2026-01-29, 11:05
Bannlyst
Åklagaren har inte bestämt om han ska väcka åtal!?
Vad är det för skämt, antingen finns det bevis lr inte lr har hon nån hållhake på rättsväsendet?
Citera
2026-01-29, 11:07
Medlem
Konstigt att bli sparkad innan åtal väckts och sanningen med proven intw framkommit än? Dömd på förhand?
Citera
2026-01-29, 11:07
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nästan, förutom att du glömde att Aftonbladet är "dumma" som skriver om Katja och att en socialdemokratisk regionalpolitiker i en Tysk delstat blev tagen när hen sopsorterade ett fönsterkuvert i behållaren för tidningspapper, trots att det är emot reglerna.

Du glömde också kritiken att polis och åklagare gör sitt jobb och inte lägger det de har att göra åt sidan och ger Katja en gräddfil genom blixtsnabb hantering och förtur i rättssystemet.

Katja kan sedan stämma polisen för grov oaktsamhet och tillverkarna av silicagelpåsarna för att de inte trycker informationstexten "100% Kokainfritt silicagel" på påsarna.

Det går också att ifrågasätta vad för slags namn OC på Aftonbladet egentligen har, även om kopplingen till Katjas kokainbrott är i tunnaste laget där.

Där någon stans verkar fallet ligga och det gör att det är synd om Katjas barn enligt henne själv på X.

Är silicagel egentligen kokain? Fan, det var ändå nytt! I helgen blir det party! (alla stolpar på Värmdö får se upp)
Citera
2026-01-29, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tror Konrad menade den andra råttan.

Jo, som sann djurvän önskar jag absolut inte att det hela slutade i ett formidabelt blodbad när råttan ev. blev massakrerad under ett dubbat vinterdäck. Om det nu var så det hela slutade. Vi har nog med elände i världen.
Citera
2026-01-29, 11:13
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
Men please. Hade hon varit sosse hade du inte tyckt samma sak.

Hon påstår inte att hon är sverigedemokrat, hon jobbar för sverigedemokraterna i riksdagen 🤷🏽‍♀️😂

Synd om hennes barn? Mmm.. det kanske hon skulle ha tänkt på innan hon körde rattfull och riskerade att döda någon annans barn. Hon är vuxen och gammal nog att veta konsekvenser av sitt beteende. Och visar det sig att hon hade 2 gram kokain på sig så tyder också på att det inte är första gången hon gör det ena el det andra.

Ja att gömma sig bakom sina barn och att försöka skuldbelägga dem med det brott som Katja själv begått tyder på att hon är en narcissist. Jag tror inte barnen var med i bilen ens, så att Katja drar in dem i sin egen brottslighet är inte någon hög poäng för Katjas mammaroll.

Jag ger dock Katja "godkänt" på att hon förvarade kokainet i handledsväskan och inte gömt i hemmet där hennes barn kunde hittat det och fått i sig det av misstag. Där tänkte faktiskt Katja på sina egna barns säkerhet, lite grann i alla fall.

Vet vi om Katja verkligen var Sverigedemokrat innan hon blev tillsammans med Linus Bylund?
Citera
2026-01-29, 11:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
De har nog slarvat bort de prover som skulle testas.

Tror också att det att ligger en hund begraven här, någon sorts korruption har hänt såklart där man "slarvat bort" prover eller något.
Citera
2026-01-29, 11:14
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Nästan, förutom att du glömde att Aftonbladet är "dumma" som skriver om Katja och att en socialdemokratisk regionalpolitiker i en Tysk delstat blev tagen när hen sopsorterade ett fönsterkuvert i behållaren för tidningspapper, trots att det är emot reglerna.

Du glömde också kritiken att polis och åklagare gör sitt jobb och inte lägger det de har att göra åt sidan och ger Katja en gräddfil genom blixtsnabb hantering och förtur i rättssystemet.

Katja kan sedan stämma polisen för grov oaktsamhet och tillverkarna av silicagelpåsarna för att de inte trycker informationstexten "100% Kokainfritt silicagel" på påsarna.

Det går också att ifrågasätta vad för slags namn OC på Aftonbladet egentligen har, även om kopplingen till Katjas kokainbrott är i tunnaste laget där.

Där någon stans verkar fallet ligga och det gör att det är synd om Katjas barn enligt henne själv på X.

