smörja han skriver och försöker dumförklara folk. Verkar lite väl engagerad, brukar ju betyda en sak.
Men vad ska man skriva när folk är dumma? Samt har paranoida vanföreställningar och tror att alla har samma. Cannabismissbruk gör dig trög, det vet alla ärliga.

Jag gillar inte desinformationen langare sprider då man har något vinstintresse i det. Jag har inget med upgradenatural eller någon annan butik och göra och enbart köpt några produkter och haft bra erfarenheter, samma gäller många vänner som fått pröva produkter och köpt själv av butiken.

Fakta kvarstår:
Äkta THCa är det THCt vanlig cannabis innehåller. 1000tals analyser bekräftar detta. Att sedan någon kass butik sålt något annat som thca gör det inte icke legit på andra håll.
Senast redigerad av R0b0t 2026-01-29 kl. 19:28.
Citera
2026-01-29, 19:24
Medlem
Citat:
Har inte köpt någon knaster, är vänner som köpt någon icke rusgivande produkt som inte har något med thc och göra. Hampabonden hade hög belastning och skickade ut information om det, därav tog det lite längre tid.

Ta och nyktra till från knarket, ta dig i kragen och gör något med ditt liv istället för att röka ner dig lortig nonstop. Väx upp liksom.
Väx upp XD Säger en marknadsförare för knaster som sitter på flashback hela dagen och argumenterar att knaster hen köper är likt med bra röka nice try bot xD lika gärna ta en näve gräs utomhus och rök du de kommer få samma effekt som du redan betalar för
Senast redigerad av janer2k 2026-01-29 kl. 19:29.
Citera
2026-01-29, 19:29
Medlem
Citat:
Väx upp XD Säger en marknadsförare för knaster som sitter på flashback hela dagen och argumenterar att knaster hen köper är likt med bra röka nice try bot xD lika gärna ta en näve gräs utomhus och rök du de

Yikes, man ser verkligen hur missbruket fördummat er. Det som är negativt med cannabis är att man själv inte märker effekterna på intelligensen, minnet, kognitiva förmågor när man väl är i dimman av missbruk av sådant.

Marknadsförare
Jo tjena. Bara för ni haft en annan erfarenhet betyder det inte att alla kommer ha samma erfarenhet. Sluta trolla.

Bara för jag varit väldigt nöjd med Upgrades produkter(iaf det jag testat) betyder inte att jag är någon "marknadsförare". Isåfall är ni marknadsförare för narkotika för det är det ni marknadsför när ni säger att det "gör er mer brända".
Inse att bra butiker sköter sig proffsigt och får återvändande nöjda kunder - behöver inte vara någon paranoid konspiration bakom det hela som ni verkar inbilla er. Paranoia är en vanlig bieffekt av cannabis/thc.
Senast redigerad av R0b0t 2026-01-29 kl. 19:34.
Citera
2026-01-29, 19:41
Avslutad
Citat:

Men vad ska man skriva när folk är dumma?

Ingenting alls? Varför känner du behovet av att försvara shopparna och produkterna?
Väldigt olustigt att bli påhoppad och anklagad för det ena och andra, av någon som påstår sig varken röka produkterna själv eller sälja, enbart för att man flikar in med sina erfarenheter.

Jag beställde 5 gram thc a hasch i måndags, 5 gram för över 700 kr (vanligtvis närmare 900 men rabatt nu), fick hem det idag och såg fram emot att testa.

Rökte en joint, ingen effekt. Rökte en till, tungt huvud. Rökte en tredje, huvudvärk tillkommen.
Nu sitter jag här med en dyr bit svart gummi hash som luktar väldigt onaturligt och där jag mest överväger om jag skall spola ner den eller slänga i komposten.

Så enkelt är det, men tack för dina inputs även fast påhoppen inte uppskattas alls.
Citera
2026-01-29, 19:48
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ingenting alls? Varför känner du behovet av att försvara shopparna och produkterna?
Väldigt olustigt att bli påhoppad och anklagad för det ena och andra, av någon som påstår sig varken röka produkterna själv eller sälja, enbart för att man flikar in med sina erfarenheter.

