2026-01-29, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Toppadshuuno
Malin måste ju vara en klippa i sängen då hennes män inte drar ut i tid...

Jag märker nu att det behövs ingen diskussion om detta självklart har socialtjänsten helt rätt i sak Malin verkar vara en gooner.
Den slutsatsen drog du efter att kände malin och hennes man i många år eller efter att ha sett något på TV och läst en tråd på flashback?
Senast redigerad av Lobstr 2026-01-29 kl. 18:00. Anledning: Stavfel
Citera
2026-01-29, 18:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
De hade anmärkt att hon bett dem byta blöja på BB då hon var väldigt svag pga blodförlust mm. Iditoer! I många länder tar de hand om den nyfödde medan mamman får sova lite. Sverige

Det brukar vara pappan som tar första blöjan och mamman får vila lite. Förstår om hur var helt slut efter förlossningen. Det har inget med förädraförmåga att göra.
Citera
2026-01-29, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Den slutsatsen drog du efter att kände malin och hennes man i många år eller efter att ha sett något på TV och läst en tråd på flashback?

Ja det var fruktansvärt enkelt. Fick inte behålla första ungen går då och knullar ut en ny?

Definitionen av idioti är när man gör samma sak om och om igen och förväntar sig en annan utgång?
Citera
2026-01-29, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det brukar vara pappan som tar första blöjan och mamman får vila lite. Förstår om hur var helt slut efter förlossningen. Det har inget med förädraförmåga att göra.
Exakt
Pappan var säkert inte där då
Citera
2026-01-29, 18:11
Medlem
Citat:
Du har inga egna barn va?

Så du menar att om jag som förälder hade en partner som fick vårdnaden om vårat gemensamma barn för att jag har problem eller tråkigheter i mitt liv som gör att jag inte får ha barnen hos mig jag kanske missbrukar eller inte kan ta hand om ett barn. Så ska jag tvinga socialtjänsten att ge mig barnet? Vart är logiken?

Det är ju inte fråga om en fosterhems placering utan barnet är hos sin pappa för han är inte utvecklingsstörd.
Citera
2026-01-29, 18:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Exakt
Pappan var säkert inte där då
Pappan var med men inte i rummet 100% av tiden. Alla som är med om förlossningar är medvetna om att det är pappersexercis, logistik, samtal, husdjur hemma, vänner som ringer osv... Det GÅR inte att vara med varje minut.
Citera
2026-01-29, 18:15
Medlem
Eftersom soc enligt egen utsago jobbar efter BBIC så vore det på sin plats med lite jävla ödmjukhet inför att man faktiskt kan göra fel bedömningar och ta felaktiga beslut. Men jag har aldrig stött på en socialsekreterare som klarar av att göra just det. (Har haft med dem att göra både privat och professionellt). Behövs en rejäl granskning av samtliga socialtjänstens verksamheter vad gäller barn och unga.
Citera
2026-01-29, 18:16
Avslutad
Citat:
Så du menar att om jag som förälder hade en partner som fick vårdnaden om vårat gemensamma barn för att jag har problem eller tråkigheter i mitt liv som gör att jag inte får ha barnen hos mig jag kanske missbrukar eller inte kan ta hand om ett barn. Så ska jag tvinga socialtjänsten att ge mig barnet? Vart är logiken?

Det är ju inte fråga om en fosterhems placering utan barnet är hos sin pappa för han är inte utvecklingsstörd.
Mamman i fallet är rentvådd av behandlingshemmet, läkare, psykologer och bvc. Inga droger eller alkoholproblem finns i släkt eller hem. Det är delad vårdnat som önskas, inget annat. Varför ljuger du ihop en massa missbruksproblem om folk du inte känner?
Citera
2026-01-29, 18:18
Medlem
Citat:
Mamman i fallet är rentvådd av behandlingshemmet, läkare, psykologer och bvc. Inga droger eller alkoholproblem finns i släkt eller hem. Det är delad vårdnat som önskas, inget annat. Varför ljuger du ihop en massa missbruksproblem om folk du inte känner?

Fast det stämmer ju inte heller. Läs artikeln istället och återkom. I övrigt så tror jag att barnet mår bättre av att vara hoss sin pappa och barnets pappa verkar ju inte negativt inställd till att ha barnet?
Ganska typiskt i diskussionen varför går det inte bra för pappan att ha barnet han verkar ju ha lämnat mamman så han förstod vad det var för någon.

Mamman är ju efterbliven (intelligens befriad) och inte knarkare i detta fallet.
Senast redigerad av Toppadshuuno 2026-01-29 kl. 18:24.
Citera
2026-01-29, 18:29
Medlem
Citat:
Frågan är nog snarare varför hatar Malin barn så pass mycket att hon ynglar av sig hela tiden?

Kan du utveckla vad du menar? Hon har fött ett barn och är gravid med sitt andra.
Citera
2026-01-29, 18:31
Avslutad
Citat:
Fast det stämmer ju inte heller. Läs artikeln istället och återkom. I övrigt så tror jag att barnet mår bättre av att vara hoss sin pappa och barnets pappa verkar ju inte negativt inställd till att ha barnet?
Ganska typiskt i diskussionen varför går det inte bra för pappan att ha barnet han verkar ju ha lämnat mamman så han förstod vad det var för någon.

Mamman är ju efterbliven (intelligens befriad) och inte knarkare i detta fallet.
Sorry, behöver inte läsa artikeln. Har kännt hennes nuvarande man i över 30 år och henne sedan de träffades, firat jul och andra helger ihop. Vad du fantiserar ihop mellan raderna i en artikel på internet är irrelevant.

Det som borde störa dig och alla andra mest i detta är dock att läkare kommer undan med att skriva in diagnoser på rykten i folks journaler utan att ens få en tillsägelse. Vill du leva så?
Citera
2026-01-29, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Kan du utveckla vad du menar? Hon har fött ett barn och är gravid med sitt andra.

Ja det är ju bevisat att första året så behöver barnet sin mamma och bröstmjölk för att växa ordentligt och utvecklas såå att skaffa barn när man inte får behålla sina andra gör att socialtjänsten kommer ju ta den nyfödda ungen igen och hon kommer fortsätta yngla av sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in