2026-01-29, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Båda biologiska föräldrarna, sjukvården, utredningshemmet och bvc är av åsikten att delad vårdna är att föredra. Socialtjänsten säger vänligt men bestämt "NEJ" och reffererar till de bevis som fanns för över ett år sedan, vilka alla antingen är falska eller inte allvarliga nog att motivera umgängesbegränsning. Som VÄL kännt av nästan alla som deltagit i en utredning utförd av socialtjänsten, kryddas det fritt om bevisen inte räcker till.

Är säkert så att delad vårdnad vore mest rätt, men jag svarade på en fråga om vad som utelämnats. Och jag tycker som sagt hela diskussionen är alltför vinklad. Vilket leder till onödigt mycket hat.

Förresten om nu pappan tycker mamman är en fungerande mamma är det väl bara att låta henne umgås med barnet oftare. Men det görs inte och frågan är varför.

Något stämmer liksom inte i historien, men hatiska människor med alltför stor empati och alltför liten hjärna går rakt in i mördar-mode mot soc-kärringarna. Det är fan inte bra, och det är lika mycket medias fel som hatar-maffians och soc-kärringarnas.
Citera
2026-01-29, 18:37
Medlem
Citat:
Sorry, behöver inte läsa artikeln. Har kännt hennes nuvarande man i över 30 år och henne sedan de träffades, firat jul och andra helger ihop. Vad du fantiserar ihop mellan raderna i en artikel på internet är irrelevant.

Det som borde störa dig och alla andra mest i detta är dock att läkare kommer undan med att skriva in diagnoser på rykten i folks journaler utan att ens få en tillsägelse. Vill du leva så?

Okej så Malin var alltså 45år gammal när hon fick barn?

Fast man får inte diagnoser hur som helst i Sverige vi följer samma praxis som USA när det kommer till diagnoser och att få den diagnosen bevisar på papper enligt praxis att du till största sannolikhet inte kommer kunna leva ett normalt liv.

Det är bara svenska bokstavsungar som tror att -ism är en superkraft för alla andra är det ett bevis på att du inte klarar av att arbeta inom vissa yrken bland annat.

Ska man hårddra det så är Norges praxis ännu värre där kan polisen stoppa dig och har du inte dina dagliga doser med dig får du böter och kan få indraget körkort då du är en så pass stor fara i samhället om du inte tar din medicin.
Citera
2026-01-29, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Är säkert så att delad vårdnad vore mest rätt, men jag svarade på en fråga om vad som utelämnats. Och jag tycker som sagt hela diskussionen är alltför vinklad. Vilket leder till onödigt mycket hat.

Förresten om nu pappan tycker mamman är en fungerande mamma är det väl bara att låta henne umgås med barnet oftare. Men det görs inte och frågan är varför.

Något stämmer liksom inte i historien, men hatiska människor med alltför stor empati och alltför liten hjärna går rakt in i mördar-mode mot soc-kärringarna. Det är fan inte bra, och det är lika mycket medias fel som hatar-maffians och soc-kärringarnas.
Det är inte lagligt. Hon har UMGÄNGESBEGRÄNSNING till 3 timmar i veckan.

Lika illa med folk här som ljuger ihop drogmissbruk och annan dynga om paret i programmet.
Citera
2026-01-29, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Toppadshuuno
Okej så Malin var alltså 45år gammal när hon fick barn?

Fast man får inte diagnoser hur som helst i Sverige vi följer samma praxis som USA när det kommer till diagnoser och att få den diagnosen bevisar på papper enligt praxis att du till största sannolikhet inte kommer kunna leva ett normalt liv.

Det är bara svenska bokstavsungar som tror att -ism är en superkraft för alla andra är det ett bevis på att du inte klarar av att arbeta inom vissa yrken bland annat.

Ska man hårddra det så är Norges praxis ännu värre där kan polisen stoppa dig och har du inte dina dagliga doser med dig får du böter och kan få indraget körkort då du är en så pass stor fara i samhället om du inte tar din medicin.
Var i allsin dar drog du fram 45 år ifrån för kroppsöppning?

Uppdrag granskning och detta fall bevisar extremt tydligt att diagnoser kan föras in i journalen utan utredning. Att du sen inte "tycker" det är irrelevant.
Citera
2026-01-29, 18:42
Medlem
Citat:
Det är inte lagligt. Hon har UMGÄNGESBEGRÄNSNING till 3 timmar i veckan.