Jag tillhör iofs dem som tycker att personer i Katjsa ställning dels bör ha ett färdigt paket av åtgärder som husrannsakan, tappning av all kommunikationsutrustning etc omgående vid sådan här misstanke dels en snabbväg i rättsystemet vad gäller analys av prov etc. Borde vara en självklarhet och stå i deras anställningsavtal. Att utredningen sedan tar tid ligger i sakens natur. Men vad gör det när Sverige redan har rätt att häkta folk över ett år eller två. Katja kan gott byta löprundor på Värmdö mot lufsrundor på taket på Kungsholmen... Det kanske gör henne lite mer meddelsam? Passar bra i SDs hårda nypor politik dessutom.

Så vet ju hennes barn var hon befinner sig dessutom, det måste ju vara skönt. Väldigt liten risk för trafikolyckor dessutom.
Citera
2026-01-29, 11:20
Medlem
Hahahahah hon blev sparkad, hoppas hon får svårt att få jobb i framtiden. Straffas ska hon
Citera
2026-01-29, 11:21
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Vi får ta den diskussionen när provsvaren offentliggörs. Silicagel innehåller inte kokain till exempel.

Nej det gör ju inte de, men finns inga uppgifter på vad snabbtestet reagerade på.
Inga tillförlitliga uppgifter från åklagaren, bara att ett snabbtest reagerat på något.

Aftonslaskens uppgifter är tagen för grov rattfylla tros vara över 1.0 promille!
Aftonslasken: K snabbtestades och resultatet visade positivt för kokain.

K blåste utan att det visade något, åkte till stationen blåste negativt där.
Under skyddsvisitation av hennes tillhörigheter hittas en liten påse okänt innehåll.
Vad jag förstår på åklagaren, snabbtestades påsens innehåll och något reagerade.
Enligt protokoll måste det okända innehållet då skickas på analys.
Även K får lämna blod & urin prover för analys, samt KK omhändertas under tiden.
(Det tar 1 månad att få åklagarens beslut, det vet jag av egen erfarenhet)
Citera
2026-01-29, 11:27
Medlem
bosshogs avatar
Hur gamla tror du barnen är?
Citat:
Ja att gömma sig bakom sina barn och att försöka skuldbelägga dem med det brott som Katja själv begått tyder på att hon är en narcissist. Jag tror inte barnen var med i bilen ens, så att Katja drar in dem i sin egen brottslighet är inte någon hög poäng för Katjas mammaroll.

Jag ger dock Katja "godkänt" på att hon förvarade kokainet i handledsväskan och inte gömt i hemmet där hennes barn kunde hittat det och fått i sig det av misstag. Där tänkte faktiskt Katja på sina egna barns säkerhet, lite grann i alla fall.

Vet vi om Katja verkligen var Sverigedemokrat innan hon blev tillsammans med Linus Bylund?
Citera
2026-01-29, 11:31
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Är silicagel egentligen kokain? Fan, det var ändå nytt! I helgen blir det party! (alla stolpar på Värmdö får se upp)

Jag är ingen expert, men tydligen ger silicagel positivt utslag för kokain på polisens snabbtest enligt en samlad expertpanel här i tråden.

Däremot verkar de mena att det är ett falskt positivt testresultat.

Jag rekommenderar inte du ska dra i dig en massa silicagel i helgen. Jag tror det finns slemhinnor i näsan som kan bli onödigt torra om du gör det.

Silicagel och kokain är vad jag förstår inte två olika namn för samma substans utan två helt olika "produkter". Expertpanelen här i tråden kan säkert verifiera det jag skriver.

1. Silikagel ger falskt positivt resultat i alla snabbtest enligt expertpanelen i tråden.
2. Kokain ger äkta positivt testresultat i många snabbtest.
3. Silikagel är inte olagligt i sig och har inte samma rusverkan som kokain.
4. Kokain är olagligt och har högre rusverkan än silicagel.
5. Silicagel går att hitta i kläder och accessoarer som fraktats i sjöcontainer, främst från Asien.
6. Kokain går att hitta i sjöcontainrar från främst Sydamerika.
7. Svensk polis står helt handfallna när de hittar påsar med silicagel, då det inte går att skilja dem från zippåsar med kokain.
Citera
2026-01-29, 11:34
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Hahahahah hon blev sparkad, hoppas hon får svårt att få jobb i framtiden. Straffas ska hon

Ja det var nog SD som krävde att regeringen sparkade Katja enligt deras devis "straff före brott".

SD-väljarna gillar Jimmies hårda nypor och det är alltid kul att se den lilla sprattelgubben Uffe göra som dockmästare Jimmie bestämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in