2026-01-29, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Hon kommer alltså sitta kvar i riksdagen i åtminstone åtta månader till. Med den lön hon har i riksdagen får hon ut 53300kr/mån (räknat på Övertorneå).

8 x 53 300 kr = 426 400 kr rakt in på kontot. Hon behöver inte göra nånting, inte ens närvara vid voteringar...

"Jag sitter kvar på förtroendet jag fått av mina väljare".
Inte ens en SD:are kan väl ha förtroende för henne nu?

Vad har Övertorneå med det hela att göra annat än att hon är född där? Hon har säkerligen bott i Sthlm hela sitt vuxna liv.
Citera
2026-01-29, 18:38
Medlem
Eroxxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
I lagens mening heter det rattfylla oavsett om det är pga alkohol och droger. Du döms alltså för rattfylla i båda fallen.
Nej i lagens namn heter det drograttfylleri när droger är inblandad och rattfylleri när det gäller alkohol.
Citera
2026-01-29, 18:39
Medlem
Haha som alla andra sitter hon kvar i riksdagen. Pressa sista lönen innan det blir att köa på arbetsförmedlingen.
Citera
2026-01-29, 18:39
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Katja verkar vara ganska van att ljuga och missleda. Uppdrag granskning gjorde för ett par år sen ett inslag om att hon plockade ut ersättning för sin ersättningslägenhet i Stockholm genom att skriva sig på annan adress. Väldigt osjälviskt och sympatiskt.
https://www.kkuriren.se/nyheter/sparreholm/artikel/sd-riksdagsledamoten-bor-i-sparreholm-pa-helger-far-ut-12000-per-manad-ersattning-jag-har-foljt-rege lverket/lw3pwz7j

Ja tack ska du ha för den upplysningen jag hade faktiskt glömt bort det där men när du skriver om det så kommer jag faktiskt ihåg det det var väl till och med så att hon blev uppsökt av någon känd journalist David Bass kanske det var?

Men inte ens där lyckas polisen och Sverigedemokraterna som parti ser att det är någonting som är riktigt fel på den här kvinnan det som jag har skrivit under hela kvällen här att denna kvinnan har inga spärrar alls.

Det är att skriva sig på olika adresser då kommer åt så mycket pengar som möjligt köra påverka och narkotika och ha narkotika på sig i sin handväska men ändå förnekar alltihop.

Hon har även tidigare blivit av med körkortet på grund av fortkörning men ändå!!!! Så fick kärringen sitta kvar och SD sade inget och justitieutskottet sade inget. Inte ens Säpo sade någonting fast då andra sidan så har ju de aldrig varit direkt kända för att vara de smartaste personerna heller.

Men det har alltså ändå funnits tydliga starka tecken på att någonting stämmer inte med den här kvinnan att det finns någon form av personlighetsstörning. Då är det riktigt skrämmande att vi har dessa bestämmande politiker som Katja.

Förlåt jag glömde ju nämna hennes detektivbyrå också där hade hon ju också lite konstiga idéer för sig med mystiska registerslagningar som hon inte får lov att göra ändå.
Men det enda polisen gjorde var att berätta för henne att det var olämpligt??
Polisen skulle ju för fan ha skrikit i öronen på kärringen att det här ger du fan i för det är ett lagbrott.

Men ingen ville säga någonting och ingen ville stöta sig med kola -katja.
Fy fan
Citera
2026-01-29, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Alla antar kokain eftersom det ju är en partydrog och lätt att inta. Men det kan så klart vara nåt annat. .

Citat:
Greps med narkotika i blodet
Aftonbladet kunde för tre veckor sedan avslöja att SD-politikern och justitieutskottsledamoten Katja Nyberg åkt fast för misstänkt rattfylleri och narkotikabrott.

När hon kroppsvisiterades hittade polisen en påse misstänkt kokain. Åklagare Anders Jakobsson vid särskilda åklagarkammaren bekräftade Aftonbladets uppgifter och inledde en utredning.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ExwBLa/efter-drogsvaret-om-nyberg-ar-fullt-kaos-i-sd

Här ryktena om kokain kommer.
Citera
2026-01-29, 18:40
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutrilett
Inte alls. För det första har förtal inget att göra med om det förtalaren påstår är sant eller inte. Många tror att det bara är förtal om man ljuger eller hittar på, men så är det alltså inte. Det är en lag som ska hindra att man vitt och brett sprider uppgifter som leder till missaktning (oftast stämmer uppgifterna som sprids, men återigen, det är inte relevant om det stämmer eller inte. Det relevanta är om spridandet leder till att många börjar tycka illa om en individ).

Men viktigare är att Aftonbladets ansvariga utgivare utan problem kan hävda allmänintresse när det handlar om en *folkvald politiker*. Det är nästan skolboksexemplet på någon som man är tillåten att ”missakta” i offentligheten. Så nej. Inte en chans att Aftonbladets ansvariga utgivare blir fälld för detta.

