2026-01-29, 18:33
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Hon var väl så jäkla neddrogad att hon inte kommer ihåg ett skit

Det tror jag också förmodligen har hon suttit där och hon har sett när de har stoppat in nålen och dragit ut blod från hennes armveck och hon sitter där och yrade om att det där blodet ni trycker ut just nu det är inte mitt

Det där blev ordet är någon annans som har tryckt in min kropp jag vill inte kännas vid det där.

Det enda Katja känner igen det är att hon ska hålla sig fast vid köttgrytan så länge som hon kan så hon får ut sina pengar.
Där verkar kärringen ha en ganska nykter och egoistisk syn i alla fall.

Men sitt eget blod.. ja de känner hon inte igen
Citera
2026-01-29, 18:33
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Herregud vilket dumt relativiserande som folk kommer med i kommentarsfältet under Riks inslag om detta på Instagram.

Jag har hellre en politiker som blir stoppad i trafik än som ljuger dagligen

Mycket värre med människor som klär ut sig till katt än detta

Många fler kloka kommentarer än dumma kommentarer ska tilläggas men vissa klarar inte av att någon i deras favoritparti gör något fel och försvarar denne med näbbar och klor.
Citera
2026-01-29, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Tack ska du ha för det är klargörandet.
Kände jag inte till fast och andra sidan det skadar aldrig att skicka in ett par extra så att de verkligen tar det på allvar.

Vi måste faktiskt tänka på barnen det är de som är våran framtid och inte knarkande gamla kärringar i SD.

Precis som det finns läkare som det har kommit fram till att de inte var riktiga läkare så måste de granska alla patienter och alla fallen som denna läkare har varit inblandad i tycker jag det borde vara precis samma sak när det gäller politiker och särskilt politiker som sitter i så viktiga positioner som justitieskottet.

Vem vet hur mycket skada den här kvinnan har lyckats hitta på under sina år i riksdagen?
Och för att inte tala om alla gånger hon har varit i tjänst som aktiv polis?

Det kanske aldrig var Abdullah knark de hittade i hans ficka den här gången när Katja och kollegan grep honom?
Då måste det ju bli resning i hovrätten eller högsta domstolen tycker jag nästan?
Katja verkar vara ganska van att ljuga och missleda. Uppdrag granskning gjorde för ett par år sen ett inslag om att hon plockade ut ersättning för sin ersättningslägenhet i Stockholm genom att skriva sig på annan adress. Väldigt osjälviskt och sympatiskt.
https://www.kkuriren.se/nyheter/sparreholm/artikel/sd-riksdagsledamoten-bor-i-sparreholm-pa-helger-far-ut-12000-per-manad-ersattning-jag-har-foljt-rege lverket/lw3pwz7j
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Här i tråden verkar ju 99,97% ha fattat att det är pga narkotika hon fått ett brev från Transportstyrelsen. Man får alltså inte ha nån slags narkotika i blodet. Det finns ingen gräns som vid alkohol. Det är 0% som gäller.

Precis, men vi har sett hur det i tråden insinuerats att det skulle vara en försvårande omständighet att hon hade 0,12 promille. Det spelar ingen jävla roll öht.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag tror Katja nekar för att kunna stämma Aftonbladet på 10 miljoner.

Det blir svårt för Aftonbladet att krångla sig ur den stämningen.

Inte alls. För det första har förtal inget att göra med om det förtalaren påstår är sant eller inte. Många tror att det bara är förtal om man ljuger eller hittar på, men så är det alltså inte. Det är en lag som ska hindra att man vitt och brett sprider uppgifter som leder till missaktning (oftast stämmer uppgifterna som sprids, men återigen, det är inte relevant om det stämmer eller inte. Det relevanta är om spridandet leder till att många börjar tycka illa om en individ).