Lika illa med folk här som ljuger ihop drogmissbruk och annan dynga om paret i programmet.

Ok. Tack för förklaring/svar.
Citera
2026-01-29, 18:44
Medlem
Citat:
Ja det är ju bevisat att första året så behöver barnet sin mamma och bröstmjölk för att växa ordentligt och utvecklas såå att skaffa barn när man inte får behålla sina andra gör att socialtjänsten kommer ju ta den nyfödda ungen igen och hon kommer fortsätta yngla av sig?

Har du ens sett avsnittet?
Citera
2026-01-29, 18:45
Medlem
Citat:
Var i allsin dar drog du fram 45 år ifrån för kroppsöppning?

Uppdrag granskning och detta fall bevisar extremt tydligt att diagnoser kan föras in i journalen utan utredning. Att du sen inte "tycker" det är irrelevant.

Du skrev att hon hade känt sin partner i 30år

Njaa inte riktigt först får du en remiss sen är det en process med psykologer och utvärderingar man följer också riktlinjer säger inte att det inte förekommer men jag tror den procenten som är fel diagnosticerade är promillen inte procent.

Man följer upp det väldigt noga om det gäller medicineringen tillexempel.

Däremot är kvinnor den gruppen som är svårast att diagnostiseras så det är omöjligt att hon fick den diagnosen utan en ordentlig utvärdering.
Citera
2026-01-29, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Har du ens sett avsnittet?

Uppdrag granskning är ett tv program från tv4?
(Jag kollar inte på tv det är 2026)
Kanske låter dumt men jag vet inte vilken tv hallåa som är med där.

Vad har den här uppdrag granskning för utbildning utöver journalistik? Hur många år som psykolog har den här journalisten av psykologi?
Citera
2026-01-29, 18:47
Medlem
Citat:
Uppdrag granskning är ett tv program från tv4?
(Jag kollar inte på tv det är 2026)

Vad har den här uppdrag granskning för utbildning utöver journalistik? Hur många år som psykolog har den här journalisten av psykologi?

Du kan skriva att du har inte sett avsnittet.
Citera
2026-01-29, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Du kan skriva att du har inte sett avsnittet.

För att det passar ditt narrativ bättre?

Om jag vill ha en diagnos ska jag gå till en journalist eller ska jag söka hos en psykolog/remiss av läkare?

Vill tillägga att jag inte ser journalister som några sanningssägare eller allvetande orakel det är nog en nyare generation som tror på allt som dom ser på tv.
Citera
2026-01-29, 18:51
Avslutad
Citat:
Du skrev att hon hade känt sin partner i 30år

Njaa inte riktigt först får du en remiss sen är det en process med psykologer och utvärderingar man följer också riktlinjer säger inte att det inte förekommer men jag tror den procenten som är fel diagnosticerade är promillen inte procent.

Man följer upp det väldigt noga om det gäller medicineringen tillexempel.

Däremot är kvinnor den gruppen som är svårast att diagnostiseras så det är omöjligt att hon fick den diagnosen utan en ordentlig utvärdering.
Nej det skrev jag inte, dock uttryckte jag mig nog slarvigt. Jag skrev "har kännt hennes partner i över 30 år". Det jag menade var "JAG har kännt hennes partner i över 30 år.

Barnet är lite mer än 1 år gammalt nu och 30+1 blir inte 45 hur man än räknar så jag undrar fortfarande varifrån siffran kommer.

Det står uttryckligen i den 17 år gammla anorexiadiagnosen att det INTE finns någon IF. Du behöver se programmet asså, sluta dra egna slutsatser ur röven, det är pinsamt.
Citera
2026-01-29, 18:51
Medlem
Citat:
För att det passar ditt narrativ bättre?

Om jag vill ha en diagnos ska jag gå till en journalist eller ska jag söka hos en psykolog/remiss av läkare?

Vill tillägga att jag inte ser journalister som några sanningssägare eller allvetande orakel det är nog en nyare generation som tror på allt som dom ser på tv.

Fråga dig om du hade sett avsnittet och utifrån ditt svar så var det tydligt att du inte hade gjort det.

Berörande allt annat du har skrivit så berör det inte trådens ämne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in