Jag tror nog att försvaret mot dina invändningar "att OC på Aftonbladet är dum och har ett konstigt namn" räcker långt för Katja i stämningen mot Aftonbladet.

Eller så är du som du skriver att Aftonbladet slipper betala ut 10 miljoner till Katja, som är en stor djurvän, då hon åtminstone räddade råttans liv genom att väja av vägen.
Citera
2026-01-29, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Vad har Övertorneå med det hela att göra annat än att hon är född där? Hon har säkerligen bott i Sthlm hela sitt vuxna liv.

Jag vet inte var hon bor, så jag chansade på att hon är skriven där och skattar där, men strunt samma, det är ungefär samma summor det handlar om.
Citera
2026-01-29, 18:42
Medlem
Hur påverkar detta Riksdagsmajoriteten? Har Regeringen verkligen en säker Riksdagsmajoritet efter detta?
Citera
2026-01-29, 18:43
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Ja tack ska du ha för den upplysningen jag hade faktiskt glömt bort det där men när du skriver om det så kommer jag faktiskt ihåg det det var väl till och med så att hon blev uppsökt av någon känd journalist David Bass kanske det var?

Men inte ens där lyckas polisen och Sverigedemokraterna som parti ser att det är någonting som är riktigt fel på den här kvinnan det som jag har skrivit under hela kvällen här att denna kvinnan har inga spärrar alls.

Det är att skriva sig på olika adresser då kommer åt så mycket pengar som möjligt köra påverka och narkotika och ha narkotika på sig i sin handväska men ändå förnekar alltihop.

Hon har även tidigare blivit av med körkortet på grund av fortkörning men ändå!!!! Så fick kärringen sitta kvar och SD sade inget och justitieutskottet sade inget. Inte ens Säpo sade någonting fast då andra sidan så har ju de aldrig varit direkt kända för att vara de smartaste personerna heller.

Men det har alltså ändå funnits tydliga starka tecken på att någonting stämmer inte med den här kvinnan att det finns någon form av personlighetsstörning. Då är det riktigt skrämmande att vi har dessa bestämmande politiker som Katja.

Förlåt jag glömde ju nämna hennes detektivbyrå också där hade hon ju också lite konstiga idéer för sig med mystiska registerslagningar som hon inte får lov att göra ändå.
Men det enda polisen gjorde var att berätta för henne att det var olämpligt??
Polisen skulle ju för fan ha skrikit i öronen på kärringen att det här ger du fan i för det är ett lagbrott.

Men ingen ville säga någonting och ingen ville stöta sig med kola -katja.
Fy fan

Hon är en oärlig fifflare inom alla ovanstående områden.

Någon på SD måste ha riktigt dåligt omdöme eftersom de rekryterar den här sortens personer. Det är illa.
Senast redigerad av BombaySaphire 2026-01-29 kl. 18:46.
Citera
2026-01-29, 18:43
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
I en drömvärd har polisen listat ut ett eller annat från en beslagstelefon... men nej, hon körde ju i diket så hon har nog ringt på bärgare. Och polisen har hängt på av en eller annan anledning. Vet inte hur de gör normalt.

Polisen har aldrig kommit när jag ringt bärgare iofs... det har jag gjort tre gånger. En gång mitt på Odenplan i snöstorm, en gång för punka och trasigt däck och en gång för motorhaveri. Ingen polis någon av gångerna.

Om Katja nämnde "viltolycka" tror jag bärgaren ringer polisen eftersom viltolyckor måste hanteras. Hade råttan blivit skadad hade polisen varit tvungen att börja eftersök i terrängen för att avliva den till exempel.
Citera
2026-01-29, 18:44
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Att hon gick ut och bedyrade sin oskuld och pratade om hur hon blivit drevad när hon visste vad som skulle komma från är ju väldigt märkligt? Gör ju bara pinan både längre och svårare. Hade jag varit henne så hade jag tagit en time out direkt i väntan på att det värsta skulle blåsa över.

Om det nu inte finns annan förklaring, hon är ju inte dömd ännu. Kan hon ha blivit drogad?

Som kvinnlig SD:are måste hon gilla att bli offentligt förnedrad. Nu har hon fått sin stora chans att maximera sin kink och hon tar den med utsträckta armar. Hon kommer fortsätta hålla låda kring sin oskuld då det maximerar förnedring ännu mer.
Citera
2026-01-29, 18:44
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
I modern tid handlar det om två personer båda moderater.
I ena fallet var det en härva med momsbedrägerier, i det andra fallet en tidigare åklagare som trakasserat sin exfru.

Tack! Försökte söka på det i tråden, men hade svårt att hitta rätt sökord för jag mindes det så vagt.

Ja, då vet vi att riksdagsledamöter kan bli avsatta vid grova brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in