Citat:
De har sagt at TH var mistenkt fra dag 1, men de tok helt tydelig høyde for at hun var i live hos kidnappere når de ventet med å gå ut med saken.
Var det inte från början polisens huvudteori att hon kidnappats, men att de senare ändrade huvudteorin till misstänkt mord?
Det har de gjort av en anledning som pekat i den riktningen.
Är det inte så att polisen fann biologiska spår inne i huset men ej preciserat mer än så till allmänheten?
Det står som fakta på många nätsidor bla i samband med boken om fallet som skrev av Kriminalreportrarna Kenneth Fossheim och Magnus Braaten.
Vad exakt de biologiska spåren består av har jag inte kunnat hitta i svensk media.
Polisen har dessutom sagt till VG:
”– Vi har ingen kommentar till någon av de konkreta spår vi har. Det vi hittat på brottsplatsen vill vi av naturliga skäl använda oss i förhör, och då är det viktigt att det inte blir offentligt. Polisen fruktar också släppta uppgifter kan komma att påverka vittnen som ännu inte förhörts, säger polisens presstalesperson, enligt ett mejl till VG.”
https://www.expressen.se/nyheter/nya-uppgifter-om-mystiska-forsvinnandet-ville-skiljas/
Det har de gjort av en anledning som pekat i den riktningen.
Är det inte så att polisen fann biologiska spår inne i huset men ej preciserat mer än så till allmänheten?
Det står som fakta på många nätsidor bla i samband med boken om fallet som skrev av Kriminalreportrarna Kenneth Fossheim och Magnus Braaten.
Vad exakt de biologiska spåren består av har jag inte kunnat hitta i svensk media.
Polisen har dessutom sagt till VG:
”– Vi har ingen kommentar till någon av de konkreta spår vi har. Det vi hittat på brottsplatsen vill vi av naturliga skäl använda oss i förhör, och då är det viktigt att det inte blir offentligt. Polisen fruktar också släppta uppgifter kan komma att påverka vittnen som ännu inte förhörts, säger polisens presstalesperson, enligt ett mejl till VG.”
https://www.expressen.se/nyheter/nya-uppgifter-om-mystiska-forsvinnandet-ville-skiljas/
Når de prøvde å få han varetektsfengslet så var de tomhendt, helt uten bevis.
Jeg tror at grunnen til at de ikke går ut med hvorfor de frafalt siktelsen mot TH er at de har opplysninger som peker mot andre konkrete GM, det kan de i så fall ikke gå ut med for å ikke røpe seg ovenfor MGM.
Jeg har sagt det for flere år siden at dette kan lekke ut.
En av de involverte betror seg til kjæreste eller kompis i fylla - når kunnskapen om hva som har skjedd når noen som ikke har straffeansvar sitter hemmelighetene dårlig og informasjonen tilflyter politiet.
Når de har rett navn på blokka har de et hav av innsamlet informasjon som kan styrke indisiene uten å gi bevis.
Når de fortsatt har et eget prosjekt på denne saken styrker dette min mistanke.
De har sagt at de etterforsker et konkret miljø.
De har også antydet at sprox-skoene var kjøpt i Stavanger, de har tidligere sagt at de mener at dette kjøpet ble foretatt kontant, så hvor de har det fra at de ble kjøpt i Stavanger kan man lure på.
Jeg tror dette er en provokasjon og var jeg GM og hadde kjøpt disse skoene i Stavanger ville jeg ha svettet blod.