Jag beställde 5 gram thc a hasch i måndags, 5 gram för över 700 kr (vanligtvis närmare 900 men rabatt nu), fick hem det idag och såg fram emot att testa.

Rökte en joint, ingen effekt. Rökte en till, tungt huvud. Rökte en tredje, huvudvärk tillkommen.
Nu sitter jag här med en dyr bit svart gummi hash som luktar väldigt onaturligt och där jag mest överväger om jag skall spola ner den eller slänga i komposten.

Så enkelt är det, men tack för dina inputs även fast påhoppen inte uppskattas alls.
Säg vilka shoppar som du har fått bunk från. Att du inte vill nämna någon vid namn är misstänkt.
Citera
2026-01-29, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Säg vilka shoppar som du har fått bunk från. Att du inte vill nämna någon vid namn är misstänkt.

Misstänkt hur? Dummaste jag läst på flashback.
Jag listar inte shoppar av integritetsskäl, men läser du inlägget du citerade så är det inte svårt att räkna ut vilken i alla fall en utav webshopparna är, som jag beställde från senast denna veckan.

Var är det du ens antyder? Vad skulle jag ha för personlig vinning i att komma med falska upplevelser?

Sista avtryck jag lämnar i denna tråden:
Jag har beställt från hemsidor som nämnts flitigt i tråden och som bland annat DU rekommenderat. Jag har beställt, i flera fall, deras dyraste varianter.
Gav det en sista chans men den sista chansen slutar med att jag, strax efter att jag skrivit klart detta, reser mig upp och slänger den svarta gummibiten, huvudvärk till kostnad av 700 kronor, rätt ner i komposten.

Inte direkt dom smartaste som samlas i denna delen av forumet men det hade man nog inte räknat med på förhand heller. Tack för mig.
Citera
2026-01-29, 20:12
Medlem
Citat:
Jag listar inte shoppar av integritetsskäl, men läser du inlägget du citerade så är det inte svårt att räkna ut vilken i alla fall en utav webshopparna är, som jag beställde från senast denna veckan.

Var är det du ens antyder? Vad skulle jag ha för personlig vinning i att komma med falska upplevelser?

Jag har beställt från hemsidor som nämnts flitigt i tråden och som bland annat DU rekommenderat. Jag har beställt, i flera fall, deras dyraste varianter.
Gav det en sista chans men den sista chansen slutar med att jag, strax efter att jag skrivit klart detta, reser mig upp och slänger den svarta gummibiten, huvudvärk till kostnad av 700 kronor, rätt ner i komposten.

Inte direkt dom smartaste som samlas i denna delen av forumet men det hade man nog inte räknat med på förhand heller. Tack för mig.
Antar att du menar OG pusher? Hörde också från folk att den var keff/skum
Citera
2026-01-29, 20:15
Medlem
Fantens avatar
Citat:

Det är misstänkt eftersom det inte går att kontrollera det du påstår.

"Alla dom stora"...". Jag vet inte vilka det skulle vara, eftersom det är flera som påstår sig vara störst.

Jag antyder ingenting, men om skon passar..

Din offerkofta, med taggarna utåt är också misstänkt. Om dina påståenden är legita så finns det ingen anledning till att inte låta andra syna dom. Du vet, den vetenskapliga metoden? För du är väl inte orolig för att någon annan skulle få en upplevelse som är motsatt det du påstår?
Citera
2026-01-29, 20:15
Avslutad
Citat:
Antar att du menar OG pusher? Hörde också från folk att den var keff/skum

Nej, afghan hashish säljs produkten som och skall innehålla 50% THC A men jag fick enbart huvudvärk och den ser väldigt annorlunda ut än på deras bilder på hemsidan.
Fick hem en helt svart klump, som luktar väldigt onaturligt. Men fick den iaf i en fin liten låda, perfekt som samlarobjekt.......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in