2026-01-29, 16:33
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Hon har autism och jag kan tycka att hon ser emotionellt instabil ut.

Förmodligen finns det en hel del saker som beslutet grundas på som inte framkommer i granskningen.
Med tanke på vad som hänt henne skulle jag kalla henne väldigt emotionellt rigid.
Citera
2026-01-29, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Är det något man missade att nämna angående mamman i dokumentären? Annars verkar det galet att hon inte får ta hand om sitt barn

Det som åtminstone jag tycker missas i diskussionen är att barnet ju bor hos sin pappa. Var framkommer det att han är en så dålig förälder att han borde bli av med vårdnaden? Är pappor per automatik sämre föräldrar än mammor? Vad hände med jämställdhet etc?

(Ja, delad vårdnad kanske det borde vara, men debatten verkar ju driva att hon som mamma har större rättigheter och äger barnet)
Citera
2026-01-29, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Det som åtminstone jag tycker missas i diskussionen är att barnet ju bor hos sin pappa. Var framkommer det att han är en så dålig förälder att han borde bli av med vårdnaden? Är pappor per automatik sämre föräldrar än mammor? Vad hände med jämställdhet etc?

(Ja, delad vårdnad kanske det borde vara, men debatten verkar ju driva att hon som mamma har större rättigheter och äger barnet)

Vem menar att han borde bli av med vårdnaden?
Citera
2026-01-29, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka

Båda biologiska föräldrarna, sjukvården, utredningshemmet och bvc är av åsikten att delad vårdna är att föredra. Socialtjänsten säger vänligt men bestämt "NEJ" och reffererar till de bevis som fanns för över ett år sedan, vilka alla antingen är falska eller inte allvarliga nog att motivera umgängesbegränsning. Som VÄL kännt av nästan alla som deltagit i en utredning utförd av socialtjänsten, kryddas det fritt om bevisen inte räcker till.
Citera
2026-01-29, 17:28
Medlem
Fy fan vilka äckelkärringar på socialtjänsten.

Nu har jag förvisso inte mycke för Malins miljömupperi och "naturliga" medeciner osv.
MEN
ALLA saker som hon brister i som dykt upp i UG är så långt ifrån tillräckligt för att man ska bli ifråntagen sitt barn.

Detta är så FEL så det finns inte.

Att man frågar om någon kan hjälpa en att byta blöja när man precis förlorat massa blod är inte speciellt konstigt.

Att lämna barnet på en yta som ett bord är så klart inte bra, men att detta händer EN gång kan jue knappast räcka för att ens barn ska bli omhändertaget.

OM det som soc nämner som problem faktiskt finns så behöver en sådan familj STÖD, sen att det stödet kanske är att hela familjen får bo på ett familjehem får kanske vara så.
Men att

Vilka sår detta skapar i barnet om inget annat.
Men dessa sockärrringar skiter blanka fan i barn, dem bryr sig bara om att ha makt.

Typisk kvinnor (och speciellt soc-kärringar) att inte erkänna när det blir fel, utan istället stå kvar vid sina bristfälliga åsiker.

Det är även helt sjukt hur maktlös man är när soc blandat sig i. Även att det går att överklaga så är chansen inprncip 0% att rätten gör en annan bedömning än soc eftersom rätten inprincip bara lyssnar på soc i sin bedömning, detta om något måste jue ändras på.
Citera
2026-01-29, 17:29
Medlem
Med tanke på att hon lyckas vara gravid en gång till så kanske socialen i örebro borde ge henne kondomer?
Citera
2026-01-29, 17:34
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Var har du bevisen för autism? Det finns ingen sådan diagnos.. Det tar på psyket att bli av med sitt barn, eller vad tror du ska hända?
Var det inte bara autism symptom skrivna i journalen? Alltså inte diagnosticerad
Citera
2026-01-29, 17:40
Medlem
De hade anmärkt att hon bett dem byta blöja på BB då hon var väldigt svag pga blodförlust mm. Iditoer! I många länder tar de hand om den nyfödde medan mamman får sova lite. Sverige
Citera
2026-01-29, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toppadshuuno
Med tanke på att hon lyckas vara gravid en gång till så kanske socialen i örebro borde ge henne kondomer?
Gustav verkar vara en klippa
Citera
2026-01-29, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Gustav verkar vara en klippa

Malin måste ju vara en klippa i sängen då hennes män inte drar ut i tid...

Jag märker nu att det behövs ingen diskussion om detta självklart har socialtjänsten helt rätt i sak Malin verkar vara en gooner.
Citera
2026-01-29, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Var har du bevisen för autism? Det finns ingen sådan diagnos.. Det tar på psyket att bli av med sitt barn, eller vad tror du ska hända?

Okej, tror att det är ganska känt idag att autism är en funktionsnedsättning...
Citera
2026-01-29, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toppadshuuno
Malin måste ju vara en klippa i sängen då hennes män inte drar ut i tid...

Jag märker nu att det behövs ingen diskussion om detta självklart har socialtjänsten helt rätt i sak Malin verkar vara en gooner.
Känner inte till dina uttryck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in