Men viktigare är att Aftonbladets ansvariga utgivare utan problem kan hävda allmänintresse när det handlar om en *folkvald politiker*. Det är nästan skolboksexemplet på någon som man är tillåten att ”missakta” i offentligheten. Så nej. Inte en chans att Aftonbladets ansvariga utgivare blir fälld för detta.
Citera
2026-01-29, 18:35
Medlem
Hon kommer alltså sitta kvar i riksdagen i åtminstone åtta månader till. Med den lön hon har i riksdagen får hon ut 53300kr/mån (räknat på Övertorneå).

8 x 53 300 kr = 426 400 kr rakt in på kontot. Hon behöver inte göra nånting, inte ens närvara vid voteringar...

"Jag sitter kvar på förtroendet jag fått av mina väljare".
Inte ens en SD:are kan väl ha förtroende för henne nu?
Citera
2026-01-29, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Nej.

Beslutet har inte tagits emot väl av Sverigedemokraterna. I ett pressmeddelande säger partiets gruppledare Linda Lindberg att att de bett Katja Nyberg att lämna riksdagen helt.

”I vårt samtal har vi uppmanat henne att lämna sin riksdagsplats, vilket hon tyvärr inte har hörsammat. Istället har hon valt att lämna partiet.

Att hon agerar på detta sätt är beklagligt och det visar också att hon varken respekterar partiet eller våra väljare”, skriver Linda Lindberg.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ExwBLa/efter-drogsvaret-om-nyberg-ar-fullt-kaos-i-sd?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Det är det de måste säga. Jag kan ha fel. Dör det bort snabbt så hade jag rätt. Om det fortsätter så har jag fel.
Citera
2026-01-29, 18:36
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Ja eller om det kanske nu blir så att Katja får fotboja och får sitta hemma hur ska hon kunna klara av när Frivården kommer dit och checkar henne för narkotika och brännvin?
Det är ingen enkel situation den här Katja har satt sig i.

Men det viktigaste var ju såklart att det var en kvinna som fick platsen som politiker och polisens taleskvinna och rättspolitisk expert och justitieutskott och allt vad det heter.

I andra länder brukar det vara så att den personen som har bäst kompetens får jobbet men I Sverige är det den som är kvinna handikappad neger eller gärna psykiskt sjuk också som får tjänsten.
"Vi ser gärna dig som söker tjänsten med annorlunda etnisk bakgrund"
Det var inte allt för länge sedan när man kunde läsa det i många arbetsannonser på nätet.

Och det verkar som att i politiken är det viktigaste att man får dit någon som passar så det blir mångfald. Även om mångfalden leder till katastrof.

"Kvinna handikappad neger eller gärna psykiskt sjuk".

Mycket tyder på att allt inte står rätt till i skallen på Katja efter alla droger och att vara Linus Bylunds ex är väl att se som en form av handikapp?

Det är väl bara n-ordet som Katja bommar för att få full pott?
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Borde göras en dokumentär som reder i hur Katja resonerade i efterspelet av denna soppa. Så underligt att jag blir mållös.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Precis, men vi har sett hur det i tråden insinuerats att det skulle vara en försvårande omständighet att hon hade 0,12 promille. Det spelar ingen jävla roll öht.

Precis. Transportstyrelsen räknar bara upp vad blodanalaysen gett. Det är därför alkoholprocenten står med.
Citera
2026-01-29, 18:38
Medlem
Citat:
I ett eller flera inlägg i tråden (minns tyvärr inte vilka) räknande det upp ett antal riksdagsledamöter som avsatts pga grova brott.

I modern tid handlar det om två personer båda moderater.
I ena fallet var det en härva med momsbedrägerier, i det andra fallet en tidigare åklagare som trakasserat sin exfru.
Citera
2026-01-29, 18:38
Medlem
TheJesuits avatar
Att hon gick ut och bedyrade sin oskuld och pratade om hur hon blivit drevad när hon visste vad som skulle komma från är ju väldigt märkligt? Gör ju bara pinan både längre och svårare. Hade jag varit henne så hade jag tagit en time out direkt i väntan på att det värsta skulle blåsa över.

Om det nu inte finns annan förklaring, hon är ju inte dömd ännu. Kan hon ha blivit drogad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in